بخشی در گفتگو با سراج24؛

کارشناس مسائل بین الملل گفت: دولت جدید قصد خوش رقصی برای غرب و امید بستن به برجام را ندارد، بلکه قصد دارد با شعار ما می توانیم بی تدبیری ها را کنار زند.

دولت جدید قصد خوش رقصی برای غرب ندارد/مین گذاری های هشت سال اخیر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سراج24؛ جواد بخشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سراج24 در خصوص میراث دولت آقای روحانی برای دولت جدید در ابعاد سیاست داخلی و خارجی اظهار داشت: در بُعد داخلی رفتارهای جناحی و فردی دولت باعث از بین رفتن بخشی از سرمایه اجتماعی شده است و باعث ناراحتی مردم از ناکارآمدی های داخلی شده است.

وی گفت: آمارهای اقتصادی نشان دهنده ضعف دولت در این حوزه است، علاوه بر اقتصاد در بُعد فرهنگی و اجتماعی نیز با کم‌کاری و غفلت روبرو بودیم که این موارد تاثیر خود را بر مشارکت در انتخابات نیز گذاشت.

بخشی ادامه داد: سیاست‌های خارجی دولت روحانی در هشت سال گذشته تک بعدی و منحصر به برجام بوده است و به نحوی سعی کرده به کمک آن ضعف و خلا های سیاست داخلی و خارجی خود را بپوشاند. در این هشت سال حل مشکلات متعدد داخلی به تعامل با غرب و از طریق سیاست خارجی تلاش شد که حل و فصل شود، اما این راه حتما نتیجه ای جز ناامیدی مردم نسبت به توان داخلی نداشت و نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه میراث دولت روحانی در سیاست خارجی برای دولت آقای رئیسی یک خرابه است، تصریح کرد: در این مدت توجه چندانی به کشورهای شرقی و همسایگان منطقه ای نشد و تمام انرژی و تمرکز برای همکاری با کدخدا صرف شد که آن نیز بی نتیجه ماند.

وی اظهارکرد: در طول هشت سال گذشته با برخی سیاست گذاری های غلط مسیر برای دولت جدید مین گذاری شده است و باید بخشی از انرژی و وقت دولت جدید صرف حل و فصل مشکلاتی شود که میراث دولت آقای روحانی است.

بخشی افزود: دولت جدید چاره ای جز زمینه سازی برای حل مشکلات گذشته ندارد، در طول هشت سال دولت آقای روحانی بخش های مسکن و اشتغال هم از جمله مباحثی بود که با مشکلات فراوانی روبرو شد، بنابراین دولت جدید زمان زیادی را باید برای بازسازی ویرانه های قبلی صرف کند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: در سیاست خارجی دولت سیزدهم تفاوت های اساسی را شاهد خواهیم بود، به نحوی که دیگر اولویت تعامل با غرب نیست و برای این موضوع میتوان به پاسخ قاطع آقای رئیسی در نشست خبری اخیر به پرسش خبرنگاری در خصوص دیدار با بایدن اشاره کرد که نشان دهنده خط مشی دولت جدید است.

وی ادامه داد: به نظر اینطور می آید که دولت جدید قصد خوش رقصی برای غرب و صرفا امید بستن به برجام را ندارد و همانطور که در رقابت انتخاباتی بیان کرده بود قصد دارد با شعار ما می توانیم بی تدبیری ها را کنار زند.

بخشی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم آنطور که انتظار می رود، دولت سیزدهم به ریاست آقای رئیسی به جای نگاه به خارج با تکیه بر توان جوانان، تولیدکنندگان، صنعتگران و مردم ایران برای پیشبرد منافع ایران برای ساختن آینده ای بهتر تلاش کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار