انتخابات شورای شهر گرگان در این دوره همچون ادوار گذشته میدان صف آرایی جریانات و طیف ها و رقابت های جدی بین آنها بود تا جایی که پیش بینی یک پیروزی قطعی و مطلق برای هر یک از لیست ها به آسانی ممکن نبود.

راهبرد نیروهای انقلاب در شورای شهر گرگان / شورای شهر قوی و شهرداری مردمی در سایه ائتلاف پسا انتخابات
به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر حسن بیارجمندی طی یادداشتی نوشت: انتخابات شورای شهر گرگان در این دوره همچون ادوار گذشته میدان صف آرایی جریانات و طیف ها و رقابت های جدی بین آنها بود تا جایی که پیش بینی یک پیروزی قطعی و مطلق برای هر یک از لیست ها به آسانی ممکن نبود.

نامزدهای جبهه عظیم انقلاب براساس شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از انقلابی و انقلابی گری تعیین نموده اند؛ چه انفرادی و چه بصورت جمعی در لیست های متعددی حضور پررنگ و موثری داشتند.البته نمی توان انکار کرد که در بین همین نیروهای انقلاب در لیست های یاد شده اختلاف نظر و سلیقه هایی وجود داشت و دارد اما بنا بر دستور مولوی رهبری در یارگیری برای جبهه عظیم انقلاب ،این اختلاف سلایق مجوزی برای حذف نیست.

نگارنده با توجه به این صف آرایی و رقابت جدی معتقد است که بهره مندی جبهه بزرگ انقلاب از دو لیست مجزا شورای ائتلاف و لیست موسوم به گرگان قوی با حضور بعض چهره های شاخص و دارای ویژگی های لازم منجر به پیروزی حداکثری و قاطع آنان گردید و به اذعان کارشناسان امر در غیراینصورت نتیجه بنحو دیگری رقم می خورد.

آنچه مسلم است اینکه جبهه انقلاب در اصل به پیروزی حداکثری رسیده است ؛ چهره های جدید ، متخصص ، توانمند و با تجربه در ادوار گذشته و مورد اقبال شهروندان گرگان که نوید بخش یک شورای شهر قوی و شهرداری مردمی در چهار سال بسیار سرنوشت ساز و البته سخت کاری است اما این راه چگونه و با چه آرایشی با کمترین هزینه دست یافتنی است !؟

بدون شک انتظارات مورد اجماع و تایید قاطبه نیروهای انقلاب در این راه عبارت است از

اولا مبارزه با فساد ، تبعیض و فقر اجتماعی و فرهنگی و...

ثانیا انسجام و وحدت بر پایه اصول و اهتمام عملی به آن و همچنین عدم حذف به دلیل اختلاف نظر و سلیقه ها

ثالثا بکارگیری افراد با تجربه و توانمند برای اداره کارآمد شورا و شهرداری

رابعا تحقق عملی یک مدیریت جهادی و انقلابی در مرکز استان گلستان و در نتیجه رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی روز  افزون رو به افق های ۱۴۰۲_ ۱۴۰۴

در این مسیر می بایست تصویری ملموس و عینی برای مردم شریف گرگان ساخت تا بر رضایت و همراهی آنان در اداره امور شهری بیفزاید

 

بررسی و تحلیل فضای کنونی بخوبی نشان می دهد که سه نظر و عملا سه جریان عمده پیرامون شورا و شهرداری گرگان شکل گرفته است

دو نظر به هر دلیل و انگیزه و اثرپذیری درون لیستی از فرد یا افرادی و یا بیرونی با حامیان پر قدرت خودشان به تداوم همکاری های پیشا انتخاباتی مبتنی بر لیست اعلامی قائل هستند و رقابت ها را به پسا انتخابات هم کشیده اند و می خواهند تا چهار سال آینده هم ادامه دهند! و جایی برای هیچ رفاقتی با وجود اصول مشترک نمی بینند.نتیجه آن شکل گیری دو جریان عمده براساس اختلاف سلایق و عملا افتادن به ورطه هولناک منیت هاست

 نظر سوم با تکیه بر مقدمه صدرالاشاره و انتظارات چهارگانه بالا قائل به شکل گیری یک ائتلاف پسا انتخاباتی جدید برای تحقق یک شورای شهر قوی و شهرداری مردمی است که یک جریان نخبگانی و انقلابی را برای پیشبرد اهداف انقلاب در گرگان ایجاد نموده است.

نگارنده معتقد به نظر اخیر و منتقد جدی دو نظر ابتدایی و دو جریان وابسته بدانها است و تاکید بر این دارد که تداوم راهبردهای پیشا انتخاباتی و دامن زدن به اختلافات سلیقه ای؛ بزرگ ترین آسیب و نقطه ضعف جدی و نیز یک سم مهلک برای شورا و شهرداری در دوره جدید خواهد بود و هر کسی که در این دو قطبی کاذب می دمد ؛خواسته یا ناخواسته در زمین دیگران بازی می کند.

جبهه پیروز انقلاب در پسا انتخابات نیاز مبرم به راهبردنگاری جدید و طراحی ها و برنامه ریزی های عملیاتی و قریب به واقعیت های میدانی شهر گرگان دارد و این مهم تنها در سایه ائتلافی جدید بین اعضای متخصص ، توانمند ، با تجربه بالا ، دارای پشتوانه مردمی ، آزمون پس داده در ادوار گذشته و...تحقق می یابد تا همگان این تصویر درخشان را در هیات رئیسه شورای شهر گرگان و شهردار جدید ببینند

در این راه افراد منفعت طلب ، بظاهر مدعی انقلابی اما مرتبط با بعض چهره های فتنه در استان که یک رای به شهردار  در چند دوره قبل را بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان محاسبه کرده اند و یا از هم اکنون بدنبال نقد کردن بدهی های تبلیغاتی خود و یا با تهدیدات افشاگرانه ! یا تطمیع کیف سکه و...حاضر به تغییر آرای خود هستند ؛ نه تنها در زمره نیروهای انقلاب نیستند بلکه تکیه کردن به آنها در این همنوردی سنگین یک اشتباه و خسارت محض است.

بنابراین همانطور که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید نمودند :" مبنای کارها بایستی پیشبرد اهداف انقلاب باشد... باید برای این اهداف کار کرد، تلاش و هدف بایستی این باشد و با آن اهداف تطبیق بکند." و هر چه خارج از این اهداف باشد کاملا مردود است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار