صادقلو در جمع راهپیمایان گرگانی:

استاندار گلستان گفت :امام خمینی (ره) قطب بندی جهان را از شرق و غرب به مستضعفین و مستکبرین و جبهه حق و باطل تغییر داد و همین جا بود که امام فرمودند باید حزب جهانی مسضعفین و حزب الله جهانی شکل بگیرد .

روز قدس رفراندوم جهان اسلام درقبال موضوع فلسطین است

به گزارش گلستان 24؛ حسن صادقلو استاندار گلستان ظهر امروز جمعه 19 تیرماه 94 ، در جمع پرشور راهپیمایان گرگانی روز قدس ، اظهار کرد: آنچه که امروز باید بدان توجه کنیم مکتب قدس است ، قدس یک تاریخ و سرزمین کوچک نیست ، بلکه قدس یک مکتب است لذا از این جهت است که باید مکتب شناسی قدس را راه معرفتی خودمان قرار دهیم .

دکتر صادقلو گفت: قدس هم تاریخ ، هم هویت و هم پیام دارد و شاخصه یک مکتب نیز داشتن همین سه ویژگی است و امروز این سه اصل را با هم مرور می کنیم .

وی با اشاره به اینکه تاریخ قدس با هویت آن در آمیخته است، اذعان کرد: هیچ گاه هویت قدس از تاریخ قدس مستقل نیست به دلیل اینکه بنیانگذاران قدس پیامبران بودند و سرچشمه آغازین این کار از مسیری بود که پیامبران در تاریخ گشودند.

استاندار گلستان یادآور شد: ابراهیم ، داوود ، سلیمان ، یعقوب ، یوسف ، موسی ، عیسی و محمد (ص) هم در این نقطه اشتراک دارند ، در نتیجه باید بدانیم که قدس یک صهیون نیست ، صهیون نام کوهی است در کنار قدس به معنی کوه پرآفتاب و خشک اما صهیونیست ها این کوه را استثمار فکری و فرهنگی کرده اند.

صادقلو با بیان اینکه اصالت قدس به پیامبران بر می گردد ، تاکید کرد: یعقوب نبی آنجا را بنیانگذاری کرد و بعد از آن نیز سایر پیامبران آنجا را مورد توجه قرار دادند و بدانیم که هویت قدس الهی و اسلامی است و از این روست که امام خمینی (ره) فرمودند که موضوع قدس موضوع اسلام است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) قطب بندی جهان را از شرق و غرب به مستضعفین و مستکبرین و جبهه حق و باطل تغییر داد و همین جا بود که امام فرمودند باید حزب جهانی مسضعفین و حزب الله جهانی شکل بگیرد .

این مقام ارشد اجرایی استان اضافه کرد: فلسطین 25 هزار کیلومتر بیشتر وسعت ندارد اما آیا موضوع فلسطین به مرزهای جغرافیایی آن مرتبط است ؟ دشمن با جبهه سازی نگاه دیگری به این مسئله دارد و تا الان بخاطر همین موضوع مسیحیان هفت جنگ صلیبی علیه مسلمانان راه انداختند که اصل آن علیه اسلام بود.

حسن صادقلو افزود: آنچه که امروز نیز شاهدیم مسیحیت نوین است که درقالب صهیونیسم متبادر شده است و این نکته را بدانید که مسیر استکبار در توجه به قدس ، حاکم کردن طریق باطل خودش است .

وی نفرت از استکبار را یکی از پیام های روز قدس دانست و اضافه کرد: راهپیمایی روز قدس یک رفراندوم سالانه امت اسلامی است تا در این روز مواضع خود را درقبال فلسطین را به جهان اعلام کند و بدانید دشمنان برای این رفراندوم شما محاسبه گری می کنند./ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار