بررسی حقانیت جریان های اسلامی با استناد به قرآن، توسط علی اصغر زنگانه؛

امروز در جهان اسلام دو جریان مقابل یکدیگر قد علم کرده اند و هر گروه حق را به خود نسبت می دهد. اما آیا به راستی کدام یک از این دو علم بر افراشته حق است؟ از کجا باید بفهمیم؟

حق با کدام علَم است (1)

به گزارش گلستان24، امروز در جهان اسلام دو جریان مقابل یکدیگر قد علم کرده اند و هر گروه حق را به خود نسبت می دهد. اما آیا به راستی کدام یک از این دو علم بر افراشته حق است؟ از کجا باید بفهمیم؟

حاج علی اصغر زنگانه(مبین)، استاد دانشگاه و مدرس قرآن، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با رجوع به آیات مقدس کلام الله مجید، چهره حق را از باطل جدا کرده و دست گروه باطل را رو می کند.

این مصاحبه در سه بخش تهیه شده است که بخش اول آن را در زیر می خوانیم:

 

 

 ppppppppppp

 

«إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ رَبَّ هَذِهِ الْبَلْدَةِ الَّذِی حَرَّمَهَا وَلَهُ کُلُّ شَیْءٍ وَأُمِرْتُ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْمُسْلِمِینَ وَأَنْ أَتْلُوَ الْقُرْآنَ فَمَنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا یَهْتَدِی لِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَقُلْ إِنَّمَا أَنَا مِنَ الْمُنذِرِینَ» (آیات 91 و 92 سوره مبارکه نمل)

پیامبر خدا در این آیه می فرماید که من از جانب پروردگارِ این کعبه ای که حریم امن قرار گرفته است مامور شدم که تسلیم و مسلمان درگاه او باشم و قرآن را برای شما تلاوت کنم. هر کس هدایت گرفت، در واقع برای خودش هدایت شده است و هر کس گمراه شد، وظیفه من فقط انذار است.

همچنین خداوند در بسیاری از آیات الهی دیگر مثل 104 انعام،108 یونس، 15 اسراء و بسیاری از آیات دیگر می فرماید: اگر شما کفر بورزید خداوند از همه شما غنی است و نمی پسندد که بندگانش کافر شوند. اگر عمل شری داشتید، آن عمل بردوش خودتان است.

در جهان اسلام بر اساس دسیسه هایی زیادی از زمان اسلام از سوی یهود و بنی امیه چیده شده است. امروز یهود به سرکردگی آمریکا ، انگلیس و اسرائیل،  در جهان اسلام ایجاد فتنه می کنند، به شکلی که مردم حق را از باطل گم کنند و به جان یکدیگر بیفتند و به نیابت از کفار، مسلمین با مسلمین بجنگند!  دو پرچم و علم برپا می کنند و مردم نمی دانند که کدام حق است و کدامیک باطل.

در این کارزار، یک عده که نمی دانند کدام حق است و کدام باطل، بی تفاوت می مانند. اینگونه جمعیت زیادی از مسلمین کنار می روند. گروهی نیز زیر یک پرچم و گروه سوم هم زیر پرچم دیگر می روند. به جان هم میفتند و یکدیگر را تکفیر می کنند. جهان اسلام به خودش مشغول می شود و استکبار و یهود اموال و سرمایه زمینی و زیر زمینی آن ها را می برد.

 امروز دو جریان در جهان بر پا شده است، یکی به نیابت از جریان کفر و یهود و دیگری به نیابت از مقاومت و اسلام ناب. ما از کجا بفهمیم که کدام جریان به حق است و کدام باطل؟

 

لبایبلا

 

فردای قیامت تک تک ما را برای این که کدام پرچم را برگزیدیم و بر اساس کدام شاخصه در زیر این پرچم قرار گرفته ایم محاسبه خواهیم شد. بیایید اول به خودمان رحم کنیم تا در قیامت در پیشگاه خداوند شرمنده نباشیم. پس باید برای شناختن حق از باطل، محکی را انتخاب کنیم که خداوند گفته است. هر دو جناح بر پا شده امروز جهان اسلام، قرآن را قبول دارند. پس باید از قرآن بپرسیم که جریان حق و جریان اسلام ناب، باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

1. « إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبِیراً» (آیه 9 سوره مبارکه اسراء)

اگر شما مرام و مسلک می خواهید، این قرآن بهترین مرام و مسلک را به شما می دهد. حتی اگر گرفتار یک مشکل خانوادگی یا یک فتنه شدید، باز این قرآن بهترین پاسخ را به شما می دهد و شما را راهنمایی می کند. هم در حوزه مکتب شناسی و هم در حوزه مشکلات فردی و اجتماعی، بهترین راهنما قرآن است.

 

2.« الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاَوَتِهِ أُوْلَـئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَمن یَکْفُرْ بِهِ فَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ» (آیه 121 سوره مبارکه بقره)

کسی که می گوید قرآن را قبول دارد، باید آیات قرات را تلاوت حق کند. یعنی از قرآن به صورت دقیق، همه فرامین را برای زندگی اش بگیرد. اگر این کار را کرد به قرآن مومن است. اگر برخلاف آن عمل کرد، به قرآن کافر است.

 

ادامه دارد...

ارسال نظر

آخرین اخبار