رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از اختیارات لازم در مذاکرات در چارچوبی که برای آنها ترسیم شده برخوردارند، گفت: اگر توافق به نتیجه نرسد مسئولیت آن برعهده 1+5 و کشورهای تحریک کننده آنهاست.

هرگونه مسئولیت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برعهده 1+5 است/ارسال توافق به پایتخت‌ها حقه غربی‌هاست

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران با صداقت و برای شفاف‌سازی و اثبات حقانیت خود حاضر به مذاکره با 1+5 شده و اگر توافق هسته‌ای میان دو طرف به نتیجه نرسد مسئولیت آن برعهده آمریکا و سایر اعضای 1+5 و کشورهایی همچون عربستان است که اعضای این گروه را تحریک به عدم انجام توافق می‌کنند.

وی افزود: اعضای 1+5 در حالی ایران را متهم به استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای می‌کنند که مجموعه کشورهای این گروه 16هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند که نزدیک به نیمی از این کلاهک‌های هسته‌ای تنها در اختیار آمریکاست که آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته‌ای برعلیه بشریت استفاده کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اینگونه نیست که چنانچه تحریم‌ها برداشته نشود ما نتوانیم کار خود را ادامه دهیم. ما بیشترین پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف در پرتاب ماهواره، حوزه‌های مختلف علمی و ... را در دوران تحریم به دست آورده‌ایم و اگرچه تحریم هزینه‌هایی را به ما تحمیل می‌کند اما نمی‌تواند مانع پیشرفت ما شود.

عزیزی با بیان اینکه توافق بدون امضا مورد قبول ما نیست، خاطرنشان کرد: اینکه عنوان می‌شود متن توافق بدون امضاء به پایتخت‌ها برود حقه دیگر غربی‌هاست که سعی دارند تا توافق به نتیجه لازم نرسد و بازی دیگری را در بحث مذاکرات آغاز کنند.

وی در پایان، گفت: خطوط قرمز در مذاکرات برای تیم مذاکره‌کننده کشورمان ترسیم شده و تیم مذاکره‌کننده در چارچوب مشخص شده برای آن از آزادی کامل در مذاکرات برخوردار است.

 

انتهای پیام / فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار