محمد اسماعیلی، در مصاحبه با گلستان24؛

ایشان در صحبت های خود حتی یکبار هم از متن توافقنامه حمایت نکردند اما بارها از تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کرده و درخصوص بدعهدی طرف مقابل بارها تذکر داده اند و تاکید کردند این مذاکرات زمانی جواب خواهد داد که به مرحله اجرا در بیاید.

مقام معظم رهبری حتی یک بار هم از متن توافقنامه حمایت نکردند

محمد اسماعیلی مدیر وبلاگ معبر سایبری فندرسک، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، در خصوص جمع بندی اخیر مذاکرات هسته ای می گوید: 

«آقای دکتر روحانی که از دوئل قبلی جنگ روانی طرف مقابل (انتشار فکت شیت) بازنده شده بود، اینبار حریف دست و پا بسته ای برای رقیب خود نبود و بلافاصله بعد از جمع بندی مذاکرات برای سنگین تر کردن کفه ترازو به نفع خود به موقع کنفرانس خبری راه انداخت.

از آنطرف اوباما با تجربه پیروزی قبلی در جنگ روانی علیه ایران نیز پای تریبون رفت و هردو رئیس جمهور باز هم جمع بندی مذاکرات را به نفع خود برای مردم تفسیر کردند.

محمد اسماعیلی فندرسک توافق

در صحبت های هردو رئیس جمهور بیش از هفت مورد تناقض وجود دارد و تنها در دو مورد هردو تفاهم نظر دارند.

یک: هر دو طرف آرزوی رسیدن به توافق خوب را دارند

دو: تهدید به نقض کردن توافق نامه از سوی کنگره توسط اوباما و تهدید کردن به نقد کردن توافقنامه از سوی  منتقدان داخلی از سوی دکتر روحانی

همین دو مورد به خوبی نشان می دهد هردو رئیس جمهور تحت تاثیر انتقاد های داخلی کشور های خود و مثبت کردن طرز تفکر آنان صحبت کرده اند و در هفت مورد تناقض کلامی این دو، ملاک اصلی خاموش کردن صدای منتقدان است تا بَیان نتیجه گیری نهایی از مذاکرات هسته ای؛ و همین عوامل نشان از تبلیغاتی بودن کل مذاکرات برای آینده سیاسی هردو رئیس جمهور دارد.

موقعی تبلیغاتی بودن مذاکرات بیشتر نمود پیدا می کند که هردو رئیس جمهور در صحبت های خود تاکید می کنند که در صورت عدم رعایت طرف های مذاکره کننده از توافق همه چیز به حال اول برخواهد گشت.

حال سوال اینجاست که اگر مذاکرات صورت گرفته برای برطرف کردن کدورت هاست، پس تهدیدات این دو رئیس جمهور چه معنایی می تواند داشته باشد؟

و اگر اسم این جمع بندی "توافق" است آیا اینگونه تهدید کردن طرف مقابل در حالی که به توافق دست پیدا کرده اند اصولی است؟

پس این موضوع نشان می دهد هر دو طرف بخوبی می دانند که یکی از آن دو در توافقات بد عهد است و این درست همان مطلبی است که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند.

مدیر سایت معبر سایبری فندرسک افزود ، در صحبت های خود حتی یکبار هم از متن توافقنامه حمایت نکردند اما بارها از تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کرده و درخصوص بدعهدی طرف مقابل بارها تذکر داده اند و تاکید کردند این مذاکرات زمانی جواب خواهد داد که به مرحله اجرا در بیاید.

محمد اسماعیلی فندرسک توافق

درحالی که بعضی ها تلاش می کردند تا وانمود کنند که مقام معظم رهبری مستقیماً در روند مذاکرات دخالت دارند اما ایشان با هوشیاری تنها از تیم مذاکره کننده حمایت کردند اما خطوط قرمزی را برای این مذکرات در نظر گرفتند که این خطوط قرمز توانست خط مشی بسیار خوبی برای تیم مذاکره کننده ایجاد کند.

باتوجه به فرمایش اخیر ناخدای انقلاب ما نیز باید توجه داشته باشیم با بعضی از نقد ها زمینه دودستگی در کشور را مهیا نکنیم که این همان چیزیست که دشمنان کشور بدنبال آن هستند و تنها امیدواریم توافق حاصله در صورت مصوب شدن بدون کم و کاست و بهانه گیری های طرف مقابل به مرحله اجرا در بیاید که باتوجه به سوابق گذشته کمی بعید به نظر می رسد.»

ارسال نظر

  • علی
    0

    بعضی ها تلاش می کردند تا وانمود کنند که مقام معظم رهبری مستقیماً در روند مذاکرات دخا لت دارند////تا تونستن از اسم رهبری و اعتبارش مایه گذاشتن

آخرین اخبار