این روشن نیست که سخنان سلیمانی پاسخی مستقیم به کارتر است یا خیر؛ هرچند تنش ها بین دو کشور در بحبوحه مذاکرات هسته ای، همچنان بالاست.

پاسخ ژنرال سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا: هیچ غلطی نکرده‌اید

به گزارش گلستان 24، اظهارات روز گذشته سردار سلیمانی در نقد اقدامات آمریکا در عراق، انعکاس گسترده ای در رسانه های غربی داشته است.

سردار قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان با اشاره به جنایات داعش در عراق اظهار داشت: «چطور ممکن است که آمریکا به بهانه حمایت از ملت عراق در چند کیلومتری رمادی باشد و کشتارها و جنایات در این کشور رخ دهد؛ اما هیچ اقدامی از طرف آنها صورت نپذیرد؟ آیا این مسئله معنایی جز شریک بودن آمریکا در این توطئه دارد؟»

وی با بیان اینکه "اوباما تاکنون هیچ غلطی برای مقابله با داعش انجام نداده است" افزود: «این رفتار آمریکا جز این است که نشان می دهد که هیچ اراده ای برای مقابله با داعش وجود ندارد؟»

پایگاه خبری شبکه فاکس نیوز (Foxnes)، روزنامه واشنگتن پست (Washingtonpost)، پایگاه شبکه "ای بی سی" آمریکا (ABCnews)، و رسانه های صهیونیستی از جمله روزنامه هاآرتص (Haaretz)، تایمز اسراییل (Timesofisrael) و ... با عناوین مختلفی به انعکاس اظهارات سردار سلیمانی پرداخته و "اجازه دادن آمریکا به داعش برای تصرف رمادی" را محور این خبر قرار دادند.

اما در این میان، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس (AP) با  انتشار گزارشی تحت عنوان "ژنرال ایرانی می گوید آمریکا اراده ای برای مبارزه با داعش ندارد" به این موضوع پرداخته و آن را پاسخی احتمالی به اظهارات "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا دانست.


آسوشیتدپرس نوشت: «اظهارات ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، درست بعد از آن بود که "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا، نیروهای عراقی را به بی ارداگی در جنگ متهم کرد. این روشن نیست که سخنان سلیمانی پاسخی مستقیم به کارتر است یا خیر؛ هرچند تنش ها بین دو کشور در بحبوحه مذاکرات هسته ای، همچنان بالاست.»

کارتر روز گذشته، علت سقوط رمادی را بی ارادگی نیروهای عراقی عنوان کرده بود. وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان ضمن بیان اینکه "تسلط گروه داعش بر شهر رمادی عراق نشان دهنده این است که نیروهای عراق برای جنگیدن اراده ندارند" گفت: «به رغم این که شمار نیروهای عراقی در رمادی از پیکارجویان داعش بیشتر بود ولی این نیروها در مبارزه کوتاهی کرده و عقب نشینی کردند.»

 

ژنرال سلیمانی

 

 

جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار