عیسی امامی، در مصاحبه با گلستان24؛

طرف غربی دنبال این است که بهانه جویی کرده و مشکلات جدیدی برای ما بوجود بیاورد.

مراقب "دبه" طرف غربی باشیم

عیسی امامی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اعتقاد به این که نفس مذاکرات، خواست و اراده ملی و نظام بوده است، می گوید: فضای مذاکره بنا بر ادعای طرف مقابل از یک سو و احقاق حقوق ایران از سوی دیگر، باید به سمت و سویی می رفت که به یک اراده و توافق برسد.

وی می گوید: ما تابع فصل 7 شده بودیم ، موضوع هسته ای ما جنبه امنیتی پیدا کرده بود و باید از این فضا بیرون می آمد. زیرا موضوع هسته ای ما بر اساس فتوای صریح مقام معظم رهبری، صلح آمیز است. هر کشوری که تابع فصل 7 شده ، قدرت های بزرگ جهانی مداخله گرایانه آن را سرکوب و تسلیم کردند.

امامی معتقد است آمریکایی ها پس از این که خود را در جریان تحریم های فلج کننده شکست خورده دیدند، تن به مذاکره دادند و ما هم وارد این موضوع شدیم. وی می گوید: مذاکره بده بستان دارد و باید با تعدیل نظرات به یک توافق رسید.

عیسی امامی با اشاره به این که هر یک از کشور های طرف مذاکره خطوط قرمزی برای خود داشتند، ادامه می دهد: در این توافق شاید همه انتظارات ما برآورده نشد اما در هر حال با یک تلاش جدی دیپلماسی، با حمایت مردم و رهبری، این مذاکرات انجام شد. به نظر می رسد که کارنامه ای که ارائه داده اند خوب است اما ما دوست داشتیم که بهتر از این باشد. البته طرف مقابل زیاده خواه بود و فشار های زیادی وارد می کرد.

عیسی امامی مذاکرات نماینده گرگان

وی با اعتقاد به این که طرف غربی همچنان به دنبال شیطنت است، می گوید: اظهار نظراتی که امروز می کنند حکایت از آن دارد که آن ها همچنان درصدد وارد آوردن فشار بیشتری به ایران هستند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی می گوید: قطعنامه ملی شورای ملل، با این که یک سازمان بین المللی رسمی است، اگر مخل امنیت و تجاوز به حقوق و عزت ما باشد، هیچ گاه قابلیت الزام از سوی دولت ما پیدا نخواهد کرد. دولت درباره آن چه که منافع ملی اقتضا دارد می تواند تصمیم بگیرد.

امامی تاکید می کند که باید مراقب باشیم در این مسیر طرف غربی دبه دیگری در نیاورد. وی می گوید: قطعا آن ها دنبال این هستند که بهانه جویی کرده و مشکلات جدیدی برای ما بوجود بیاورند. این نیازمند این است که دولت، مجلس و همه نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

ارسال نظر

آخرین اخبار