امام جمعه گرگان:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به دیدار اخیر مسوولان با رهبر معظم انقلاب گفت : برنامه‌ریزی در کشور باید دانش‌بنیان باشد که نمونه آن در کشاورزی است زیرا کشاورزی ما دانش‌بنیان نیست و به صورت سنتی اداره می‌شود و همین روش امروزی باعث هدر رفت آب و ویران شدن خاک می‌شود در صورتی که اگر با دانش‌بنیان شدن کشاورزی جلو برود، آب و خاک حفظ شده و درآمد کشاورزان پنج برابر می‌شود.

برنامه‌ریزی در کشور باید دانش‌بنیان باشد

به گزارش گلستان 24، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز گلستان اظهار کرد: معظم له در آن دیدار رهنمودها و توصیه‌های داشتند که لازم است دولتمردان برای حل مشکلات کشور آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

وی افزود: بدون شک رهبر معظم انقلاب در مسائل کشور دیدی اصولی و عمیق دارند و تشکیلات دولت باید عمق راهنمایی‌ها را درک کند و به میدان عمل بیایند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن دیدار بر برنامه ریزی، گره نزدن مشکلات کشور با مذاکرات، نقد منصفانه و درست مصرف کردن و گرفتن ارزهای بلوکه شده کشور تاکید داشتند.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در کشور باید دانش‌بنیان باشد که نمونه آن در کشاورزی است زیرا کشاورزی ما دانش‌بنیان نیست و به صورت سنتی اداره می‌شود و همین روش امروزی باعث هدر رفت آب و ویران شدن خاک می‌شود در صورتی که اگر با دانش‌بنیان شدن کشاورزی جلو برود، آب و خاک حفظ شده و درآمد کشاورزان پنج برابر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص نقد منصفانه به مسوولان یادآور شد: این نقد باید طوری باشد که مردم ناامید نشوند زیرا ملت امروز در شرایط سخت کشور در عرصه‌های بین‌المللی نیاز به امیدواری دارند.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال مصوبه مجلس برای آنها استفاده کنند اما نباید این شرکت‌ها بهانه‌ای تنها برای گرفتن تسهیلات باشند و کاری انجام ندهند.

امام‌ جمعه گرگان اضافه کرد: ارزهای بلوکه شده که آزاد می‌شوند نباید صرف واردات بی‌رویه گردد بلکه باید برای مسائل و کارهای اساسی و بنیادی کشور استفاده شود.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: رهبر معظم اتقلاب در آن دیدار تاکید داشتند که ما می‌خواهیم مذاکران به نتیجه برسد و اگر مشکلی پیش بیاید از سمت ما نیست.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کشته شدن سه صهیونیست و زخمی شدن ۱۳ نفر توسط یک جوان فلسطینی یادآور شد: این مساله نشان می‌دهد که مساله فلسطین تمام شدنی نیست و فلسطین وقتی مساله‌اش تمام می‌شود که دنیا سر عقل بیاید و با زور دنبال حق کشی نباشد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ماه مبارک رمضان بیان کرد: اگر کسی روزه نمی‌گیرد تکلیفش بر عهده خودش با خدا در دنیا و آخرت است اما نباید در ملا عام روزه‌خواری کند زیرا بی‌احترامی و دهن کجی به خداست و گناه این صد برابر از گناه روزه نگرفتن و یا روز خوردن در یک جای خلوت است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: این حرکات باعث تحریک احساسات متدینین و مسلمانان می‌شود و ممکن است اقداماتی صورت گیرد که نشود جلوی آن را گرفت.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به افشا کردن نام ابر بدهکاران بانکی یادآور شد: اعلام کردن نام آنها به تنهایی فایده ای ندارد بلکه باید کسانی را هم که با این ابر بدهکاران در گرفتن تسهیلات این افراد را همیاری و کمک کردند دستگیر و مجازات شوند زیرا همه اینها به جامعه و کشور خیانت کردند.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به فرارسیدن روز ارتش گفت: امروز ارتش و سپاه به جاهای بلند و شایسته رسیده و روز به روز باید قوی‌تر شود و از یاد نبریم رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند ما قوی  می‌شویم اما کشوری نیستیم بی‌جهت مثل بقیه کشورها به کشورهای دیگر تجاوز و حمله کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار