رئیس ستاد انتخابات استان گلستان:

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تمام فعالیت‎های نامزدهای انتخاباتی استان توسط دستگاه‎های نظارتی رصد می‎شود.

تمام فعالیت‎های نامزدهای انتخاباتی گلستان رصد می‎شود

به گزارش گلستان24، علی‎اصغر طهماسبی در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: تاکنون حدود 200 کاندیدای احتمالی در گلستان شناسایی شده‎اند که فعالیت همه آنها توسط دستگاه‎های مختلف مرتبط با انتخابات رصد می‎شود.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی کاندیداهای احتمالی تصریح کرد: از روز 28 آذرماه که انتخابات به صورت رسمی کلید خواهد خورد و ثبت‌نام کاندیداها آغاز می‎شود و هم‎زمان هیئت‎های اجرایی نیز به هیئت نظارت معرفی می‎شوند، مطمئناً با حجم بالایی از کار مواجه خواهیم شد.

طهماسبی ادامه داد: برای پیش‌برد بهتر کارها و اینکه از برنامه زمان‎‎بندی عقب نمانیم از حالا اگر بانک اطلاعاتی جامعی پیرامون کاندیداهای احتمالی در دبیرخانه ستاد انتخابات و فرمانداری‎ها وجود داشته باشد، در تاریخ معین شده این اطلاعات در اختیار هیئت‎های اجرایی قرار خواهد گرفت و روند تعیین صلاحیت‎ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان اضافه کرد: هفته گذشته اسامی مسئولان هیئت نظارت استان توسط شورای نگهبان اعلام شد و غلامرضا منتظری، حمید بهمن‌نژاد، عبدالرسول نیشابوری و حجت‎الاسلام بابامحمدی به عنوان اعضا و عیسی غلامی به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان معرفی شدند.

وی افزود: ستاد انتخابات استان از حیث برگزاری منظم جلسات به نسبت سایر استان‎های کشور از لحاظ کیفی و کمی از وضعیت خوب و قابل قبولی برخوردار است که در گفت‌و‌گویی که با مسئولان ستاد انتخابات کشور داشتیم آنها نیز به این موضوع اذعان کردند.

طهماسبی همچنین از فعالیت ستادهای انتخاباتی درون سازمانی چهار دستگاه نظارتی سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اطلاعات و دستگاه قضایی استان خبر داد و تأکید کرد: تمام فعالیت‎های نامزدهای انتخاباتی توسط دستگاه‎های نظارتی رصد می‎شود و هرگونه تخلف و تبلیغات خارج از عرف انتخابات و یا استفاده از امکانات دولتی که توسط کاندیداهای احتمالی صورت گیرد، در سوابق و بانک اطلاعاتی آنها درج خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در خصوص اعضای هیئت‎های نظارت در شهرستان‎ها پیرو صحبتی که با اعضای هیئت نظارت استان داشتیم، مقرر شد که اعضای این هیئت در شهرستان‎ها به گونه‌ای انتخاب شوند که هیچ‎گونه نسبت سببی و نسبی با کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه خود نداشته باشند.

در این جلسه همچنین سید علی میرباقری دبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تا هفته آینده شرح وظایف کمیته‎های ذیل ستاد انتخابات استان تکمیل شده و به آنها اعلام خواهد شد تا براساس همان شرح وظایف برنامه‎ها را پیگیری کنند.

در این جلسه همچنین محمود ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان و محمد عادلی مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان اعضای جدید ستاد انتخابات استان احکام خود را دریافت کردند.

/روابط عمومی استانداری گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار