معاون سیاسی وزیر کشور:

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۳۰ درصد داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۴۰ سال سن دارند و از این لحاظ، شاهد جوان‌ترین داوطلبان انتخابات پس از انقلاب هستیم.

 ۳۰ درصد داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس، جوان هستند

به گزارش گلستان 24، سیدمحمدتقی شاهچراغی امروز در پایان نشست با عوامل برگزاری انتخابات گلستان اظهار کرد: علاوه بر آن، افزایش سه درصدی حضور بانوان برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، نکته امیدوارکننده دیگری است که مشارکت بیشتر در این رویداد مهم سیاسی را نوید می‌دهد.

وی فراهم‌شدن زمینه شرکت در انتخابات با پنج سند هویتی شامل شناسامه، گذرنامه، کارت ملی، پایان خدمت و گواهیانه را زمینه‌سازی دیگری برای فراهم‌شدن امکان مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو دانست و از مسوولان خواست علاوه بر اطلاع‌رسانی بیشتر این فرصت، امکان انجام آن را برای همگان فراهم کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی در یک روز تعطیل، کارگری مشغول انجام کار در محیطی خارج از محدوده شهری است و یا دیگر مکان‌های جمعیت خارج از شهر فعالیت می‌کند در صورت دسترسی نداشتن به شناسنامه باید از امکان رای دادن برخوردار باشد که در قانون جدید برای آن راه‌حل استفاده از دیگر اسناد هویتی فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: حق مردم است که هنگام حضور در محیط کار هم از امکان مشارکت سیاسی برخوردار باشند که باید تلاش کنیم با استفاده از صندوق‌های ثابت و سیار فرصت شرکت در انتخابات را برای همه فراهم کنیم.

شاهچراغی به آمادگی احزاب و فعالان سیاسی برای مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر گروه‌های مختلف سیاسی با رییس جمهور، مجموعه‌های سیاسی و فعالان اجتماعی آمادگی خود را برای حضور پرشور در انتخابات اعلام کردند.

وی ادامه داد: با اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات نظارت، نتایج این بررسی ها دیروز و امروز از طریق پیامک به آنان اعلام شد و معترضین به نتایج بررسی‌ها از سه روز فرصت اعتراض برخوردارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور به شرایط استان گلستان در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به زمینه‌سازی مطلوب، آماده برگزاری انتخابات است و امیدواریم همانند سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور گلستانی‌ها در این انتخابات باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار