رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: ۳۰۶ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی معادل ۵۵ درصد در گلستان تایید صلاحیت شدند که این افراد به عنوان نامزد انتخاباتی برای تصدی کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 ۵۵ درصد داوطلبان گلستانی تایید صلاحیت شدند

به گزارش گلستان 24، سیدعلی مهاجر امروز در نشست خبری اظهار کرد: دوم اسفند ماه امسال، اسامی قطعی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات گلستان از هشت کمیته و سه کارگروه تشکیل شده است، افزود: همراه با ستاد انتخابات، ستاد امنیت نیز در گلستان و کمیته امنیت در تمامی شهرستان‌های استان شکل گرفته است.

رییس ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: ۹۵۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان، مرداد ماه سال جاری برای انتخابات پیش‌ثبت نام انجام دادند که ۲۳ شهریور صحت‌سنجی مدارک ارسالی و بارگذاری شده انجام شد.

مهاجر ادامه داد: از ۳۰۶ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان توسط شورای نگهبان، از لحاظ جنسیت ۲۷۴ نفر مرد و ۳۲ نفر زن، از لحاظ مذهب ۲۳۹ نفر شیعه و ۶۷ نفر اهل سنت و از نظر قومیتی ۲۱۷ نفر از این افراد فارس، ۷۰ نفر ترکمن، ۱۸ نفر سیستانی و ۲ نفر بلوچ هستند.

وی با بیان اینکه از ۳۰۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان ۹۳ نفر اصولگرا، ۵۳ نفر اصلاح‌طلب و بقیه مستقل هستند، گفت: هشت نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان از مسوولان بودند که از سمت خود انصراف دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار