فرماندار علی‌آبادکتول گفت: ۱۶ داوطلب حوزه انتخابیه این شهرستان معادل ۸۱ درصد در پایان مهلت قانونی انصراف دادند و در نتیجه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان با حضور سه داوطلب برگزار می‌شود.

۸۱ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در علی‌آبادکتول انصراف دادند

به گزارش گلستان 24، ابراهیم احمدی روز سه‌شنبه در نشست ستاد انتخابات علی‌آباد کتول با حضور زنگانه استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد: رقابت این سه نامزد باقی‌مانده در نهایت سلامت و امنیت، منجر به مشارکت گسترده مردم در ۱۱ اسفند شود.

رحمت اله نوروزی، حسن هدایتی کتولی و سیدحسن حسینی سه کاندیدای حوزه انتخابیه علی آباد کتول برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

فرماندار علی‌آبادکتول همچنین از برکناری سه نماینده فرماندار در این شهرستان به دلیل تخلف انتخاباتی خبر داد و گفت: یکی از این افراد، رییس اداره تعاون روستایی بود که به دلیل حضور در ستاد یک نامزد انتخاباتی در ساعت غیراداری، از مسوولیت نمایندگی فرماندار برکنار شد.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: تمامی تخلفات نامزدهای انتخاباتی به صورت ویژه رصد و ثبت می‌شود و با هیچ فردی که مرتکب تخلف و جرم انتخاباتی شود مماشات نخواهیم کرد.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: انتخابات در استان گلستان تا به این لحظه فرآیندی سالم و خوب را طی کرده و اجازه نخواهیم داد عده‌ای متخلف به این سلامت انتخابات آسیب بزند.

وی افزود: چند روز قبل معاون یکی از فرمانداران به دلیل تخلف انتخاباتی برکنار شد. اگر این فرد، برادر من هم بود باز هم او را عزل می‌کردم.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار