به دنبال اعتراض مردم؛

به دنبال اعتراض مردم فرانسه، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان سعودی تعطیلات خود را در فرانسه ناتمام گذاشت و عازم کشور مغرب شد.

فرار پادشاه عربستان از فرانسه به سمت مغرب

به گزارش گلستان24، به دنبال اعتراض مردم فرانسه، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان سعودی تعطیلات خود را در فرانسه ناتمام گذاشت و عازم کشور مغرب شد.



به گزارش خبرگزاری فرانسه، ملک سلمان پس از اعتراض 150 هزار شهروند فرانسوی به قُرُق ساحل عمومی مقابل ویلای خانوادگی وی در نزدیک شهر کن، فرانسه را به مقصد مغرب ترک کرد.



قرار بود ملک سلمان تعطیلاتی سه هفته‌ای را در فرانسه بگذراند اما در پی امضای یک بیانیۀ اعتراضی علیه قرق سواحل تفریحی فرانسه، وی پس از یک هفته به سفر خود پایان داد.



یک مقام عربستانی گفت: «ملک سلمان برای ادامه تعطیلات راهی مغرب شده است و سفر وی به این کشور ارتباطی با اعتراضات اخیر که در رسانه‌ها منعکس شده است، ندارد.»



یک مقام فرانسوی نیز تائید کرد پادشاه عربستان به همراه هزار نفر فرانسه را به مقصد مغرب ترک کرده است اما وی دلیل پایان زودهنگام سفر ملک سلمان به فرانسه را ذکر نکرد.



پیشتر در توجیه سفر پادشاه عربستان به منطقه فالوریس، محل ویلای وی در ساحل کن فرانسه ادعا شده بود این سفر اقتصاد محلی را رونق می‌بخشد در حالی که سهم شهروندان محلی تنها خشم و اعتراض بود.



احداث یک آسانسور ویژه برای انتقال پادشاه عربستان از ویلایش به ساحل و ممنوعیت تردد عمومی خشم شهروندان فرانسوی را در این منطقه دو چندان کرد.



به گزارش پرس تی وی، گفته شده اعتراضات ساکنان محلی دلیل اصلی پادشاه عربستان برای ترک فرانسه بوده است.



فرانسه در طول سه سال اخیر با اتخاذ مواضع سرسختانه نسبت به برخی کشورهای خاورمیانه، روابط با عربستان سعودی را گسترش داده است.



در همین راستا، پاریس چندین قرارداد کلان در زمینه‌های انرژی و تسلیحات با عربستان سعودی امضا کرده است./ جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار