مسلمانان برجسته استرالیا می‌گویند جامعه‌ی آن‌ها ناعادلانه هدف اجرای قانون و تهدیدات گروه‌های جناح راست قرارگرفته است و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه سیاست‌ها برای مبارزه با مسلمانان هدف‌گذاری شده و این می‌تواند واکنش شدیدی را در پی داشته باشد.

ظلم نسبت به مبلغان مسلمان در غرب

مبلغان مسلمان برای اخذ ویزا به مشکل برمی‌خورند. این را ابوت نخست‌وزیر استرالیا بیان کرد. 
نخست‌وزیر استرالیا تونی ابوت دستور داده است تا ورود مبلغان مسلمان به کشور به‌آسانی صورت نگیرد. این اظهارات زمانی بیان شد که دولت استرالیا با جامعه‌ی مسلمانان دچار تنش فزاینده‌ایشده است که مربوط به حملات امنیتی می‌شود.
ابوت اخیراً هشدار داده است که ممکن است تعادل بین آزادی و امنیت راکمی تغییر دهد تا از شهروندان در برابر مسلمانان حمایت کند و در همین راستا مبلغان مسلمان برای گرفتن ویزای خود به کارت قرمز بر‌می‌خورند.
این موضع‌گیری جدید سخت‌گیرانه به گفته‌ی ابوت نیازی به قانونی جدید ندارد بعد از تجمع عمومی اتخاذ شد. تجمعی که از سوی حزب التحریر در سیدنی استرالیا هفته‌ی گذشته برقرار گشت.
به گزارش گلستان 24 :‌مفسران محافظه‌کار خواستار این هستند که محدودیت بیشتری بر مبلغان مسلمان اعمال شود.
ابوت به خبرنگاران در سیدنی گفت که آنچه ما می‌خواهیم این است که مبلغان مشهور نفرت (مبلغان نفرت.ابوت مبلغین اسلام رو به مبلغین نفرت تعبیر کرده) تضمین کنند که برای ترویج افکار و پیام‌های افراطی تفرقه‌افکنانه‌ وارد کشور نشوند.
«آنچه من انجام می‌دهم این است که به مبلغان نفرت اعلام دارم که ازاین‌پس ما سیستم جدیدی را بر ایشان اعمال می‌کنیم که با افکار افراطی و ایدئولوژی بیگانه‌ی خود وارد کشور نشوند.»
استرالیا در آماده‌باش کامل در مقابل حملات ستیزه‌جویانی است که از پیکارهای خاورمیانه برگشته‌اند آن‌ها تهدیدات را در شهرهای مهم به اوج رسانیده‌اند.
مقامات بر این باورند که بالغ‌بر 160 استرالیایی یا در جنگ خاورمیانه شرکت جسته‌اند و یا فعالانه گروه‌های تروریستی را حمایت می‌کنند. حداقل 20 نفر بر این باورند که باید به استرالیا بازگردند و گفته‌شده که آن‌هابه‌عنوان یک خطر امنیتی مطرح‌شده‌اند.
مسلمانان برجسته استرالیا می‌گویند جامعه‌ی آن‌ها ناعادلانه هدف اجرای قانون و تهدیدات گروه‌های جناح راست قرارگرفته است و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه سیاست‌ها برای مبارزه با مسلمانان هدف‌گذاری شده و این می‌تواند واکنش شدیدی را در پی داشته باشد.
حزب التحریر در استرالیا پیروان محدودی دارد که از خشونت‌ها حمایت نمی‌کنند. عثمان بدر سخنگوی حزب التحریر از تجمع عمومی خبر داد که در روز جمعه برگزار می‌شود.

shia

خاموش کردن ناراضیان

عثمان بدر می‌گوید این گروه از سیاست جدید مقامات متعجب نیست اما سرگشته است زیرا هیچ سخنران خارجی به مراسم روز جمعه دعوت نشده است که در مورد سیاست‌های خارجی آمریکا بحث کند.
او افزود: «ما به مدت طولانی در معرض فعالیت‌های سرکوبگرانه دولت مبنی بر ساکت کردن مخالفان سیاست‌های ناعادلانه و وحشیانه خارجی بودیم و حالا ما حرکت‌هایی مبنی بر قانونی کردن این‌گونه سرکوب‌ها را شاهد هستیم. سخنرانانی که تابه‌حال نامشان اعلام‌نشده است، همگی محلی هستند، بدیهی است نخست‌وزیر علاقه دارد که مخالفان را با بهانه و اتهام اسلام هراسی به سکوت بکشاند.»
استرالیا قصد داشت در روز یک‌شنبه یک عملیات جنگی پروازی در عراقداشته باشد. استرالیا اولین حمله‌ی خود را علیه شبه‌نظامی اندانشیعلی‌رغم ترس از کشته شدن غیرنظامیان انجام داد.

معاون دریاسالار دیوید جانسون گفت نظامیان به‌سوی مناطق شهری در حال حرکت‌اند، به‌طورمؤثر از جمعیت‌های غیرنظامیبه‌عنوان سپر‌ در برابر نیروی هوایی ائتلاف استفاده می‌کنند.
هفته‌ی گذشته ابوت اظهار داشت که نیروهای ویژه استرالیا باید برای کمک در جنگ با تروریست‌های داعش در عراق مستقر شوند، و نیروی هوایی می‌تواند به ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات‌متحده ملحق شود.
ایالات‌متحده مواضع داعش و دیگر گروه‌ها را در سوریه طی دو هفته‌ی اخیر با کمک متحدان عرب بمباران کرده است و اهداف دیگری را در همسایگی عراق از اوت سال جاری مورد اصابت قرار داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار