حامد صمدلویی، در مصاحبه با گلستان24؛

اگر قرار است ما با کشور های جهان رابطه داشته باشیم، این رابطه حتما با حفظ عزت، مصلحت و منافع ملی است.

ایران نمونه بارز رعایت حقوق بشر در جهان/رابطه ما با هر کشوری با رعایت عزت و مصلحت ملی است

حامد صمدلویی، دکترای علوم سیاسی و فعال سیاسی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بیان این که "ایران از قدیم همواره با نفوذ بیگانگان و استعمارگران مواجه بوده است" می گوید: بعد  از انقلاب با توجه به این که اولین شعار مردم "استقلال" بود، بستن راه نفوذ بیگانه و روند تداوم استقلال در کشور شکل گرفت.

صمدلویی تاکید می کند که با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان درباره نفوذ بیگانگان به کشور، کشورهای غربی باید بدانند که توافق ایران و کشور های 1+5 فقط در زمینه هسته ای بوده است. وی می گوید: اگر قرار است ما با کشور های جهان رابطه داشته باشیم، این رابطه حتما با حفظ عزت، مصلحت و منافع ملی است. ما آماده هستیم با هر کشوری در جهان رابطه داشته باشیم اما این به معنی اجازه نفوذ بیگانگان به کشور نیست.

حامد صمدلویی، دکترای علوم سیاسی حقوق بشر مصلحت ملی

حامد صمدلویی ادامه می دهد: ایران هرگز نمی خواهد کشور مصرف کننده کالاهای غرب و شرق باشد. بلکه می خواهد روی پای خود بایستد. تاکید مقام معظم رهبری هم مبنی بر همین رویکرد است.

وی معتقد است که قرارداد های اقتصادی ما با دیگر کشور ها باید به گونه ای باشد که به اقتصاد کشورمان لطمه ای وارد نشود. همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند این روند باید مبنی بر تولید در داخل، حمایت از تولیدکننده داخلی و عدم مصرف گرایی باشد.

 

حامد صمدلویی، دکترای علوم سیاسی حقوق بشر مصلحت ملی

صمدلویی با اشاره به این که امروز بیگانگان، ما را به عدم رعایت قوانین حقوق بشر در کشور و حمایت از تروریسم محکوم می کنند، ادامه می دهد:  ایران در همه جای دنیا از جنبش های دموکراتیک اسلامی حمایت می کند. مثل حزب الله لبنان و یا حماس که بیشترین کرسی های مجلس را از آن خود کرد و انتخاب اکثریت مردم بود. ما همواره از امنیت در منطق حمایت کردیم. حتی در مناقشه رژیم صهیونیستی با فلسطین هم یک الگوی دموکراتیک را پیشنهاد کردیم و عنوان کردیم که باید در آنجا رفراندوم برگزار شود و همه مردم برای انتخاب حکومت سیاسی خود رای بدهند.

وی معتقد است این ها همه نشان دهنده این است که برخلاف این که ما را  به رفتار های ضدحقوق بشری متهم می کنند، همواره از الگوهای حقوق بشری حتی با تعاریف خودشان در خاورمیانه دفاع کرده ایم. اما می بینیم که غربی ها بر خلاف ادعای حقوق بشری خود، از گروه های دیکتاتوری و تکفیری مثل عربستان سعودی دفاع می کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار