اندر حواشی بی‎سابقه شورای اسلامی شهر گرگان

جلسه شورائیان با فرماندار گرگان که قرار بود با حضور رسانه‎های گروهی برگزار شود در جلسه‎ای محرمانه رسمیت یافت و خبرهای لحظه‎ای از شبکه‎های اجتماعی بدون حضور خبرنگاران منتشر شد تا برای چندمین بار خط قرمزها درنوردیده شود.

منفعت مردم قربانی حاشیه‎های شورای چهارم/وقتی مسئولان شهری هم از حاشیه‎سازی بدشان نمی‎آید

 به گزارش گلستان 24، حواشی بی‎سابقه شورای اسلامی شهر گرگان و بلاتکلیفی انتخابات هیئت‎رئیسه این پارلمان محلی سبب شد فرماندار گرگان برای حل این معضلات پادرمیانی کرده و تکلیف شورای چهارم را برای آغاز فعالیت در سال سوم مشخص کند، جلسه‎ای که قرار بود بعد از ظهر امروز برگزار شود طبق معمول همیشه با تاخیر آغاز شد.

شورای اسلامی شهر گرگان

با کدامین تدبیر قفل مشکلات شورای چهارم باز می‎شود

یحیی خاکی فرماندار شهرستان گرگان به دلیل حضور در جلسه شورای تامین استان ساعت 14 وارد فرمانداری این شهرستان شد تا در جلسه پیش‎بینی شده شرکت کند جلسه‎ای که 11 عضو از 13 عضو شورا در آن حضور داشتند، علاوه بر شورائیان، خبرنگاران نیز منتظر بودند تا بالاخره شاهد باشند که قرار است با کدامین تدبیر قفل مشکلات شورای چهارم باز شود.

با وجود آنکه توازن عکاسان و خبرنگاران و مجموع شورائیان برقرار بود به گونه‎ای که 11 عکاس و خبرنگار در کنار 11 عضو شورا قرار گرفتند تا به دلیل اهمیت موضوع، مراسم را پوشش دهند اما فرماندار گرگان ترجیح داد تا دقایقی به صورت محرمانه با شورائیان به مصاحبت بنشیند و خبرنگاران پشت درهای بسته انتظار نتیجه را بکشند.

نکته جالب اینجا بود که ابتدای این جلسه محرمانه، بدون حضور خبرنگاران شکل گرفت اما اخبار لحظه‎ای و محرمانه جلسه خصوصی از طریق شبکه‎های اجتماعی در حال انتشار بود و این مسئله با انتقاد خبرنگاران مواجه شد که چگونه محرمانه‎های خبری به راحتی از جلسه خصوصی به بیرون درز پیدا می‎کند.

وقتی مسئولان شهری هم از حاشیه‎سازی بدشان نمی‎آید

از گوشه و کنار این مراسم زمزمه‎هایی به گوش می‎رسید مبنی بر اینکه یک عضو باسابقه شورای اسلامی شهر گرگان که در جلسه محرمانه امروز هم حضور داشت اعلام کرده که اگر خبرنگاران ورود کنند جلسه را ترک خواهد کرد.

این در حالی بود که با گذشت یک ساعت و 45 دقیقه از زمان اعلام شده اما مشاور فرماندار گرگان اصرار داشت که همچنان قرار است این جلسه با حضور خبرنگاران ادامه پیدا کند، اما بی‎حرمتی به شأن و جایگاه خبرنگار سبب شد تا برخی رسانه‎ها رفتن را بر ماندن ترجیح دهند و هر کس به تناسب دیده‎ها و شنیده‎های جلسه محرمانه، آن را برای جامعه حکایت و روایت کند.  

ظاهرا مسئولان شهری ما هم از حاشیه‎سازی بدشان نمی‎آید و انگار فراموش کرده‎اند که با این فرصت‎سوزی‎ها و حاشیه‎سازی‎ها تنها منفعت مردم قربانی می‎شود و سودی عاید کسی نخواهد شد.

بیان ضعف‎ها باید روزنه‎ای برای تدبیر هر چه بیشتر مسئولان متولی باشد

حتی در مذاکرات وین نیز که دارای اهمیت جهانی و بین‎المللی بود حرمت رسانه و خبرنگاران این‌قدر زیرسوال نرفت که یک پارلمان محلی، جامعه و رسانه را بازیچه دست خود قرار داده است، ای کاش بیان این ضعف‎ها و کاستی‎ها روزنه‎ای برای تدبیر هر چه بیشتر مسئولان متولی باشد تا روزی شاهد مدیریت مسئولانه و مدبرانه در سطح استان به ویژه در شهرستان گرگان باشیم.

به گزارش فارس؛ با توجه به پایان عمر یک‌ساله هیئت رئیسه دوم چهارمین دوره شورای شهر گرگان، نخستین جلسه انتخابات هیئت رئیسه در یک روز مانده با پایان عمر این دوره هیئت رئیسه یعنی روز چهارشنبه هفته گذشته مورخ 12 شهریورماه جاری تعیین شده بود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای حاضر تشکیل نشد.

دومین جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان باز هم به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضای حاضر در جلسه تشکیل نشد، همین امر سبب شد تا فرمانداری گرگان تکلیف شورای چهارم را با تدبیر خود مشخص کند.

ساجد نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار