حجت الاسلام والمسلمین محمد بختیاری:

حرکات و فعالیت های وزارت امور خارجه کشورمان بعد از فاجعه منا لازم بود اما کافی نبود .

عملکرد وزارت امور خارجه در فاجعه منا کافی نبود

حجت الاسلام والمسلمین محمد بختیاری، فعال فرهنگی شهرستان علی آباد کتول، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، معتقد است: اگر بخواهیم در مورد فاجعه منا که تعداد زیادی از مسلمین جهان و همچنین هموطنان ما در آن جان خود را از دست دادند، گزینه عمدی بودن این فاجعه و یا وجود برنامه قبلی برای صدمه زدن به مسلمانان را نادیده بگیریم، گزینه هایی وجود دارند که دست کمی از عمدی بودن این فاجعه ندارد.

وی  سهل انگاری و عدم توانائی در اجرای برنامه حج ، اختلافات داخلی متاثر در برنامه حج ، عدم وجود مدیریت جمعی از تمامی کشورهای مسلمان و همچنین مزدوری آمریکا و اسرائیل ، گرفتن اسلحه به سمت مسلمین و برادران ما در یمن از مهمترین عوامل ایجاد این فاجعه عظیم در منا می داند.

این فعال فرهنگی با اعتقاد به این که این داستان همچنان با کارشکنی و بی تفاوتی آل سقوط در قبال جان باختگان ، مجروحان، دولت ها و بازماندگان ادامه دارد، می گوید: اخبار متعدد و متواتری در این خصوص منتشر و از ایجاد فضای امنیتی در عربستان گزارش هائی وصول می شود و هر روز جامعه اسلامی را به این نتیجه نزدیکتر می کند که مدیریت حج به ملل اسلامی نتیجه بهتری خواهد داشت.

محمد بختیاری فاجعه منا ظریف

حجت الاسلام بختیاری در جواب این سوال که آیا عملکرد و واکنش وزارت امور خارجه کشورمان در این فاجعه را کافی می دانید یا خیر، می گوید: در مورد عملکرد دولت که با پیگیری اخبار متوجه حرکاتی از قبیل فعالیت های وزیر بهداشت برای رسیدگی به مجروحان و جان باختگان، پیگیری های وزیر امور خارجه ، احضار کاردار عربستان شدیم. به نظر بنده این حرکات و فعالیت ها لازم بود اما کافی نبود و این که چه کارهای دیگری لازم و یا بهتر بود انجام شود، نظرات مختلفی وجود دارد که باید کارشناسان حوزه های مختلف به تجمیع می رسیدند و انجام می دادند.

وی درباره دست دادن آقای ظریف و اوباما می گوید: در خوشبینانه ترین حالت باید دانست که آمریکا شیطان بزرگ است و هرکاری را می تواند انجام می دهد. ولی در مجموع آقای ظریف سیاستمدار باهوشی است و ان شاء الله گول برخوردهای گول زننده و به ظاهر دوستانه مقامات آمریکائی را نخواهد خورد.

ارسال نظر

آخرین اخبار