فتنه هنوز در فضای مطبوعاتی زنده است!

روز گذشته و پس از انتشار گزارش موهن یک روزنامه اصلاح طلب، واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی به این موضوع صورت گرفت که بیشتر درباره تیتر موهن این گزارش بود.

توهین روزنامه اصلاح طلب از کجا آب می خورد؟

به گزارش گلستان24، در حالی که در پی شهادت بزرگ سردار اسلام، شهید حسین همدانی، رهبر معظم انقلاب و نیز جمع کثیری از مقامات لشکری و کشوری با تبریک و تسلیت «شهادت» این سردار رشید اسلام، برای خانواده وی صبر و اجر مسئلت کردند، یک روزنامه اصلاح طلب نزدیک به رییس دولت اصلاحات همصدا با بی بی سی با استفاده از تیتر و متنی وقیحانه به گزارش شهادت این شهید بزرگوار پرداخته است.

توهین روزنامه اصلاح طلب

روز گذشته و پس از انتشار گزارش موهن یک روزنامه اصلاح طلب، واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی به این موضوع صورت گرفت که بیشتر درباره تیتر موهن این گزارش بود.

با کمی دقت در نوع نگارش این گزارش می توان پی برد که تاملات درونی جریان اصلاح طلب که البته پیشتر نیز توسط رسانه های این جریان روی خروجی این رسانه ها قرار گرفته بود، چیست. هنوز سایت منتسب به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به خاطر توهین این سایت به سپاه مورد تذکر قرار نگرفته است.

این رسانه نزدیک به دولت، دی ماه سال گذشته با  الهام گرفتن از سخنان سلمان و ابوذر به دوتن از صحابه پیامبرص و همچنین مقدسات و نهادهای انقلابی توهین کرد و نوشت:   اگر چرخ‌های اقتصاد به دست اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نچرخد، باید منتظر باشیم که سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد، دیر یا زود کشور را به ورطه سقوط رهنمون کنند!

نگارنده این یادداشت که در ‌تاریخ 15 دی سال گذشته  به رشته تحریر درآمده، با استفاده از ادبیات وقیحانه رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب، حملات بی‌سابقه‌ای به نهادهای انقلابی و اتهاماتی گسترده به بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد کرده است.

اما روز گذشته، اگرچه تیتر سراسر توهین روزنامه رویش ملت، ملت را ناراحت کرد، اما گزارش وقیحانه این روزنامه حاکی از آن بود که جریان طرفدار فتنه هنوز در فضای رسانه ای کشور حضور جدی دارد. در بخشی از گزارش این روزنامه که نعل به نعل گزارش شبکه های ضدانقلاب از جمله بی بی سی و voaو العربیه را پیاده کرده، آمده است: «حسین همدانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و جانشین قرارگاه امام حسین بود و در زمان اعتراضات نسبت به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله، ماموریت حفظ امنیت تهران را برعهده داشت. گفته می‌شود که او نقشی مهم در برخورد با معترضان در جریان تظاهرات روز عاشورا و پس از آن در تهران ایفا کرد.»

این گزارش توهین آمیز که درون جریان اصلاح طلب را به خوبی آشکار کرد، نشان داد جریانی که تا ماههای اخیر و حتی در مقطع فعلی با انتقاد از حضور نیروهای انقلاب در محافظت از خط مقاومت به تخریب و تضعیف آنان می پرداخت، چه ارتباط ذهنی با فتنه دارد.

وطن امروز، در یادداشت امروز خود به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است: فتنه‌گران دیروز، جمل‌آنلاینی‌ها و آنان که سر در آخور طلحه و زبیر دارند فراموش کرده‌اند که جوانان بسیجی را به خاطر فتح‌الفتوح کور کردن چشم فتنه آمریکایی 88 در رسانه‌هایشان سرزنش می‌کردند؟ ...  جماعتی که تا دیروز می‌گفتند: «به سپاه چه مربوط که به سوریه برود» و علیه سپاه توهین و تهمت روانه می‌کردند، حالا یادشان افتاده انگار که همین سپاه اجازه نداد دشمن به مرزهای کرمانشاه برسد. حالا که «مرد مقابله با فتنه» رفته، رسانه‌های طرفدار سیاست اردوغان و سعودی وقتی حرف از تسلیت می‌زنند، مردم می‌فهمند «دارند نمایش بازی می‌کنند».

منظور این روزنامه رفتار هاشمی رفسنجانی و جناح اصلاح طلب در موضوع سوریه است که همصدا با سران کشورهای سعودی و ترکیه، آمریکا و اسراییل، بشار اسد را به استفاده از سلاح های کشتار جمعی و حمله به مردم بیگناه متهم کرده و می کنند.

هاشمی چند روز پیش با انتقاد از حملات روسیه به مواضع داعش با تکرار عبارات اردوغان درباره سوریه گفته بود: مثلا ائتلاف غربی‌ها می‌گوید جنگنده‌های ما برای مبارزه با داعش شش‌هزار سورتی پرواز داشتند و روسیه می‌گوید نیروی هوایی ما برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه 100 سورتی پرواز داشته‌اند، اما هیچ‌کدام نمی‌گویند نتیجه این همه اقدامات نظامی شما چیست و چرا متوجه نمی‌شوید که مذاکره سیاسی بهتر از بمباران مناطق مختلف است که البته در این آتش‌سوزی‌ها مردم فقیر و بی‌پناه بیشتر از همه آسیب می‌بینند؟!

گویا هاشمی انتظار مذاکره با داعش را داشته است، چرا که پیش از این و در هنگام حملات آمریکا به سوریه از این عبارات استفاده نمی کرد.

به هر روی توهین روزنامه های اصلاح طلب که از زنده بودن جریان فتنه در فضای مطبوعاتی تحت اداره دولت اعتدال حکایت دارد رفتارهای توهین آمیز گذشته این جریان را نیز به ذهن متبادر می کند.

اخیرا و پس از تشییع شهدای غواص، روزنامه خانوادگی هاشمی رفسنجانی کاریکاتوری موهن را به تصویر کشید. روزنامه آرمان در شماره 2780 روز چهارشنبه 27 خردادماه 94، در ستون "کارتون" خود که همه روزه در صفحه آخر این روزنامه منتشر می شود، طرحی گستاخانه و توهین آمیز نسبت به شهدای بزرگوار و مظلوم غواص کشورمان را چاپ کرد.

در این طرح، غواصان بزرگوار و شهید کشورمان با بدنی برهنه به تصویر کشیده شدند به نحوی که در همان نگاه نخست، نوعی قبح زدایی از ساحت شهدا و توهین به آنان به ذهن مخاطب منتقل می شد.

توهین مدتی پیش روزنامه شرق نیز که در کاریکاتوری به رزمندگان دفاع مقدس بی حرمتی کرده بود نیز در همین راستا قابل تحلیل است.

سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار