غلامرضا منتظری در هیئت حیدریون:

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در هیئت حیدریون شهرستان گرگان: باید بدانیم به هر کسی دست ندهیم چون این دست دادن ها مسئولیت دارد.

امام(ره) به ما آموخت ، سازش در برابر مستکبران هرگز/ این دست دادن ها مسئولیت دارد

به گزارش گلستان24، مراسم شب دوم محرم در هیئت حیدریون شهرستان گرگان با حضور سید حسین علوی مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های استان گلستان و علیرضا فرساد مدیرعامل پژوهشگاه شفق با سخنرانی دکتر غلامرضا منتظری(ریاست سازمان بسیج هنرمندان کشور) برگزار شد.

منتظری در شروع سخنان خود گفت:ما میتوانیم از حضرت اباعبدالله سه چیز را بیاموزیم.اخلاق محوری,استکبار ستیزی و معنویت در کار.وی با مثال زدن ماجرای جذب حر توسط امام حسین(ع) گفت:امام حسین در همه امور خود اخلاق را رعایت کرد و با اخلاق خود بسیاری را جذب کرد و یکی از شاخصه های یک هیئتی خوب باید جذب حداکثری و دافعه در صورت ضرورت است و باید بتوانیم با اخلاق نیک دیگران را جذب کنیم.

 

بسیج هنرمندان کشور هیئت حیدریون2

 

ریاست سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود:امام به ما آموخت که در برابر مستکبران سازش هرگز و این سخن امام یک الگوی جهانی است برای همه عصر ها و همه نسل ها.هنگامی که به سالار شهیدان شهیدان گفتند که آیا با یزید بیعت میکنید فرمودند که نفرین بر این پیشنهاد تا زمانی که آسمان و زمین باقی است یعنی همه عصر ها و همه نسل ها مبادا با یزیدیان دست بیعت دهید.

منتظری گفت:ما در عصری زندگی میکنیم که یزیدیان مدرن شده اند و با سلاح های پیشرفته با حسین زمان مقابله میکنند و تنها جرم امام حسین این بود که به یزید یک بله نگفت زیرا بله گفتن حساب و کتابی دارد و باید بدانیم که به چه کسی بله میگوییم.امام حسین عزت خود را با هیچ چیزی معامله نکرد و به یزید دست نداد زیرا دست دادن مسئولیت دارد و این دست در دست هر کسی نباید قرار بگیرد.یکی دیگر از جرم های امام این بود که پای هیچ قراردادی را امضا نکرد و باید بدانیم پای چه چیزی را داریم امضا میکنیم و چیزی را میدهیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار