پایگاه اینترنتی یورونیوز در گزارشی پیرامون تصاویر پخش شده از شهر موشکی زیرزمینی سپاه پاسداران، بُرد این موشک‌ها را تا شرق ایالات متحده توصیف کرد.

واکنش جالب یورونیوز نسبت به شهر موشکی سپاه

به گزارش گلستان24، در این گزارش آمده است: برای نخستین بار صداوسیما تصاویری را از یک «شهر موشکی زیرزمینی» مجهول المکان در ایران پخش کرد و با نمایش قدرت موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دشمنان بالقوه منطقه‌ای و بین المللی خود را به چالش کشید.

در این ویدیوی کوتاه که از قرار معلوم در عمق پانصد متری زمین فیلمبرداری شده، تعداد زیادی موشک دوربُرد بالستیک سوار بر «لانچر» و آماده پرتاب به معرض نمایش در آمد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این تصاویر نادر با تأکید بر توان دفاعی ایران و اطمینان از قدرت موشکی سپاه تصریح کرد که موشک‌ها آماده شلیک هستند و در این راه فقط به اذن رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند.

 

 

در ویدیوی مزبور دو نوع موشک بین قاره‌ای «قدر» و «شهاب» قابل رؤیت بود. موشک شهاب در شش مدل طراحی شده و جدیدترین آن موسوم به «شهاب شش» می‌تواند خاک اروپا و به احتمال زیاد، شرق ایالات‌ متحده‌ آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

به گفته سردار امیرعلی حاجی‌زاده، پایگاه موشکی مذکور تنها یکی از چند صد پایگاه زیر زمینی ایران است که نظام از شناسایی آن‌ها توسط ماهواره‌ها واهمه‌ای ندارد.

او اضافه کرد:«توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است . . . آن‌ها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیاندازند.»

ارسال نظر

آخرین اخبار