رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ ای با بیان نگرانی‌هایش درباره نژاد پرستی در جامعه آمریکا، گفت: نگران است، دخترانش در آینده از رفتارهای نژاد پرستانه در این کشور رنج ببرند.

اوباما نگران سرنوشت دخترانش

روزنامه دیلی‌میل نوشت:  باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور در مصاحبه‌ با شبکه خبری BET گفت: من نگرانم که "ساشا" و "مالیا"، دو دخترم در آینده مورد بی‌مهری مردم و نژاد پرستی به علت رنگ پوست‌ خود قرار بگیرند.

به گزارش گلستان 24، اوباما گفت: می‌خواهم با فرزندانم همان طور که هستند رفتار شود و آنها با موهبت‌هایی که خداوند به آنها داده و استعدادهایشان مورد قضاوت قرار گیرند.

اوباما همچنین به علت عدم واکنش مناسب به مساله تبرئه افسران پلیس که دو سیاهپوست غیر مسلح را کشتند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مصاحبه‌ اش گفت: می‌خواهم با نوه‌هایم همانند سایر اشخاص رفتار شود. اگر اشتباهی می‌کنند، باید درست شود. البته باید این اشتباهات توسط من، توسط مادران و پدرانشان درست شود. من نمی‌خواهم با نوه‌هایم طوری رفتار شود که آنها احساس کنند در این مملکت جایی ندارند، یا احساس امنیت نمی‌کنند.

وی با اشاره به فیلم خفه شدن اریک گارنر 43 ساله سیاهپوست به دست پلیس نیویورک گفت: این فیلم به ما تمام زوایای زندگی را نشان می‌دهد و به ما می‌فهماند که باید با نژادپرستی در جامعه مقابله کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار