رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا با بیان اینکه برخی تحرکات در زمینه قطع بودجه دستگاه‌های فرهنگی مشکوک است، گفت:" تأکید می‌کنم در ماه‌های آینده باید روی وضع اقتصاد کشور خیلی حساس بود."

قطع بودجه دستگاه‌های فرهنگی در شرایط کنونی مشکوک است/ درباره واردات کالا و خدمات در ماه‌های آینده حساس باشید

حجت‌الاسلام رضا غلامی با اشاره به تبعات منفی مدل توسعه برون‌زا تصریح کرد: پیشرفتی که صرف‌نظر از ظرفیت‌های درونی کشور، و با اتکا به قدرت بیگانگان انجام شود، هرقدر هم که لعاب پیشرفت به آن زده شود، پیشرفت نیست بلکه ضد پیشرفت است.

حجت‌الاسلام رضا غلامی

به گزارش گلستان24، وی افزود: توسعه برون‌زا جدای از شکل‌گیری روند استحاله و تغییر تدریجی جوهر نظام؛ این فرصت را برای دشمنان فراهم می‌کند تا ضمن وابسته کردن کشور در امور حیاتی و نفوذ راحت و بی‌دردسر در تمامی گلوگاه‌ها، هر زمان که اراده کنند ایران را فلج کنند. با این ملاحظه، اصولاً پیشرفت برون‌زا در جمهوری اسلامی مردود است وکسانی که این موضوع را دنبال می‌کنند، به دنبال خیانت به مردم و به‌زانو درآوردن ملت ایران در برابر نظام سلطه هستند.

 

غلامی تصریح کرد: ما آن پیشرفتی را پیشرفت حقیقی و به صلاح مردم می‌دانیم که اول‌ازهمه، متکی به ظرفیت‌های بی‌شمار درونی بوده و در عمق کشور رخ‌داده شده باشد. هرچند که جمهوری اسلامی ایران رویکرد تعامل با دنیا را به شکل معقول و منطقی همیشه داشته و حتماً این موضوع یکی از مؤلفه‌های مؤثر در پیشرفت کشور خواهد بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در تشریح چرایی ممنوعیت مذاکره با آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها در هرگونه ارتباط با جمهوری اسلامی، هیچ هدفی جز نفوذ و لطمه زدن به ملت ایران را دنبال نمی‌کنند و این موضوع برای ما مثل روز روشن است. بنابراین، هرگونه تماس با آن‌ها به‌جز موضوع هسته‌ای یا موارد خاصی که مقام معظم رهبری بر اساس حکمتی مشخص اجازه می‌دهند، بازی کردن در زمین از پیش مهیا شده آن‌ها و یک تخلف غیرقابل‌بخشش قلمداد می‌شود. لذا هیچ مسئولی از وزیر خارجه گرفته تا دیگران، حق ندارند در هیچ موضوعی به‌جز موضوع هسته‌ای با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

 

غلامی بابیان اینکه مذاکره با آمریکایی‌ها بر سر مسائل منطقه هیچ نفعی برای ما و کشورهای منطقه ندارد؛ افزود: آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر، عامل اصلی انتقال و تعمیق جنگ و خونریزی و اختلافات مذهبی در منطقه بوده‌اند. وی با اشاره به دروغ‌گویی آمریکا درزمینهٔ مبارزه با تروریسم تأکید کرد: آن‌ها خودشان بزرگ‌ترین حامی داعش و گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه و نقاط دیگر جهان هستند و کمک‌های فراوان آنان به داعش خصوصاً در شرایط شکست، چیزی نیست که از مردم منطقه پنهان مانده باشد. آمریکایی‌ها می‌خواهند آرایش منطقه را به نفع خود و رژیم صهیونیستی تغییر دهند و برای این کار، از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها برای موضوعاتی مانند آزادی، حقوق بشر و دموکراسی نیز تا زمانی که نتیجه‌اش صد در صد به نفعشان نباشد، پشیزی ارزش قائل نیستند. اتفاقاً به نظر من، تنها راه آرام کردن منطقه و پایان دادن به جنگ و ظلم، تودهنی زدن به آمریکایی‌هاست؛ آن‌ها باید بدانند دیگر حرف اول و آخر را در مسائل جهانی نمی‌زنند و اگر بخواهند به رفتار ریاکارانه خود ادامه دهند، به‌طور اصولی از صحنه حذف خواهند شد.

 

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و تلاش بیگانگان و در رأس همه آمریکا برای نفوذ در کشور تازگی ندارد افزود: آن‌ها از قدیم به دنبال نفوذ بوده‌اند و گاهی هم موفقیت‌هایی داشته‌اند. لکن امروز و در ماجرای به‌اصطلاح پسابرجام، آمریکایی‌ها و دنباله‌های آن‌ها، به فکر یک نفوذ اساسی در کشور هستند که هدف اصلی آن نیز از بین بردن محتوا، طرز تفکر و جوهر نظام و انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا در داخل ایران هم نیروی کمکی کم ندارد؛ تأکید کرد: این نیروها که می‌توان از آنان به بچه شیطان تعبیر کرد، عناصر واداده و سرسپرده‌ای هستند که در لباس روشنفکر، سیاست‌مدار، تاجر، وکیل، روزنامه‌نگار، روحانی‌نما و غیره دارند به این برنامه آمریکایی‌ها کمک می‌کنند.

 

دکتر غلامی بابیان اینکه "من قبلاً در یک سخنرانی مفصل، فهرستی از مسیرهای نفوذ را بیان کرده‌ام و اینجا قصد ندارم آن فهرست را دوباره تکرار کنم" تصریح کرد: فقط تأکید می‌کنم در ماه‌های آینده باید روی وضع اقتصاد کشور خیلی حساس بود. خصوصاً بحث واردات؛ چه واردات کالا و چه خدمات. امروز واردات از غرب خصوصاً امریکا یعنی بلند شدن یک پرچم، باز شدن یک دروازه، سرازیر شدن یک سبک زندگی.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه مخالفت با مک‌دونالد؛ مخالفت بر سر آمدن یک ساندویچ نیست، افزود: مسئله بر سر برافراشته شدن یک پرچم، باز شدن یک دروازه و انتقال قوی‌تر یک سبک زندگی به داخل کشور است. بچه‌های انقلاب باید تمامی رفت‌وآمدهای اقتصادی غربی‌ها از این به بعد را 24 ساعته زیر نظر داشته باشند و هرگونه نفوذ مستقیم و غیرمستقیم آمریکایی‌ها را اولاً شناسایی و ثانیاً افشا کنند.

 

غلامی با بیان اینکه نفوذ در حوزه فرهنگ و سیاست نیز بسیار مهم است افزود: ما در حوزه فرهنگی حرف‌های بسیاری داریم که انشاالله در آینده آن‌ها را به مردم خواهیم گفت. وی در بیان یکی از این مصادیق اظهار داشت: در شرایطی که دشمن با تمام قوا دارد علیه کشور کار فرهنگی می‌کند، دستگاه‌های فرهنگی ما به دلیل بستن بودجه فرهنگی از سوی بعضی افراد در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به تعطیلی کشیده شده‌اند و این از نظر امثال بنده که کارشناس فرهنگی هستیم، مشکوک است و باید موشکافی شود چرا در این شرایط، عده‌ای دارند با ماشین فرهنگی کشور این معامله را می‌کنند؟

 

وی افزود: آیا هیچ عقلی تائید می‌کند بودجه فرهنگی کشور که اگر همه آن‌هم یکجا تخصیص و به دستگاه‌ها پرداخت شود، آب از آب تکان نمی‌خورد، این‌گونه قلع‌وقمع شود؟

ارسال نظر

آخرین اخبار