ما ارسال شما را حذف کردیم، زیرا قوانین ما را پیروی نمی‌کرد. لطفاً قوانین ما را بخوانید تا بدانید چه نوع ارسال‌هایی مجاز است و چگونه شما می‌توانید کمک کنید که اینستاگرام امن بماند.

برخورد اینستاگرام‌ با کمپین ضد صهیونیسم

به گزارش گلستان 24:‌مشارکت کاربران مسلمان شبکه‌های اجتماعی در پویش (کمپین) «ما عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم» با ارسال بیش از ۳ هزار عکس، فیلم و طرح تنها در شبکه اجتماعی عکس اینستاگرام، باعث شد مدیریت این شبکه ضمن تذکر به مدیر این کمپین مبنی بر «رعایت قوانین اینستاگرام»، چند عکس از این صفحه را حذف کند.

insta-israel2

ترجمه: ما ارسال شما را حذف کردیم، زیرا قوانین ما را پیروی نمی‌کرد. لطفاً قوانین ما را بخوانید تا بدانید چه نوع ارسال‌هایی مجاز است و چگونه شما می‌توانید کمک کنید که اینستاگرام امن بماند.

در این کمپین که ابتدا از حساب اینستاگرام آغاز شد و سپس در سایت رهبر انقلاب (KHAMENEI.IR) با نشر تصاویر ارسالی مردم ادامه یافت، از کاربران خواسته تا عکس‌های خود را به همراه یک نوشته حاوی جمله «من عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستم» را با برچسب‌های #عشاق_مواجهه_إسرائیل، #عاشق_مبارزه_با_اسرائیل و #Fightingthezionists منتشر کنند تا این عکس‌ها در صفحه کمپین منتشر شود.

این اقدام در واکنش به سخنان رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در «کنگره جهانى‌ جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام» در ۴ آذر ۹۳ صورت گرفت.

ایشان در این دیدار گفته بودند: دولت جمهورى اسلامى و امام بزرگوار ما از اوّل، سیاست حمایت از فلسطین و دشمنى با رژیم صهیونیستى را اعلام کرد و سرِدست گرفت؛ تا امروز هم ادامه دارد و ۳۵ سال است که ما از این خط، منحرف نشدیم و ملّت ما هم با کمال میل همراهند. گاهى بعضى از جوانهاى ما که مراجعه میکنند و جوابى نمى‌شنوند، به من نامه مینویسند و التماس میکنند که اجازه بدهید ما برویم در صفوف مقدّم با رژیم صهیونیستى بجنگیم. ملّت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌ها است و جمهورى اسلامى‌ [هم این را] نشان داده است.

تا این لحظه علاوه بر ایران، کاربرانی از آمریکا، آلمان، فلسطین (غزه)، عربستان، بحرین، عراق (کربلا، نجف، کاظمین) و هند در این کمپین شرکت کرده و محتواهای خود را در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب بازنشر داده‌اند.

چرا اینستاگرام نسبت به این کمپین حساس شد؟

برخی از ناظران بر این باورند که این کمپین با واکنش منفی کاربران اسرائیلی و گزارش دادن آن به عنوان متخلف در شبکه روبه‌رو شده است. اقدامی که باعث شده است مدیریت اینستاگرام نسبت به آن حساس شود.

اما سایت آمریکایی «فری بیکن» با اشاره به این کمپین می‌نویسد: مخالفان نظام ایران در واکنش به این کمپین مجازی، سایت‌هایی چون اینستاگرام را تحت فشار قرار داده‌اند که این کمپین را مسدود کنند. زیرا این کمپین «سیاست‌های مبارزه با محتواهای تنفرآفرین» را نقض کرده است.

علاوه بر این، گروه صهیونیستی «اتحاد علیه ایران» که پیش از این در موارد مختلف دشمنی‌اش را با ایرانی‌ها به شکل‌های مختلف نشان داده است، در صفحه توییتر خود از این کمپین ابراز نارضایتی کرده است. یکی از مقامات این گروه نیز از شبکه‌های اجتماعی خواسته که فورا این کمپین را در سایت‌های خود مسدود کنند.

با این تفاسیر، می‌توان حدس زد که تعلق شبکه اجتماعی اینستاگرام به دولت آمریکا و اهمیت امنیت رژیم صهیونیستی برای ایالات متحده باعث برخورد حذفی با این کمپین شده است.

شبکه اشتراک عکس اینستاگرام به شرکت فیس‌بوک تعلق دارد.

پایگاه KHAMENEI.IR منتخبی از عکس‌های این کمپین را در صفحه‌ای نیز منتشر کرده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار