تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان پنجشنبه شب به نقل از پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، خبر داد که در حمله هوایی به شهر رقه سوریه، «جان جهادی»، نقابدار و جلاد مشهور گروه تروریستی تکفیری داعش، کشته شده است.

هلاکت «جان داعشی» جلاد انگلیسی

به گزارش گلستان 24، سی ان ان نوشت: «مقامات غربی می گویند که هویت اصلی «جان جهادی»، «محمد اِموازی» است. وی در تعدادی از کلیپ های سلاخی با لهجه انگلیسی برای رهبران غرب رجزخوانی می کرد.

جان داعشی

در ابتدا معلوم نبود که حمله هوایی موفق بوده یا خیر ولی یک مقام ارشد آمریکایی گفت که مقامات مطمئن هستند که اِموازی در این حمله کشته شده است. وی گفت که آمریکا حمله به اِموازی را به دلیل بدنامی وی اعلام کرد.

یکی دیگر از مقام های آمریکایی به سی ان ان گفت که هنگام حمله پهپاد، اِموازی داخل یک خودرو بود.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای نوشت: «ما در حال بررسی نتایج عملیات امشب هستیم و اطلاعات بیشتر را در زمان مناسب اعلام خواهیم کرد».

پنتاگون می گوید که اِموازی، زاده کویت و شهروندی انگلیسی بود که در کلیپ های سر بریدن استیون ساتلاف (Steven Sotloff) و جیمز فولی (James Foley)، روزنامه نگاران آمریکایی، عبدالرحمان کاسیگ (Abdul-Rahman Kassig)، امدادگر آمریکایی، دیوید هینز (David Haines) و آلن هنینگ (Alan Henning)، امدادگران انگلیسی، کنجی گوتو(Kenji Goto)، روزنامه نگار ژاپنی و تعدادی دیگر از گروگان ها شرکت داشت.

پیشتر نیز گزارش هایی در دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش داعش برای کنار گذاشتن جان جهادی مطرح شده بود؛ ولی به گفته باربارا استار، آمریکا تلاش کرده است این پیام را به سرکردگان داعش در سوریه و بخصوص رقه بدهد که این کشور به صورت جدی به دنبال شکار آنان است و با هر وسیله ممکن، آنان را از پای در می آورد یا اسیر می کند.

سایر رسانه های غربی نیز این خبر را تأیید کرده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار