در فاصله سه ماه به انتخابات مجلس:

بنظر می رسد اصلاح طلبان گرگانی بعد از هشت سال که با مشکل اقبال عمومی هم مواجه هستند تصمیم گرفته اند با تابلوهای قدیمی که وجهه مثبت مردمی دارند نظیر میراکبری ، احمدی و حسینی وارد میدان شوند.

کاندیدای نهایی اصلاح طلبان گرگان از بین این سه نفر مشخص می شود

به گزارش گلستان24، هر چه به زمان انتخابات نزدیک می شویم آرایش انتخاباتی گروههای مختلف شکل جدی تری بخود گرفته و در بین گروههای سیاسی این اصلاح طلبان هستند که بعد از هشت سال گوشه نشینی مجددا آهنگ پارلمان ملی کرده و تحرکات انتخاباتی شان را آغاز کرده اند .

در این بین تشکل های چند نفره متعددی از مجامع مشورتی اصلاح طلبان شهرستان ها ، کارگزاران ، اراده ملت ، ندای ایرانیان و ... تشکیل شده که تعداد افراد این گروهها بیش از 20 نفر هم نمی شود و نکته جالبتر اینکه حلقه اصلی این گروهها در بقیه گروهها نیز ثابت است .

مردم استان گلستان و به طبع مرکز استان تاکنون نشان داده اند که به این تشکل ها و گروههای سیاسی رای نمی دهند و افرادی که از این طریق به دنبال رای مردم بوده اند همواره شکست خورده اند که یا در وادی هنجار شکنی رفته و خود را از ادوار بعدی محروم ساختند یا از ترس رای نیاوردن در دوره های بعدی اصلا شرکت نکردند .

سابقه نشان می دهد که در دوره ششم که هاشم مهیمنی و دکتر محمدرضا سبطی دو تن از سیاسیون و چهره هایی که تمایلات افراطی اصلاح طلبی دارند در مقابل چهره های مردمی و دارای سابقه خدمتی چون شیخ قربان قندهاری و مهندس هزارجریبی که در واقعه یاک 40 جان باختند ، شکست سختی خوردند و این باید درسی برای سیاسیون باشد که مردم دنبال خادم هستند نه سیاسی کار و حزب باز !

در همین راستا اصلاح طلبان اصیل و قدیمی با علم به این موضوع و با رصد این دوره از انتخابات که می تواند کلید حیات آنها باشد نمی خواهند عنان کار را به دستان جوانترها و افراد خام بدهند تا همین فرصت اندک نیز براحتی از دست برود .

سید عبدالله میراکبری ، سید سبحان حسینی و علی اصغر احمدی شخصیتهایی هستند که در این مقوله می گنجند . این افراد دارای سوابق کاری و خدماتی مثبتی هستند و اگر چه برخی از آنها در ادوار مختلف رد صلاحیت شدند اما تجربه نشان داده می توانند در صورت تایید صلاحیت رای خوبی جمع کنند .

سید سبحان حسینی و سید عبدالله میراکبری که اولی از غرب و دومی از شرق گرگان هستند پایگاه های رای خوبی در روستاها دارند و همچنین اتحادیه انجمن های اسلامی و برخی گروههای اصلاح طلب شهر نیز از آنها حمایت می کنند.

1 -  سید سبحان حسینی حیدرآبادی : سید سبحان متولد سال 1336 روستای حیدرآباد گرگان واقع در غرب این شهرستان می باشد . او در میاندوره ای مجلس ششم بعد از رحلت قندهاری و هزارجریبی توانست با حمایت اتحادیه انجمن های اسلامی و بهره برداری از فرصت همنوایی مردم با واقعه یاک 40 به مجلس راه پیدا کند .

سید سبحان حسینی در دوره بعد یعنی دوره هفتم نیز توانست به مجلس راه پیدا کند اما در دوره هشتم با 13 هزار رای از دور رقابتها خارج شد و این سید علی طاهری و دکتر ناصری بودند که به مجلس راه یافتند .

سید سبحان حسینی با توجه به رشد در یک خانواده روستایی و مذهبی تا کنون هیچگاه مواضع رادیکال و تند علیه نظام نگرفته ولی در همراهی با چهره های اصلاح طلب کوتاهی نکرده و برخی او را از همفکران نزدیک هاشمی رفسنجانی می دانند .

1436422999 img 5215

برخی حامیان روحانی معتقدند که او در ستاد روحانی و همراهی با وی نقش مهمی ایفا نکرده اما در مراحل بعد از رای آوردن روحانی همواره در نقش یک مطالبه گر ظاهر شده و حتی گزینه کسب مقام استانداری گلستان نیز بود و گفته می شود حتی دنبال مسئولیت های ملی چون مدیریت تامین اجتماعی نیز بوده است .

سید سبحان حسینی حیدر آبادی از اصلاح طلبان عضو طیف نیاورانی مجمع تشخیص مصلحت نظام است که طبعا گرایش او به دولت بر مخالفتش می چربد اما وی تاکید دارد که از میان اصلاح طلبان افرادی هستند که حرف عبور از روحانی را می زنند همچنانکه برخی در دولت اصلاحات پروژه عبور از خاتمی را کلید زدند.

 سید سبحان حسینی حیدرآباد، کاندیدای مشترک اتحادیه و کارگزاران، به عنوان اصلاح طلب سنتی در میاندوره‌ای ششم و نیز مجلس هفتم، معاونت پرورش اداره آموزش و پرورش گرگان را در کارنامه دارد.

اصلاح طلبان افراطی به او انتقاداتی دارند ولی اصولگرایان متعادل با وی مراوداتی دارند. در جریان انتخاب دکتر عباسی به عنوان وزیر بر خلاف اسدا... قره‌خانی ـ نماینده علی آباد که سنگ تمام گذاشت ـ سید سبحان به آرامش با مساله برخورد کرد.

با توجه به مصلحت و حضور نبی هزارجریبی از غرب گرگان باید منتظر باشیم که اصلاح طلبان سنتی مثل اتحادیه باز با او بیعت کنند یا این بار با نبی هزارجریبی می آیند.

2 - دکترسید عبدا... میراکبری: مدیر کل سابق تامین اجتماعی استان تهران و از جمله نیروهایی است که تاکنون فراز و فرودهای زیادی را طی کرده است اما این دوره بنظر می رسد یکی از گزینه های اصلی اصطلاح طلبان به شمار می رود .

A1394-0704

او در تصویری زیر کنار رضا جعفری مسئول دفتر ایت اله نورمفیدی در نشست جوانان با ایشان قرار دارد و بنظر می رسد که دکتر میراکبری یکی از گزینه های محتمل بیت آیت الله نورمفیدی و همفکران شان برای انتخابات آتی باشد.

میر اکبری نیروی اصلاح طلب از شرق گرگان با بیش از 26000 رای در دوره‌های قبل، مشاور هیات مدیره و کارشناس سازمان تامین اجتماعی، عضویت در سپاه و نیز مدیر کل درمان و تاسیس اجتماعی تهران و گلستان می باشد.

1436423052 img 5109

 وی چهره متعادل سیاسی‌اش را با اعتراض مکتوب به رد صلاحیت‌ها در دوره های قبلی به هم زد و صابون رد صلاحیت را به تن مالید، هر چند او در انتخابات دوره پنجم با تابلو مستقل وارد میدان شد و هنوز مواضع اصلاح طلبی اش رشد نکرده بود.

1ـ علی اصغر احمدی: کهنه کار سیاسی اصلاح طلب، نماینده‌ی شاهرود در دوره پنجم، و کاندیدای دوره‌ی ششم شاهرود، بازنشسته وزارت کشور و دبیر کل حزب همبستگی ایران، دومین استاندار گلستان و فرماندار پیشین گرگان، معاونت سیاسی ـ امنیتی وزارت کشور در دوران اصلاحات ، معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی دولت تدبیر و امید و دبیر کل فعلی جمعیت هلال احمر کشور می باشد.

 شنیده‌ها حاکی از رایزنی ایشان در سه شهر تهران، شاهرود و گرگان برای تعیین قابلیت رای می باشد. امید ایشان به ائتلاف گروه‌های اصلاح طلب است. کارنامه‌ی اصلاح طلبی‌اش در استقبال از خاتمی در دوران تبلیغات دوم خرداد 76 مثبت است .

139303221349403022977664

مردم گرگان از زمان استانداری وی خاطرات خوشی در ذهن دارند هر چند وقوع چند سیل ویرانگر در زمان وی باعث شد بخشی از عملکرد وی زیر سوال برود.

گمانه زنی ها حکایت از این دارد که دولت فعلی چندان تمایل به استفاده از وی نداشته و به همین دلیل بارها سمتهای وی را تغییر داده که نهایتا به دبیر کلی هلال احمر رسیده است در حالیکه احمدی در دولت خاتمی معاون وزیر کشور بوده و عناوین بسیار مهمی داشته است .

ostandarannnnn

این موارد باعث دلخوری خود احمدی هم شده و وی قصد دارد تا با حضور در عرصه انتخابات و کسب آرای مردم این روزهای تلخ را فراموش کند .

در حال حاضر اکثر اصلاح طلبان قدیمی و گروههای مختلف سیاسی اصلاح طلب مرکز استان به این سه نفر گرایش دارند هر چند بصورت فردی نام شخصیتهایی چون نبی هزاررجریبی ، شیخ اسماعیل اسلامی ، سید کاظم مفیدی ، عبدالرضا چراغعلی ، بابک دربیکی و ... را می برند .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار