حواشی جالب و خواندنی حضور حجت الاسلام نبویان در دانشگاه گلستان

حواشی جالب و خواندنی حضور حجت الاسلام نبویان در دانشگاه گلستان

به گزارش گلستان 24 به نقل از دانشجو سلام، حضور حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون برجام در دانشگاه گلستان با حواشی جالب و خواندنی همراه بود که با هم می خوانیم.

محور سخنرانی حجت الاسلام نبویان در این همایش نکات حساس و خسارت های بزرگی که برجام حال و آینده کشور را تهدید می کند، تحلیل نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور در خصوص برجام، محدودیت های ابدی ایران در بیش از 10 مورد و نظارتی هایی که آقایان هسته ای پذیرفتن بود.

آنچه در این همایش نظرم را به خود جلب کرد حضور پررنگ مسئولین دانشگاه از رئیس گرفته تا مسئو ل نهاد رهبری و دانشجویان و مسئولین استانی و... و اینکه در مدت سخنرانی حجت الاسلام نبویان حاضرین با دقت به تحلیل وی گوش می دادند، گویی برخی مطالبی که حجت الاسلام نبویان با سند ارائه داد پرده از خیلی ابهامات برداشت و موضوع برجام برایشان شفاف تر می شد.

کتاب امنیت ملی روحانی اطلاعات هسته ای آدم را افزایش می دهد!!

حجت الاسلام نبویان گفت: کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» روحانی را با دقت مطالعه می کنم چرا که اطلاعات هسته ای آدم را بالا می برد!

وی افزود: روحانی در کتاب خود زمانی که مسئولین پرونده هسته ای ایران در سال های 82 تا 84 بر عهده داشت نوشته است: به بازرسان اجازه دادم مکانی را بازدید کنند آنان علی رغم آن مکان گفتند مکانی که در مجاورت است نیز باید ببینیم واز شرکت خصوص سماور سازی نیز بارزسی کردند.

عضو کمیسیون بررسی برجام افزود: بازرسان هر نقطه ای در اریان مطالبه کنند باید از آنجا بارزسی نمایند و با تعهداتی که آقایان در قالب برجام دادند از بین رهبری گرفته تا بیوت مراجع و مجلس نیز نظارت خواهند کرد.

به ده ها کشور در پیتی اجازه نظارت بر ایران داده شده است

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در قالب تئافقنامه برجام، ایران به به ده ها کشور درپیتی اجازه داد به کشور آمده و نظارت کنند.

اکثر اقلامی که شرکت های دانش بنیان لازم دارند در لیست اقلامی است که در برجام ممنوع اعلام شده است

حجت الاسلام نبویان با اشاره به اینکه ازطرف کمیسیون برجام تیمی متشکل از اساتید از هر دو جناح دانشگاه های تهران و مسئول شرکت های دانش بنیان را فرا خوانده و متن برجام را به آنان داده و تحلیل آنان را در خواست نمودیم که در پاسخ اعلام کردند: اکثر اقلام دو منظوره که بچه های ما لازم دارند در لیست اقلامی است که حتی حق تهیه یک قلم از آنان را نداریم!!

حجت الاسلام نبویان خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در برجام آمده است ایران باید طرح خرید این اقلام را به کارگروه خرید که با نظارت کمیسیون مشترک متشکل از کشورهای (1+5 و حاج خانم موگرینی و ایران) ارائه در صورت تائید این کمیسیون ، شورای عالی امنیت و در نهایت با نظارت کشوره صادر کننده مورد استفاده قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اقلام دو منظور کشورهای محدودی تولید می کنند اما کشورهای زیادی صادر می کنند به طور مثال در صورت صادر شده این اقلام از عربستان به اریان، عربستان نحوه استفاده این اقلام را در ایران نظارت و راست آزمایی خواهد کرد البته اگر در کمیسیون مشترک طرح خرید اقلام تائیدشود چرا که کافی است فقط یک کشور اجازه ندهد دیگر تمام!!!

اعضای تیم مذاکره کننده اطلاعات دقیقی از متن برجام ندارند

وی خاطرنشان کرد: با سخنانی که آقایان هسته ای ایراد می کنند که اینکه هیچ کندی در برنامه هسته ای رخ نداده! و از خطو ط قرمز عبور نکردیم و.. باید گفت تیم مذاکره کننده دروغ گو نیست اما اطلاعات دقیقی از متن برجام ندارد و باید یکبار دقیق متن را مطالعه نماید.

تا ابد از فراگیری علم بازفرآوری در دنیا عقب می مانیم

عضو کمیسیون بررسی برجام با بیان اینکه بیش از 10 مورد محدودیت ابدی را در برجام پذیرفته ایم گفت: حق نگهداری یک گرم سوخت مصرف شده را در ایران نداریم از این سوخت با تکنولوژی فرآوری شده پلوتونیون تولید می شود کا کاربرد زیادی دارد در هسته ای، موشک های که سفینه بالا می برند  و در تولید برق و...سوخت های مصرف شده راکتورهای قدرت حال و آینده است و همچنین تا ابد از علم باز فرآوری عقب خواهیم ماند.

ارسال نظر

آخرین اخبار