حلب دست داعش یا مقاومت؟

پس از پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه و نیروهای مردمی در جنوب حلب، رسانه‌های وابسته به داعش در یک فضاسازی رسانه‌ای از بازگشت نیروهای تکفیری به جنوب حلب خبر دادند

دروغ بزرگ تکفیری‌ها برای حفظ روحیه نیروهای میدانی

به گزارش گلستان24،اخیرا رسانه های وابسته به جبهه غربی-عربی درگیر در سوریه با انتشار گزارشهایی مدعی بازگشت تروریست های داعش و النصره به منطقه جنوب حلب شدند، منطقه ای که اخیرا از سوی جریان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه آزاد و به طور کلی پاکسازی شده بودند.

خبرنگار «نسیم» در سوریه اما، در گفتگو با یک منبع اگاه در حلب؛ در خصوص شرایط کنونی این منطقه مهم سوریه اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد سقوط جنوب حلب تنها یک فضاسازی رسانه‌ای از سوی رسانه‌های وابسته به تروریستها برای جلوگیری از تضعیف روحیه نیروهایشان است چرا که تسلط بر این استان به عنوان یک منطقه استراتژیک می‌تواند در آینده تحولات سوریه نقش اساسی ایفا کند.

حلب که در ۳۵۵ کیلومتری شمال دمشق، پایتخت سوریه قرار داشته و پیش از جنگ و شرایط بحرانی سوریه، پایتخت تجاری و فرهنگی این کشور به شمار می‌رفته است، به خاطر موقعیت استراتژیک بین دریا و رود فرات از نیمه سال 2012 محل درگیری میان تروریستها و ارتش سوریه و همچنین نیروهای مردمی بوده است و برای مدتی به تصرف نیروهای تروریستی در آمده بود. تصرفی که این روزها با پیش روی ویژه نیروهای ارتش سوریه و پشتیبانی نیروی هوایی روسیه کیلومتر به کلیومتر کم شده و بنا بر آخرین اخبار طی عملیات روزهای اخیر بیش از 550 کیلومتر مربع از این مناطق آزاد و به مردم سوریه بازگردانده شده بود.

حالا چند روزی بیشتر نمی گذرد که بخشهای زیادی از این استان با کمک نیروهای مقاومت از تصرف تروریستها خارج شده و دوباره رنگ و بوی زندگی به خود گرفته است.

در این شرایط اما از اولین ساعات روز گذشته رسانه های وابسته به تروریست ها از اشغال دوباره این مناطق خبر دادند. اخباری که حاکی از سقوط مناطقی چون "الحمیدیة"، "تل حداد" و "تل ممو" بود.
یک منبع اگاه در حلب سوریه در گفتگو با خبرنگار «نسیم» از این ادعای دروغ پرده برداری کرد.

این منبع آگاه که از نیروهای اعلام الحربی یا همان تبلیغات در مجموعه نیروهای مقاومت در سوریه است با اشاره به اینکه بعد از اطلاع از خبر پراکنی رسانه های وابسته به داعش وارد مناطق جنوب حلب شده گفت: بعد از تصرف حلب به دست نیروهای مقاومت نه تنها تروریستها تلفات شدیدی در آزاد سازی این شهر دادند بلکه از لحاظ روحی در وضعیت بد و بحرانی به سر میبرند.

وی در ادامه به موقعیت مناطق "تل حداد"، "تل ممو" و "الحمیدیه" کرد و گفت: نیروهای مقاومت برای تصرف این مناطق شهدای بزرگی را تقدیم کردند. شهدایی که زیر حجم آتش بسیار بالا تا اخرین لحظه دست از نبرد با تروریستها بر نداشتند.حالا چگونه می‌شود مناطقی که با این وضعیت آزاد شده به راحتی و در طی 48 ساعت دوباره تروریستها ان را تصرف کنند. نه تنها "الحمیدیه" و "تل ممو" بلکه "برنه"، "بانص" و "تل باجر" هم امروز در دستان نیروهای مقاومت است.

عضو اعلام الحربی نیروهای مقاومت با این توضیح که این مناطق کمربند جنوب حلب هستند خاطر نشان کرد: خطوط تماس و مقدم درگیری چند ده کیلومتر است که  ممکن است تروریست ها در مناطق خط مقدم  وارد نقاطی شده باشند که قبلا دست هیچ کس نبوده مثل مزارع نزدیک روستاها، یا اینکه نیروها در حمله شدید از سنگرها به سمت مقرهای اصلی عقب نشینی کنند؛ اما من حیث المجموع حمله سنگین شب گذشته تروریستها  به جنوب حلب روی زمین تقریبا هیچ دستاوردی برای ان ها نداشته است.

این منبع آگاه در پاین نیز با اشاره به پشتیبانی رسانه ای غرب از تروریستها تاکید کرد: این مانور رسانه ای تروریستها قطعا آگاهانه بوده، آنها تجربه استفاده موثر از جوسازی دروغین رسانه ای رو در تصرف ادلب دارند ولی به هر حال این جبهه از هر لحاظ متفاوت است و نیروهایی هم که در آن حضور دارند متفاوتند .‎

/عمارنامه

ارسال نظر

آخرین اخبار