یک منبع میدانی در ارتش سوریه با بیان جزئیات عملیات بزرگ ارتش سوریه در ادلب و حماة، خبر انهدام ۲۱ تانک ارتش به دست تروریست‌ها را جنگ روانی مقابل عملیات بزرگ اعلام کرد.

جزئیات عملیات بزرگ ارتش سوریه در غرب و پیشروی ۵۰ کیلومتری+نقشه

به گزارش گلستان24؛ از صبح چهارشنبه (7 اکتبر-15 مهر) نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی، تعدادی محدودی از نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان و پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسی عملیات وسیعی را در حومه شمالی استان حماة (در جنوب استان ادلب) در مساحت 70 کیلومتر آغاز کردند.

در ساعات اولیه عملیات، توپخانه ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های روسی تعداد زیادی از پایگاه‌های کلیدی تروریست‌ها از جمله پایگاه اصلی فرماندهی تیپ نیروهای ویژه به اصطلاح «صقور الغاب» [عقاب‌های دشت] نابود کردند.

منطقه عملیاتی میان دو استان حماة و ادلب

 

انهدام 21 تانک ارتش سوریه کذب است

به گزارش فارس، نیروهای سوری علاوه بر آزادسازی شهرک‌های «مرکبة، عطشان، سکیک، الحویر، کفرنبودة، المغیر، تل الصخر و تل عثمان»، نزدیک به 50 کیلومتر از حومه اطراف منطقه مهم «مورک» را پاکسازی کردند.

یکی از منابع میدانی ارتش سوریه در این عملیات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارسبه پیشروی‌های نیروهای سوری اشاره کرد و گفت: همزمان با این پیروزی‌ها رسانه‌های حامی تروریست‌ها برای بالا بردن روحیه نیروهای خود و تضعیف روحیه مردم و ارتش سوریه اقدام به نشر اکاذیب می‌کنند و از کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای سوری و انهدام 21 تانک توسط تروریست ها خبر دادند اما این اخبار کذب است.

وی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: در عملیات پاکسازی حومه شمالی استان حماة فقط سه تانک از نیروهای ارتش سوریه منهدم شد که با توجه به وسعت عملیات اهمیت چندانی ندارد.

این منبع میدانی افزود: عملیات آزادسازی حومه شمالی استان حماه از محورهای مهم «لطمین، کفرنبودة، التمانعة و تل حوش» آغاز و هدف از انجام آن باز پسگیری مسیر ارتباطی میان حومه استان حماه و استان ادلب است که تا منطقه «جبل الزاویة» امتداد دارد.

پیش‌روی از چند محور

وی با بیان این که پیشروی و پاکسازی منطقه الحمدانیه در شمال شرق شهرک عطشان ادامه دارد، گفت: پاکسازی این منطقه از منطقه سکیک در شمال غرب شهر عطشان در حال انجام است.

این منبع میدانی تصریح کرد: با آزادسازی منطقه «لطمین» پیشروی‌ها از محور دوم به سمت مناطق «کفرزیتا» و «الصیاد» در دستور کار قرار گرفته است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: با آزاد شدن مناطق «مرکبة»، «لحایا»، «محردة»، «حلفایا»، «تل ملح» و «جبین» در روز نخست عملیات پیشروی به سمت مناطق «الولاقیات»، «اللطمانة» ،«الزکاة» و «الاربعین» با سرعت زیادی در جریان است.

وی تصریح کردک با وجود این که درگیری های نیروهای ارتش سوریه با عناصر تروریستی در شمال شهرک «کفرنبودة» ادامه دارد، پیشروی از مناطق «الهبیط» و «کفرنبودة» به سمت «الحمیرات و تل هواش» ادامه دارد.

برای مشاهده اندازه بزرگ‌تر نقشه اینجا     کلیک کنید

 

درگیری‌های شدید در سهل الغاب

به گزارش فارس، از ساعت چهار بامداد امروز به وقت محلی سوریه، نیروهای ارتش این کشور به همراه نیروهای دفاع ملی و نیروهای حزب الله لبنان عملیات وسیعی را در دشت الغاب و شمال شرق استان لاذقیة آغاز کرده اند.

این عملیات از محورهای «خربة الناقوس» به سمت «تل واسط» ، «جورین و برکة» به سمت «البحصة» و «جب الغار» به سمت «جب الاحمر و السرمانیة» آغاز خواهد شد.

نیروهای ارتش سوریه در این عملیات با انواع سلاح‌های سنگین با تروریست‌ها به شدت درگیر شده‌اند.

هدف از این عملیات دور کردن تروریست‌ها از مناطق ساحلی کشور از جمله لاذقیه و طرطوس و جلوگیری از نفوذ آنان به عمق استان لاذقیة است.

برای مشاهده اندازه بزرگ‌تر نقشه اینجا     کلیک کنید

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار