از تدابیر شدید امنیتی تا عدم پخش سرود ملی ایران

همایش اصلاح‎طلبان دولت تدبیر و امید گلستان با حاشیه‎های مختلفی همراه بود که تاخیر آغاز مراسم، تدابیر امنیتی، حضور مدیران دولتی، پخش نشدن سرود ملی و عدم پذیرایی از میهمانان گوشه‎ای از حواشی آن بود.

حاشیه های خواندنی همایش اصلاح طلبان گلستان با حضور موسوی لاری + تصاویر

به گزارش گلستان24 ، همایش اصلاح‎طلبان دولت تدبیر و امید گلستان عصر روز پنج‎شنبه پنجم آذرماه با حضور موسوی لاری در حسینیه مکتب‎الحسین (ع) شهرستان گرگان برگزار شد که تاخیر آغاز مراسم، تدابیر امنیتی، حضور مدیران دولتی، پخش نشدن سرود ملی و عدم پذیرایی از میهمانان گوشه‎ای از حاشیه‎های مختلف مراسم بود که در ادامه با هم مرور می‎کنیم.

موسوی لاری در گرگان

* تاخیر 35 دقیقه ای آغاز برنامه برای آمدن جمعیت بیشتر، اولین حاشیه مراسم بود.

* قرائت قرآن در این مراسم توسط قرنجیک قاری اهل‎سنت صورت گرفت و برنامه بدون پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

* از همان آغاز برنامه ، فضای سردی بر جلسه حاکم بود و فقط در هنگام ورود موسوی لاری به محل مراسم، شعار " اصلاحات زنده باد - خاتمی پاینده باد " به تعداد 2 یا 3 بار از طرف بخشی از جمعیت حاضر در جلسه ابراز شد و بلافاصله سکوت بر مکتب الحسین حاکم گردید و تا پایان مراسم هیچ شعار دیگری داده نشد.

* چند نفر ترکمن از یکی از شهرستان ها با لباس محلی ترکمنی در این مراسم حضور پیدا کردند.

* در این همایش به اصطلاح بزرگ و استانی، هیچ پذیرایی از میهمانان ( حتی یک لیوان آب خالی برای رفع عطش! ) بعمل نیامد.

* خبرنگاران مرکز صدا و سیمای گلستان برای ضبط برنامه، قبل از شروع مراسم به محل اجرای برنامه آمده بودند و تا آخر مراسم حضور داشتند.

* تدابیر امنیتی مراسم توسط پلیس از قبل از آغاز مراسم و تا پایان آن، در مسیرهای منتهی به مکتب الحسین انجام شد.

* با اینکه برای برگزاری این همایش، بصورت استانی تبلیغات شده و دعوت سراسری به شکلهای مختلف صورت گرفته بود، ولی جمعیت حاضر از نظر کمیت و کیفیت به هیچ وجه گویای استانی بودن این برنامه نبود.

* تعداد زنان حاضر در جلسه نیز خیلی کمتر از مردان بود که صرفا در یک ردیف در کنار دیوارهای مکتب نشسته بودند.

* نکته بسیار جالب در بنر تبلیغاتی نصب شده در محل جایگاه سخنران این مراسم بود که روی آن نوشته شده بود:

 " گردهمایی اصلاح طلبان دولت تدبیر و امید گلستان و گرامیداشت شهدای 5 آذر گرگان "

از طرف شورای راهبردی اصلاح طلبان شهرستان گرگان و آق قلا

این عبارت "اصلاح طلبان دولت تدبیر و امید گلستان" در این بنر، جای توجه و تامل جدی دارد؟

* نکته قابل توجه در این مراسم حضور عبدالسلام مهیمنی مشاور رسانه‎ای استاندار گلستان جلوی درب ورودی بود که به میهمانان خوشامد می گفت و آنان را به داخل مکتب هدایت می کرد.

* در حاشیه همین جلسه از خبرنگاران برای شرکت در نشست خبری با حضور موسوی لاری در ساعت 9 صبح روز جمعه 6 آذر در ساختمان تندیس واقع در کوچه عدالت 95 در بلوار ناهار خوران دعوت شد. البته قبل از این نیز برای این نشست خبری به صرف صبحانه دعوت صورت گرفته بود.

* در این مراسم به جز موسوی لاری به عنوان سخنران اصلی برنامه و قبل از او ؛ اکبر پریچهر ( رئیس ) و احسان مکتبی ( سخنگوی راهبردی شورای اصلاح‎طلبان حوزه گرگان و آق قلا ) نیز دقایقی به ایراد سخن پرداختند و مهدی بهزادیان از اعضای حزب کارگزاران ایران اسلامی در گلستان هم مجری برنامه بود.

* از "شهدای 5 آذر" که علی الظاهر این همایش استانی بنام آنان تشکیل شده بود ، در سخنان موسوی لاری و مکتبی و پریچهر فقط به چند جمله کوتاه بسنده شد و عمده سخنان آنان به مباحث گوناگون تشکیلاتی ، سیاسی و انتخاباتی اشاره داشت.

* موسوی لاری در سخنرانی محافظه کارانه اش در این جلسه ، در ابتدا به طرح برخی مباحث تئوریک پرداخت و صرفا درس تاریخ انقلاب گفت و در ادامه عملکرد دولتهای پس از انقلاب (موسوی - هاشمی - خاتمی و احمدی نژاد) از نگاه خودش را بصورت اجمالی تفسیر کرد.

* همچنین موسوی لاری در بخش پایانی سخنانش به انتخابات 7 اسفند هم گریزی زد و در اظهار نظری پاردوکسیکال گفت: ما مجلسی می خواهیم که مکمل اندیشه های اصلاح طلبانه باشد و دولت را کمک کند نه اینکه مجلسی وکیل الدوله باشد.

* اکبر پریچهر رئیس شورای راهبردی اصلاح‎طلبان حوزه گرگان و آق‎قلا در سخنانش به گزارش مختصری از روند فعالیت این شورا پرداخت و گفت: مردم گرگان و گلستان در طول 30 و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام و تفکرات اصلاح‎طلبانه در سطح کشور پیشتاز بوده و به عنوان نگین و زمرد در سطح کشور می‎درخشند . استان گلستان را با فعالان سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی اش در کشور می شناسند و یقینا بخشی از این شناخت مرهون تلاش های آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان است.

* احسان مکتبی سخنگوی شورای راهبردی اصلاح‎طلبان حوزه شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا نیز در این مراسم گفت: اصلاح‎طلبان و اعتدالیون در انتخابات آتی طرفدار کسانی هستند که نگاه توسعه‎مدار به قانون اساسی دارند، اصلاح‎طلبان و اعتدالیون معتقد هستند راه رسیدن ایران به توسعه از طریق گفت‎وگو، مدارا و یک‌رنگ بودن اقوام امکان‎پذیر است.

* مکتبی در بخشی از سخنانش از کاندیداهای اصلاح‎طلب که وارد عرصه انتخابات می‎شوند خواست، اگر از این گود کنار می‎روند به نفع آزادی، عدالت، اصلاح‎طلبی باشد.

* برخی از مسئولان دولت تدبیر و امید، کاندیداهای احتمالی و فعالین سیاسی اجتماعی و رسانه ای نیز در این مراسم حضور داشتند.

* کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی: سیدسبحان حسینی، نبی هزارجریبی، شیخ اسماعیل اسلامی و سیدعبدالله میر اکبری نیز در این مراسم حضور داشتند.

* حضور پر رنگ کارکنان فرمانداری گرگان نیز همچون حسین شیخ ویسی سرپرست امور اداری ، قربانزاده عامل ذیحسابی ، رستگار کارشناس سیاسی و آهنگر کارشناس به چشم می‎خورد.

* استانداران پیشین گلستان (دوره اصلاحات) ابراهیم درازگیسو و محمد هاشم مهیمنی نیز از دیگر مدعوین مراسم بودند.

* این برنامه از شورای اسلامی شهر گرگان نیز مهمانانی داشت که می‎توان به اسدالله کبیر و مهران فدوی اشاره کرد.

* برخی مسئولین نیز همچون فرهاد یغمایی رئیس دانشگاه گلستان، محمدرضا اسفندیاری معاون شهرداری گرگان، عبدالسلام مهیمنی مشاور رسانه‎ای استاندار گلستان، قدرت نظری رئیس آموزش و پرورش آق قلا، بهجت تربتی نژاد رئیس دانشگاه فرهنگیان، محمدرضا بابایان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اسلامی روابط عمومی دانشگاه جامع گلستان، محمد کیقبادی روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و ... .

* برخی فعالین سیاسی اجتماعی: مهدی اورسجی ، محمدحسین علی اصغری، نیکان آرخی، الهه موسوی، حسین عبداللهی، سیاوش بسطامی، ستاره حجتی، روح اله کلانتری، رضا بارچیان، محمدتقی احسن، حسین احمدی، قربان برزگر، امین کمیزی، مهدی بهزادیان، حسین کبیر، طاشی، ثنایی، دادور، علاءالدین، تاجدار، متکی و ... که حضور آنها این گردهمایی را بیشتر به یک میتینگ سیاسی تبدیل کرده بود.

* سخنان موسوی لاری و این میتینگ سیاسی با ندای ملکوتی اذان مغرب پایان یافت.

موسوی-لاری-درگرگان-14

موسوی-لاری-درگرگان-13

موسوی-لاری-درگرگان-12

موسوی-لاری-درگرگان-8

موسوی-لاری-درگرگان-7

موسوی-لاری-درگرگان-6

موسوی-لاری-درگرگان-5

موسوی-لاری-درگرگان-4

موسوی-لاری-درگرگان-3

موسوی-لاری-درگرگان-2

موسوی-لاری-درگرگان-1

انتهای پیام/پاسرو

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام . خداقوت
    باتشکر از مطلب خوب شما.این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.
    http://golestanblog.ir/%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D9%84/
    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.
    یاعلی. التماس دعا

  • گرگانی
    0

    مرگ بر منافقین و فتنه گران استان عکس این افراد را بیشتر در سایت بگذارید تا مردم تکلیفشان را در انتخابات با این افراد ضد انقلاب بدانند

آخرین اخبار