دکتر حسن عباسی:

کارشناس مسائل راهبردی در دانشگاه امیرکبیر گفت: آقای "ریچارد هاس" رسماً اعلام کرده که یک جنگ مذهبی ۳۰ ساله شروع شده و ادامه خواهد داشت/دیرکرد در بانک‌ها رباست و ربا حرام است.

آبشخور اختلاف‌افکنی بین مسلمین سرویس‌های اطلاعاتی غرب است

حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در همایش "جوانان غربی - دانشجویان شرقی و یک درد مشترک" که عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر و به مناسبت روز دانشجو برگزار شد اظهار داشت: در شرایطی 16 آذر را برگزار می کنیم که در یکی دو هفته گذشته نامه دوم رهبری به جوانان غربی با فاصله کمتر از یک سال منتشر شد، این درد مشترک همه جوانان جهان تروریسم است و 14 سال است که تروریسم در منطقه ما به بهانه‌های مختلف حضور دارد.

 به گزارش گلستان24، عباسی با بیان اینکه تروریسم در سی سال آینده وبال گردن تمدن بشری است گفت: آینده زندگی شما هر روز با پدیده‌های خشونت‌آمیز رو برو است.

 حسن عباسی

وی اظهار داشت: اگر آرایش پلیس را در تهران و سایر کشورها می‌بینید سوای از مانور ناظر به اهمیت تهدید است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه ریچارد هاس رییس شورای روابط خارجی امریکا تیرماه سال گذشته که داعش به پشت دروازه های بغداد رسید از جنگ مذهبی سی ساله پرده برداشت گفت: این گفته ناظر بر این است که دین اسلام را به زاویه براند و جریان عمامه انگلیسی و گروه های تکفیری وهابی آنقدر نفرتی می پراکنند که جهان 30 سال آینده، دین را به کنار بگذارند.

وی تاکید کرد: آبشخور اختلاف افکنی بین مسلمین سرویس های اطلاعاتی غرب است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه اقتدار دستگاه امنیتی کشور مانع بروز حوادث مشابه عراق و سوریه در ایران است.

عباسی با بیان اینکه جای جای نظام مالی امروز، ابلیس و یارانش در آن مشارکت دارند خاطرنشان کرد: دیرکرد در بانک ها رباست و ربا حرام است.

وی با بیان اینکه شما جوانان ایرانی در عصر به شدت ناامنی زندگی می‌کنید و از آن درک صحیحی ندارید گفت: هر روز وزارت اطلاعات و تیم‌های امنیتی انفجارهای زیادی را خنثی می کنند و کافی است یکی از اینها منفجر شود تا تروریسم را درک کنید و بدانید که در افغانستان چه اتفاقی می افتد.

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: 1.5 سال از جنگ مذهبی سی‌ساله ریچارد هاس گذشته و در  50 سالگی شما جوانان‌، این پدیده خاتمه می‌یابد و این درد مشترک و مسئله آینده است.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: ضریب بالایی از حساب ما ربوی و اساس بورس قمار است ولی جای تأسف است که امروز به علم تبدیل می‌شود و در کشور اسلامی تبلیغ می‌شود.

وی در همین زمینه افزود: در بورس 180 هزار میلیارد تومان از جیب مردم به جیب یک درصد می‌رود و این اقتصاد چیزی جز اقتصاد ساختاریافته ربوی نیست.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: فاصله بین فقیر و غنی در جامعه ما حاصل ابعادی است که به اسلام هم مربوط نیست چون اسلام جایی نگفته که بین فقیر و غنی فاصله باشد.

حسن عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ماهیت شیطانی داعش اظهار داشت: سبوعیتی که در داعش می‌بینید که همان النصر بالرعب را نشان می‌دهد حاکی از آن است که شیطان تمام ساختار وجودشان را تسخیر کرده که امروز به آن زامبی شدن می‌گویند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حادثه سمبرنادیو که هفته پیش اتفاق افتاد بعد از آن باراک اوباما مصاحبه‌ای کرد و در آن گفت که چنین خشونتی در هیچ جای جهان وجود ندارد باید گفت وقتی در یک بازی کامپیوتری فرد میلیون‌ها بار شلیک می‌کند و همچنین در فیلم‌های سینمایی هالیوودی که صحنه‌های خشونت‌بار بارها تکرار می‌شود چنین اتفاقی طبیعی است و دلیلش این است که شیطان تار و پود فرهنگ آمریکایی را به دست گرفته است.

وی افزود: از بس خشونت در فیلم‌های سینمایی نشان داده شده که مخاطب اغنا نمی‌شود و سازنده فیلم مجبور است دُز خشونت را بالا ببرد همچنین امروز 89 درصد تولیدات پورنو آمریکا را خودشان می‌بینند و تنها 11 درصد از آنها را مخاطبان غیر آمریکایی مشاهده می‌کنند.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: به جوانان غربی بگویید که اگر می‌خواهند بدانند چرا در پاریس بمب‌گذاری شد راهش این است که کتابی به اسم جنگ چهارم جهانی نوشته الکساندر دوما را بخوانند که منظور وی از جنگ چهارم جهانی در این کتاب جنگ تمدن مسیحی و  اسلامی بود، وی که رئیس سرویس اطلاعاتی فرانسه بود 34 سال پیش چه بذری را کاشت که امروز فرانسه باید آن را ببیند.

عباسی با اشاره به خطر تروریسم اظهار داشت: تروریسم حکومتی در دنیا شکل می‌گیرد که ساخته دست آمریکایی‌ها است در شرایطی دوره عصر تروریسم را می‌گذارنیم که تروریسم دامن همه را خواهد گرفت و اگر قرار است درد مشترک همه باشد باید بند بند نامه رهبری به جوانان غربی تئوریزه شود و شقوق مختلف محورهای نامه را تئوریزه کنیم تا این مسیر همچنان محفوظ بماند.

وی اظهار داشت: تنها جامعه ای که می‌خواهد و می‌تواند به جنگ شیطان برود جامعه ایران است.

وی در پایان خطاب به دانشجویان اظهار داشت: اجازه ندهید حافظه تاریخی‌تان از بین برود زیرا کسی که این حافظه را از بین ببرد مجبور به تکرار آن است.

هم اندیشی

ارسال نظر

آخرین اخبار