جلسه ی فعالان انتخاباتی و سیاسی ترکمن شهرستان گنبدکاووس با نام نشست یاشولی ها برگزار شد.

در نشست فعالان انتخاباتی و سیاسی گنبدکاووس چه گذشت؟

به گزارش گلستان24،روز چهارشنبه هیجدهم آذر جلسه ی فعالان انتخاباتی و سیاسی گنبدکاووس در جهت اجماع با حضور سه کاندیدای احتمالی مجلس برگزار شد.

نشست انتخاباتی و سیاسی گنبدکاووس

در این نشست که تقریبا هشتاد نفر در آن شرکت کردند،عبدالصمد بردی پور،سلیمان هاشمی و ارازمحمد حاجی قادری در آن حضورداشتند، این حضور می تواند به معنای مشروعیت بخشیدن به جمع باشد یا در جهت تحلیل اوضاع تلقی شود.

از اتفاقات جالب توجه این نشست سخنرانی چهار دقیقه ای ارازمحمد حاجی قادری بود که اعلام حضور در انتخابات کرد و از سویی خود را تابع جمع دانست و از تمکین خویش خبر داد،که در راستای کلام با اعتراض شدید عده ای از یاشولی های گنبد مواجه شد که کاندیدایی حق سخنرانی ندارد چرا که همه کاندیداها حضور ندارند و همه باید باشند.

درباره ی رفتار این عزیزان که با سعه ی صدر حاجی قادری ختم به خیر شد بیان چند نکته الزامی است، در این نشست ها بر حفظ کامل حرمت یک شخص و عدم حمله به وی چندصد بار گوشزد می شود حال این رفتار ناقض گوشزدهای عزیزان است،کمااینکه انتظار سعه صدر بیشتری از این افراد به عنوان افراد پرتجربه می رود،اگر سخنرانی حاجی قادری اشتباه هم تلقی گردد نباید با وی اینگونه رفتار می شد.

در نشست شب گذشته بنا به شنیده ها تقریبا از دوازده کاندیدای احتمالی مجلس دعوت شد که فقط سه کاندیدا در آن حضور داشتند،حال که این عزیزان به عنوان اولین کاندیداها به میان این جمع آمدند انتظار بیشتری از برخی افراد می رفت.

اعلام تمکین حاجی قادری بازکردن راه برای سایر کاندیداها بود و انتظار می رود افرادی که سخنرانی چهار دقیقه ای حاجی قادری را که فاقد هرگونه جنبه تبلیغاتی بود تحمل نکردند،کاندیدای مدنظر آنها اعلام تمکین کند.

برخی از افراد حاضر در این نشست ها با اینگونه رفتارها چگونه می خواهند ثابت کنند بی طرف هستند؟درحالیکه خود معترف به طرفداری از گزینه خویش هستند.

کاندیداها نباید خود را به جمع اثبات نمایند بلکه بر عکس قبل از هرچیزی حاضرین در این نشست خود را گزینش کنند و در جلب توجه کاندیداها کوشا باشند.

بعد از گذشت چند نشست افراد حاضر در جمع بر اصل همدلی تاکید دارند و هیچگونه نظری درباره ی راه های اجماع و ساختار سازی ارائه نشده است و حتی سوال و سخن گفتن در این مورد به جلسات بعدی موکول می شود چرا که اعتقاد دارند افراد بیشتری باید در جمع حضور داشته باشند.

/ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار