اجماع از آرزو تا واقعیت !

در مورد ریشه های احساس تکلیف معنادار افراد و چهره های غالبا کم تجربه برای حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در مناطق ما مباحث و دیدگاه های متفاوتی مطرح است .اما ماحصل این دیدگاه ها این است که فضای کنونی به نفع ما نیست .

نگرانی عمده تعدد کاندیداها حوزه های انتخابیه ترکمن نشین

به گزارش گلستان24،در رابطه با برخی از حساسیت های ایجاد شده در رابطه با تلاشهای درحال انجام برای همگرایی و نزدیکی کاندیداهای ترکمن هم باید گفت که بخشی از این حساسیت ها از ادبیات تحریک کننده برخی از فعالان ما در جلسات مختلف نشات می گیرد .این فعالان گویا وظیفه دارند حساسیت های پیرامونی را نسبت به ما تشدید کنند.

 حوزه های انتخابیه ترکمن نشین
بخش دیگری از این حساسیت ها هم ناشی از درک نادرست از ماهیت و هدف این تلاشهاست .حقیقت ماجرا این است که تلاش های در حال انجام در برخی از مناطق ترکمن نشین در غالب موارد رنگ و بومی متعصبانه قومیتی ندارد .
   علت تاکید فعالان ترکمن در رابطه با ضرورت جمع شدن کاندیداهای منطقه این است که فعالان ما حس می کنند فضای کنونی باعث ناامیدی مردم منطقه از انتخابات آینده و احتمال حضور کم شور آنها در انتخابات خواهد شد .
    بر اساس همین دغدغه هم تلاش می کنند با تشویق کاندیداهای کم شانس ترکمن به انصراف از انتخابات، امید ، شور ونشاط انتخاباتی را در حوزه های مختلف ایجاد نمایند .این هدف گذاری نه تنها با راهبردهای کلان نظام مقدس اسلامی مان در زمینه انتخابات تعارضی ندارد ،بلکه کاملا در مسیر اهداف کلی آن می باشد .
   بعد از این مقدمه لازم سراغ فضای کنونی حاکم بر مناطق ترکمن نشین می شویم .در شرایط کنونی علی رغم تلاشهای فعالان در مناطق مختلف ،به علت ابهام در مکانیسم ها و راهکارهای عملیاتی در انتخاب گزینه اصلح بنظر می رسد اجماع یا حداقل حرکت کاندیداها در مسیر همگرایی بیشتر به آرزو می ماند تا واقعیت .
   طرح این بحث به این مفهوم نیست که خدای نکرده قصد ناامید کردن فعالانی که در این زمینه تلاش می کنند داریم .علت ناامیدی نسبی برخی از صاحب نظران شاخص انتخاباتی از فضای رایزنی های فعلی این است که حس می کنند برخی از کارهای کاندیداها درمسیر اخلاص و صداقت قرار ندارد .به عنوان نمونه در حالی که همه کاندیداها از ضرورت اجماع و یا حداقل آمادگی خود برای اجماع سخن می گویند ،هیچ یک حاضر نیستند برای منفعت مردم اقدام به ایثارگری نمایند .به بیانی دیگر همه منتظرند رقیب آنها ایثار کرده و به نفع آنها کناره گیری نمایند .
در مورد فضای انتخاباتی منطقه در روزهای اخیر مطلب جالب و در عین حال عمیقی را در یکی از گروهها  از حمید حاجی کمی سردبیر صحرا مطالعه کردم .متاسفانه ایشان با توجه به سوء برداشت هایی که ممکن است از بخش هایی از مطلب شان بشود تمایلی به انتشار آن در سایت ها ندارند، اما در این مطلب واقعیاتی وجود که در عین تلخ بودن جنبه هایی از آن حقیقت واقعی فضای انتخاباتی منطقه ماست .

/ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار