هردم از این باغ بری می رسد

انتقادپذیری به سبک دولتی ها، مواجهه ای غیر صحیح و غیرطبیعی است که هر ناظر و مخاطب سیاسی را به سوال و تعجب وا می دارد.

محمد شریعتمداری هم به لیست توهین کنندگان دولت روحانی اضافه شد

  به گزارش گلستان24، ادبیات مشاوران و معاونان روحانی حادتر می شود. در حالی که روحانی خود نیز سابقه ای مفصل در مواجهه غیرمنطقی با منتقدان دارد، این روزها ادبیات مشاوران و معاونان وی شدیدتر و توهین کننده تر میشود.هردم از این باغ بری می رسد

محمد شریعتمداری

انتقادپذیری به سبک دولتی ها، مواجهه ای غیر صحیح و غیرطبیعی است که هر ناظر و مخاطب سیاسی را به سوال و تعجب وا می دارد.

اگرچه حسن روحانی در روز دانشجو درباره نقدپذیری و نقادی زبان به خطابه گشود.وی گفته بود: اگر قدرت در هر کشوری مورد سوال قرار نگیرد به انحراف و استبداد خواهد کشید. تمام مسئولان کشور مستقیم یا غیر مسنقیم افتخار دارند که منتخب ملت بزرگ و از طریق آرای مردم بر مسند قدرت تکیه زدند. در عین حال همه مسئولان بر اساس مسئولیت همه باید مورد سوال قرار بگیرند. هیچکس نباید خود را مستثنی از سوال ملت بداند.

روحانی حتی ادبیات نقد را به چالش کشید و گفت: من همه انتقادات را دلسوزانه می دانم اما اگر برخی لحن ها نرم تر شود، قشنگ تر است. در نقد هم باید اعتدال رعایت شود.

با این همه محمد شریعتمداری در پیامی که به خاطر موضوع پی ام دی منتشر کرده نوع تازه ای از سبک توهینی اعضای دولت را پیش گرفته و نوشته است: نمیدانم از شدت کج فهمی ست یا شدت حسادت که حرفهایى میزنند که مرغ پخته در بشقاب را نیز به خنده وا میدارد. ما که امیدواریم اینها آرزوى دیدن قطعنامه جدید علیه ملت ایران را با خودشون به گور ببرند. واقعاً معلوم نیست اینها از جون این ملت مظلوم چه میخواهند؟ چه عقده اى گلوشان را میفشرد؟ کاشکى میدانستیم و کمکشان میکردیم.

 این ادبیات از خود روحانی نیز بارها سرزده و گویی مشاوران و معاونان دولت نیز تلاش دارند شبیه وی عمل کنند.

روحانی در خطاب هایی پی درپی به منتقدان آنان را بیسواد، بی شناسنامه، بزدل، تغذیه شوندگان از جای خاص و ...خوانده و آنان را به جهنم حواله داده است

مشاوران وی نیز در این موضوع مسبوق به سابقه اند. اکبرترکان، محمود سریع القلم، نعمت زاده، حسام الدین آشنا،نوبخت و حالا محمدشریعتمداری از جمله کسانی هستند که خطاب های توهین آمیزی با منتقدان داشته اند.

سریع القلم که در همان آغازین روزهای دولت راننده تاکسی ها را مورد توهین قرار داد و گفت: تربیت عقلی در خانواده ما بسیار ضعیف است... خیلی طبیعی است که من پوپولیستی تربیت شوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می‌کند، می‌رود از «لبو فروش» می‌پرسد نظر شما درباره برنامه هسته‌ای چیست؟!یک «راننده تاکسی» که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان‌ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد سر چهارراه از او می‌پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته‌ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سئوال بدهد؟!

در ادامه ترکان نیز با چند مرتبه توهین یک بار از مدیران دولت قبل خواسته شناسنامه هایشان را عوض کنند و بعد در این دولت مشغول شوند. بار دیگر نمی از مردم ایران را افراطی قلمداد کرده و درنظریه ای دیگر گفته است: بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم

او به نمایندگان مجلس نیز توهین کرد و گفت: 80 نفر در مجلس هستند که برای ناکام گذاشتن دولت ظاهرا مشغول برنامه‌ریزی و طرح ریزی هستند. این تعداد نماینده مشغول مدیریت فضای مجلس هستند و به‌زعم من هم دارند خوب جلو می‌روند؛ البته آنها گروه سیاسی هستند و مطابق عقاید خود حرکت می‌کنند. ما باید این دوسال مجلس را تحمل کنیم.

در ادامه توهین ها او حتی به وزرای دولت نیز توهین کرد. ترکان چندی قبل حتی به 4وزیر دولت هم اتهام و توهین روانه کرد و گفت: این وزرا هم‌اکنون از نوشتن و امضای چنین نامه‌ای پشیمان شده‌اند، چرا که درخواست نابجایی از رئیس‌جمهور داشتندآن‌ها به دنبال رانت‌ خوراک ارزان برای پتروشیمی بودند و هر کدامشان به یک دلیلی این نامه را امضا کردند. اما در این میان سؤال پیش می‌آید که انگیزه آقای دهقان، وزیر دفاع و آقای ربیعی، وزیر کار چه بود؟ 90 درصد پتروشیمی‌ها برای این دو وزارتخانه و تحت مدیریت این دو وزیر است. پس دوست دارند خوراک ارزان بگیرند. مگر چه کسی از  پول مفت بدش می‌آید؟ همه خوششان می‌آید. بنابراین آنها با این انگیزه‌ها نامه را امضا کردند.

حسام الدین آشنا نیز پس از چند مرحله توهنی به نمایندگان مجلس، مطبوعات را مورد بی احترامی قرار داد و گفت: ادعایی که مطرح میکنند که در پرداخت یارانه به مطبوعات تبعیض وجود دارد، باید در زمانی که شیوه یارانه دادن به رسانه‌ها مصوب می‌شد مورد مخالفت قرار می‌گرفت و آنچه واقعیت دارد این است که یک رابطه مستقیم و مشخصی بین کاهش یارانه دریافتی توسط بعضی رسانه‌ها و میزان انتقادشان به سیاست‌های دولت وجود دارد لذا هر چقدر یارانه کمتر شود انتقاد بیشتر می‌شود.

نعمت زاده نیز مردم را به خاطر نخریدن خودروی بی کیفیت خائن خطاب کرد و گفت: کمپین خودروی داخلی نخریم»، گفت: این یک خیانت است که کمپینی برعلیه تولید داخلی راه بیندازیم، چرا که این موضوع یک بی‌انصافی بر علیه خودروسازان داخلی بوده است.

سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار