درخواست سنا از اوباما برای تشدید تحریم‌ها؛

در حالی که همه توجهات به قانون بازنگری در معافیت ویزا بود، سنای آمریکا قطعنامه سناتور جمهوری‌خواه را در محکومیت ایران، تصویب کرد و از اوباما و جان کری خواست تعدادی دیگر از مقامات ایران را تحریم کنند.

یک قطعنامه ضدایرانی دیگر در سنای آمریکا به تصویب رسید

به گزارش گلستان 24، سنای آمریکا روز جمعه و در گرماگرم تصویب و امضای طرح مجلس نمایندگان درباره محدودیت معافیت ویزا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می‌کنند، قطعنامه‌ای ضد ایرانی تصویب کرد. این قطعنامه در محکومیت تحت تعقیب قرارگرفتن اعضای فرقه بهائیت در ایران و به پیشنهاد سناتور جمهوری‌خواه، «مارک کِرک» به تصویب رسید. قطعنامه سنای آمریکا نظام ایران را به دلیل آنچه «تحت تعقیب قراردادن بهائیان» خوانده است، محکوم کرده و از باراک اوباما و جان کری خواسته است مقدمات تحریم مقامات ایرانی که جامعه بهائیان را در ایران تحت پیگرد قرار می‌دهند، فراهم کنند.

 

یک قطعنامه ضدایرانی دیگر در سنای آمریکا به تصویب رسید

سناتور مارک کِرک

 

به جز سناتور جمهوری‌خواه، مارک کِرک، 38 سناتور دیگر از هر دو حزب، از طرح این قطعنامه حمایت کردند.

سناتور کِرک در سخنرانی خود در سنا اظهار داشت: «سنا با صدایی متحد و بلند موضع خود در مخالفت با تحت پیگرد قرارگرفتن بهائیان در ایران را اعلام می‌کند. ایالات متحده باید تا زمانی که تحت پیگرد قرار گرفتن بهائیان در ایران پایان پذیرد، برای آزادی بهائیان زندانی [با مقامات ایران] مذاکره کند.»

سناتور جمهوری‌خواه «دیک دوربین» پس از تصویب این قطعنامه در سنا گفت: «از اینکه این قطعنامه مهم در محکومیت رژیم ایران  بدلیل نقض حقوق بشر تصویب شد بسیار خوشحال هستم و از دولت می‌خواهیم برای بهبود این شرایط تلاش بیشتری کند.»

 

یک قطعنامه ضدایرانی دیگر در سنای آمریکا به تصویب رسید

سناتور دیک روبین

 

سناتور «رون ویدن» از دموکرات‌های حامی این قطعنامه هم اظهار داشت: «رژیم ایران به زندانی‌کردن روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر و همچنین محدودسازی حقوق زنان ادامه می‌دهد و اقلیت‌های مذهبی در این کشور تحت تعقیب قرار می‌گیرند. آمریکا باید در کنار بهائیان ایران از آنان حمایت کند تا زندگی آرام و آزادی داشته باشند.»

 

یک قطعنامه ضدایرانی دیگر در سنای آمریکا به تصویب رسید

سناتور ویدن

 

سناتور کِرک نماینده ایالت ایلینویز در سنا، اوایل سال جاری میلادی در معبد بهائیان در این ایالت (که یکی از هفت معبد این فرقه ضاله در سراسر جهان است) حضور یافت و یک «مرکز استقبال» در معبد را افتتاح کرد.

قطعنامه سنا دومین مصوبه ضدایرانی قانون‌گذاران آمریکایی پس از آغاز روند اجرایی برجام است که به بهانه تروریسم یا حقوق بشر، دولت آمریکا را به تشدید تحریم‌ها علیه ایران فرامی‌خواند.

پیش از این طرح محدودیت سفر اتباع 38 کشور دارای پیمان معافیت ویزا با آمریکا به ایران ( عراق، سوریه و سودان) هم به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا و امضا اوباما رسید و به قانون تبدیل شد؛ قانونی که صراحتا براساس مفاد برجام و همچنین الزامات اجرای برجام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نقض صریح توافق هسته‌ای ایران و شش کشور محسوب می‌شود. (گزارش مشرق از قانون جدید آمریکا در محدودیت معافیت ویزا برای سفرکنندگان به ایران)

«در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند 3 مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.» (نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور درباره الزامات اجرای برجام)

 

ارسال نظر

آخرین اخبار