حضور حجت‎الاسلام حیدر مصلحی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از وزرای دولت دهم در گرگان با حاشیه‎هایی همراه بود.

حاشیه‎های حضور مصلحی وزیر دولت دهم در گرگان

 به گزارش گلستان24،حجت‎الاسلام حیدر مصلحی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌و وزیر اطلاعات دولت دهم  یک‌شنبه 13 دی‌ماه به منظور سخنرانی در همایش «نفوذ زمینه‎ساز فتنه» به گرگان آمد تا درباره یکی از مهم‌ترین مسائلی که اخیرا مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند برای مردم روشن‌گری کرده تا علاوه بر آن از ناگفته‎های دیگری پرده‎گشایی کند.

حاشیه های مصلحی در گرگان

مراسم «نفوذ زمینه‎ساز فتنه» با سخنرانی وزیر اطلاعات دولت دهم و با حضور اقشار مختلف مردمی، چهره‎های سیاسی، مسئولان و روسای دولت‎های نهم و دهم در استان گلستان در سالن همایش حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان گرگان برگزار شد.

طبق اعلام قبلی این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت قرآن رسمیت پیدا کرد و با مداحی یکی از مداحان اهل‎بیت (ع) همراه شد که یاد شهدای مدافع حرم استان گلستان نیز در این مراسم معنویت خاصی به جلسه بخشید.

جمعیت زیادی در مراسم حضور پیدا کردند حضور جوانان نیز در کنار سایر اقشار مردم چشم‎نواز بود، آغاز سخنرانی با خیرمقدم‎گویی حجت‎الاسلام سید محسن طاهری مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان صورت گرفت و بلافاصله حجت‎الاسلام حیدر مصلحی سخنران ویژه مراسم پشت تریبون قرار گرفت.

قبل از سخنرانی مصلحی، شماری از مدعوین با شعارهایی نظیر «صل علی محمد یاور رهبر آمد» از ایشان استقبال کردند.

مصلحی در این سخنرانی پس از بیان هشدارهای مقام معظم رهبری درباره نفوذ؛ به استراتژی نفوذِ دشمنان در خواص و نخبگان جامعه اشاره کرد همچنین از شکل‎گیری تمدن اسلامی و پیشرفت تنها 20 درصد علم در اروپا و آمریکا سخن گفت و اینکه 80 درصد علوم آنها درحال تکرار است.

سخنرانی پیرامون بحث نفوذ به مسائل دیگری از جمله سیاست‎های جمعیتی در کشور، موضوع برجام و مذاکرات ژنو نیز کشیده شد و بیان این مسائل در حالی رخ داد که یکی از جوانان مدعو در حین سخنرانی مصلحی وی را مخاطب قرار داد که چرا به جای بیان این مسائل از 800 میلیارد دلار پول نفت در دولت احمدی‎نژاد سخن نمی‎گویید؟

طرح این سوال هرچند که رشته کلام را در حین سخنرانی منقطع کرد اما سخنران مراسم با طمانینه‎ای خاص در مقام پاسخگویی قرار گرفت و این‌گونه مصلحی از جوان سوال کرد که قبول دارید کشور ما در حال جنگ با استکبار قرار دارد یا نه؟ اما گوش جوان که به این حرف‎ها بدهکار نبود همچنان بر سوال خود اصرار می‎ورزید که شما به عنوان وزیر دولت احمدی‎نژاد جواب دهید که وضعیت این 800 میلیارد دلار چه شده است؟

مصلحی در پاسخ به سوال‎کننده گفت: اصلا این اعدادی که بر زبان می‎آورید اشتباه است و با چه ملاکی این عدد را محاسبه کردید؟ همین الان فروش نفت چه وضعیتی دارد، درست است که نفت از 100 دلار به 30 و 10 دلار تقلیل پیدا کرد که باید پرسید چرا؟ اینها دقیقا طراحی آمریکا است تا شما را سر جایتان بنشاند اما آیا باید در مقابل طراحی آمریکا به ساز آنها رفتار کرد؟

هنوز سخنرانی تمام نشده بود اما این جوان همچنان با سوال دیگری مصلحی را مخاطب قرار داد که درباره فتنه 90 چه نظری دارید؟ که مصلحی در پاسخ گفت: ما خودمان اعتقادمان این است که دولت‎های نهم و دهم بهترین حرکت را در کشور انجام دادند اما در دو سال آخر جفا شد آن هم نه از سوی دولت بلکه یک نفر مرتکب این جفا شد.

مصلحی با اشاره به اینکه دولت‎های نهم و دهم از افراد حزب‎الهی شکل گرفته بود، گفت: در دو سال آخر دولت احمدی‎نژاد، بنده به عنوان وزیر اطلاعات در مسائل اقتصادی پای کار آمدم.

وزیر اطلاعات دولت دهم همچنین از معوقات بانکی سخن به میان آورد که پدر مملکت با معوقات بانکی درآمده و این معوقات بانکی برای 400 نفر است.

مصلحی در خصوص دیدگاه وزیر نفت دولت فعلی نیز بیان داشت: اینکه وزیر نفت می‎گوید از طریق رسمی نفت را می‎فروشد جای این سوال باقی است که آیا در جنگ و تحریم می‎توان کشور را با این رویه اداره کرد؟ ما باید تحریم‎ها را دور بزنیم تا بتوانیم کشور را مدیریت کنیم.

وی همچنین به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در برجام مطرح شد که قرار است 12 میلیارد دلار را از کشورهای همسایه به ایران برگردانند اما دو سال گذشته و آنها انگار دارند بچه را گول می‎زنند و هنوز هم یک سنت را داخل کشور نیاوردند، ما باید حواس‎مان باشد که کار دشمن، دشمنی است.

به گزارش فارس، این مراسم بعد از حدود یک ساعت و 20 دقیقه سخنرانی و بدون پرسش و پاسخ در ساعت 20 و 30 دقیقه پایان یافت.

ارسال نظر

آخرین اخبار