سردار جوانی گفت: اینکه برخی نفوذ را امری غیرواقعی می دانند، همان کسانی هستند که در گذشته تهاجم فرهنگی را هم انکار و از آن به عنوان تبادل و یا تعامل فرهنگی یاد می کردند.

درک نفوذ به عنوان یک امر عینی مقدمه مقابله با آن است

به گزارش گلستان24؛ سردار یدالله جوانی، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با سراج24 با اشاره به پروژه نفوذ آمریکا گفت: نفوذی که امروزه از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک خطر جدی مورد تأکید قرار می گیرد، علیه انقلاب اسلامی، عزت ملت ایران و استقلال کشور است و آن را نه یک امر ذهنی بلکه  یک امر عینی باید قلمداد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:  نفوذ را به عنوان یک امر عینی باید مورد توجه قرار داد، مطالعه کرد و در صحنه عمل به دنبال مصادیق آن باشیم.

سردار جوانی افزود: آنچه امروز تحت عنوان نفوذ مطرح می شود، در واقع به رویکرد جدید آمریکایی ها علیه انقلاب اسلامی برمی گردد؛ آنها به دنبال ورود به محیط داخلی هستند و رهبر انقلاب با صراحت به این مسئله اشاره کردند و فرمودند،  اینها نیتشان این بود که مذاکرات هسته ای و توافق را وسیله ای قرار دهند تا در ایران نفوذ کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش برخی کشورهای اروپایی در گذشته برای نفوذ در ساختارهای کشور گفت: در گذشته برخی کشورهای اروپایی با ورود در ایران و نفوذ خود تلاش می کردند برخی مجموعه ها را تحت تاثیر قرار دهند و با آنها ارتباط برقرار کرده و افرادی را برای اهدافشان در داخل کشور به خدمت بگیرند؛ امروزه آمریکایی ها هم متوجه شده اند برای پیشبرد اهدافشان باید پروژه نفوذ را در پیش بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری نسبت به نفوذ دشمن بارها هشدار داده اند و بدیهی است که اگر چنین اتفاقی بخواهد رخ دهد، یک هم افزایی میان آمریکا و کشورهای اروپایی ایجاد می شود؛ لذا تمرکز اولیه باید در بستن ورود آمریکایی ها به ایران باشد، ما در هیچ موضوعی جز موضوع هسته ای با آنها مذاکره نخواهیم داشت و اینکه به آمریکا اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نمی دهیم، ناشی از خوی خصمانه آمریکا با ملت ایران است.

وی با اشاره به بسترسازی نفوذ از سوی برخی مجموعه ها در کشور گفت: این نیز بخشی از جریان نفوذ است، وقتی برخی رسانه‌های داخلی، شبکه های خبری و شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم یک مجموعه ای به صورت شبکه‌ای و هدفمند در حال فعالیت است تا برای ورود آمریکا به ایران بسترسازی کند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برخی مصادیق زمینه سازی برای نفوذ افزود: وقتی که فردی به عنوان استاد دانشگاه مطرح می کند در طی سالهای اخیر هیچ امری جز آمریکا ستیزی تیشه به ریشه منافع ملی نزده است، در واقع زمینه های ذهنی را در جامعه فراهم می کند که اگر ما بخواهیم منافع ملی را حفظ کنیم باید از آمریکاستیزی دست برداریم.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: برخی این گونه مطرح می کنند که برای توسعه و پیشرفت بیشتر باید با آمریکا رابطه داشته باشیم، این گونه سخن گفتن از جمله عوامل زمینه ساز برای نفوذ آمریکا است.

سردار جوانی گفت: اگر نفوذ را به عنوان یک امر عینی درک کردیم، در مرحله بعد باید زمینه سازان و جاده صاف کن های نفوذ آمریکا را نیز شناسایی و بررسی کنیم دشمن در کجا توانسته نفوذ کند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:  اینکه برخی نفوذ را امری غیرواقعی می دانند، همان کسانی هستند که در گذشته تهاجم فرهنگی را هم انکار و از آن به عنوان  تبادل و یا تعامل فرهنگی یاد می کردند.

وی گفت: دشمن به شکل برنامه ریزی  شده به ارزشهای جامعه و سنگرهای دینی - اعتقادی  هجوم آورده است و در مواردی نیز توانسته خسارتهایی وارد کند، لذا باید نفوذ را جدی گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی با ذکر اینکه نفوذ به معنای ورود است، افزود: مقدمه آن نیز عادی سازی روابط با آمریکا است؛ آمریکایی ها امروز یک اشتیاق فراوان برای ورود به ایران دارند تا از نزدیک بر حوزه های مختلف تاثیر بگذارند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  آمریکایی می دانند قطع رابطه با ایران یک خسارت و اشتباه راهبردی بوده و امروز رویکرد خود را عوض کرده اند، اینکه اوباما اعلام می کند، علاقه مند است به سمت ایرانی ها دست دوستی دراز کند و می گوید، امیدوارم ایرانی ها مرگ بر آمریکا نگویند، در واقع ادامه همان سیاست خدعه و فریب است.

/سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار