تفاوت نگاه دو شهردار شمالی :

مرکز قلب و عروق شهید صیاد شیرازی گرگان در حالیکه 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار بود در دهه فجر افتتاح شود به بهانه عوارض 1 و نیم میلیارد تومانی توسط شهرداری گرگان پلمپ شد.

شهرداری گرگان با سلامت مردم بازی نکند / اقدام انسان دوستانه "شهردار ساری" الگو باشد

 به گزارش گلستان24، بحث تحول سلامت در دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه ای پیگیری می شود و الحق والانصاف سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کابینه را باید یکی از وزرای پرکار و سختکوش و البته مردمی و ولایتمدار این دولت بر شمرد که اقدامات وی در این دو سال ستودنی است .

یکی از ارکان بحث تحول سلامت و رسیدگی به مشکلات حوزه بهداشتی و درمانی مردم ساخت بیمارستانها و آوردن تجهیزات و امکاناتی مناسب با بیماریها و امراض هر منطقه است که می تواند از رجوع بیماران به کیلومترها دورتر یا استانهای همسایه جلوگیری کند.

یکی از این مراکز که نیاز مبرم استان گلستان و شهر گرگان می باشد مرکز قلب و عروق و بیماریهای گوارش و کبد است که به همت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جنب بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان، ساخت این مرکز قلب و عروق در حال تکمیل است .

این مرکز با ظرفیت 40 تخت مراقبتهای ویژه ( سی سی یو و آی سی یو ) تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار بود در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و با توجه به اینکه استان گلستان و شهرستان گرگان یکی از قطب های سرطان و بیماریهای قلبی و عروق و گوارش و کبد می باشد نیاز به این مرکز مثل نان شب واجب است .

اما یک شوک ناگهانی باعث شد تا این مرکز در آستانه افتتاح به کما برود و آن پلمپ این مرکز توسط شهرداری گرگان به بهانه عدم پرداخت عوارض 1 و نیم میلیارد تومانی بود .

گفته می شود شهرداری گرگان پایش را در یک کفش کرده و هزینه عوارض 1 و نیم میلیارد تومانی این مرکز را می خواهد در حالیکه ساخت این مرکز تا کنون هزینه های زیادی برای دانشگاه داشته و از طرفی چندین میلیارد امکانات و تجهیزات برای راه اندازی آن خریداری شده و چنین هزینه ای فعلا موجود نیست .

اما اقدام مهندس عبوری شهردار ساری (برادر سه شهید) هم می تواند در این زمینه الگوی مناسبی باشد . ایشان در شهر ساری بجای گرفتن عوارض بیمارستانها و ... ، از محل این عوارض تاکنون 5 مرکز بهداشتی و درمانی ساخته و با این کار باقیات صالحات بزرگی برای خود به یادگار گذاشته و امروز از طرف مردم ساری و استان مازندران نامش به نکویی برده می شود.

 امروز حسین صادقلو شهردار گرگان هم می تواند از این مبلغ صرفنظر کند و بجای آن دانشگاه علوم پزشکی گلستان متعهد شود از محل این عوارض چندین خانه بهداشت یا مراکز درمانی احداث کند چرا که مردم به شدت به امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی نیاز دارند .

وانگهی بیمارستان و چنین مراکزی که واقعا نقش حیاتی در زنده ماندن انسانها دارند ، پاساژ یا مغازه نیستند که تعطیل شوند ، امروز بیمارستان صیاد برای بیماران در این موارد فقط 7 تخت رزرو دارد و گاهی اوقات آنقدر با کمبود تخت مواجه می شود که بیماران را سرگردان می کند .

از طرفی راه اندازی این مرکز می تواند بخشی از نگرانی ها را پایان دهد ضمن اینکه متوقف کردن طرح های عمرانی ملی آن هم در زمینه بهداشت و درمان مردم نمی تواند اقدام شایسته ای باشد.

انتهای پیام /  گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار