سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاخیر لایحه برنامه ششم از سوی دولت گفت: حس بدبینانه‎ای در این زمینه وجود دارد فکر می‎کنیم دولت منتظر این است که مجلس آینده متفاوت باشد تا بتواند برنامه را با نظر مجلس بعدی ببندد.

پرداخت صفردرصدی یارانه بخش کشاورزی و صنعت

به گزارش گلستان24،حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت لایحه برنامه ششم را تاکنون به مجلس ارائه نکرده است، اظهار کرد: در پیش‎نویس برنامه ششم برخی نکات مهم برنامه‎های چهارم و پنجم در خصوص فرهنگ مغفول مانده است که این موضوع در کارگروه‎ها بررسی، احصاء و به دولت تقدیم شد.

خبرگزاری فارس: تاخیر دولت در لایحه برنامه ششم حس بدبینانه‎ای به وجود آورده است/ پرداخت صفردرصدی یارانه بخش کشاورزی و صنعت

وی تصریح کرد: برنامه ششم باید شهریورماه به مجلس ارائه می‎شد، بودجه 95 باید بر اساس برنامه ششم بسته شود امسال برنامه پنجم تمام می‎شود ولی متاسفانه برنامه ششم را دولت نیاورده بودجه نیز از زمانش عقب افتاد بنابراین ما باید تا قبل از پایان سال یک مجوز چند ماهه برای ادامه پیدا کردن برنامه پنجم بدهیم.

تاخیر دولت در تدوین برنامه ششم ضعف عملکرد است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث بودجه نیز پیش‎بینی ما این است که دو دوازدهم و یا سه دوازدهم بودجه 95 تا پایان سال بسته شود و اصل بودجه برای اردیبهشت سال آینده بماند که این یکی از اشکالاتی است که در عملکرد این دولت دیده می‎شود، گاهی اوقات این قضیه در بودجه دولت دهم نیز اتفاق افتاد که این گله‎مندی وجود داشت.

طاهری گفت: در سال 93 دولت به موقع لایحه بودجه را ارائه کرد اما امسال چرا این موضوع عقب افتاده یک مقدار ذهنیت وجود دارد که آقایان می‎گویند داریم برنامه و بودجه را باهم بررسی می‌کنیم که این روند کمی طولانی شده است.

وی در خصوص مسائل و نگرانی‎های بخش کشاورزی بیان داشت: در دوره‎های مختلف واقعا کشاورزی به عنوان بحث ویژه پرداخته نشد در تدوین قانون هدف‌مندی یارانه‎ها خواستیم دست کشاورزان را بگیریم و منابع حاصل از هدف‌مندی در سه بخش یارانه نقدی به مردم، یارانه به کشاورزی و یارانه به بخش صنعت در اختیار قرار داده شود.

دولت احمدی‎نژاد و روحانی در توزیع یارانه نقدی به مردم خوب عمل کردند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت احمدی‎نژاد و دولت روحانی در توزیع یارانه نقدی به مردم خوب عمل کردند، گفت: انتقاد جدی به دو دولت این است یارانه بخش کشاورزی و صنعت پرداخت نشده و تقریبا صفر است که این موضوع آسیب جدی به هر دو بخش وارد کرد.

طاهری افزود: از زمانی که هدف‌مندی یارانه‎ها انجام شد قیمت حامل‎های انرژی افزایش پیدا کرد و تولید محصول برای کشاورزان گران تمام شد و حتی در برخی موارد صرف نمی‎کند که کشاورز نسبت به برداشت محصول خود اقدام کند با این وضعیت کشاورزی نابود می‎شود.

وی بیان داشت: ما از طرفی می‎گوییم بیکاری در کشور رو به افزایش است اما وضعیت موجود بخش کشاورزی سبب شده تا رغبت چندانی به این سمت وجود نداشته باشد و اکثریت مردم به مشاغل دولتی چشم بدوزند.

مطالبات کشاورزان باید هر چه زودتر پرداخت شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم پرداخت مطالبات سویاکاران اظهار کرد: امسال دولت و وزارت نیرو اعلام کردند که کشاورزان شالی نکارند و به کشت سویا بپردازند برخی زمین‎ها به دلیل اینکه مناسب کاشت سویا نبود محصول آنها تبدیل به علوفه شد برخی کشاورزان محصول خود را به شرکت دانه‎های روغنی دادند که متاسفانه هنوز پرداخت مطالبات به کشاورزان صورت نگرفته است.

طاهری با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی حجمی از منابع را به شرکت‎ها پرداخت کرده است اما به دلیل اینکه حجم دانه‎های روغنی در شرکت‎ها زیاد شده آنها توان پرداخت کامل مطالبات کشاورزان را ندارند شاید هم واردات برای آنها به صرفه است اما بیشترین آسیب متوجه کشاورزان شده است.

وی ادامه داد: با وزارت جهاد تماس گرفتیم که اعلام کردند از منبعی پول کشاورزان پرداخت می‎شود اما بازرسی جلوی آنان را گرفته است سازمان بازرسی معتقد است ردیفی که وزارت جهاد اعلام کرده دارای اشکال است که امیدواریم به سرعت این مسائل برطرف و مطالبات کشاورزان هر چه زودتر پرداخت شود.  

کاندیداهای رد صلاحیت شده از مجرای قانون اعتراض خود را پیگیری کنند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص ثبت‎نام گسترده کاندیداها در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: این وضعیت مقداری نگران‌کننده است چراکه شاید هدفی پشت آن باشد نگرانی از این نیست که چرا حجم تقاضا افزایش یافته حتی اگر 10 برابر این هم باشد دستگاه‎های متولی به وظایف خود عمل می‎کنند.

طاهری افزود: افرادی که صلاحیت لازم را برای نامزدی در دو انتخابات پیش‎رو را ندارند وقتی عدم احراز صلاحیت آنها اعلام می‎شود ممکن است سوءاستفاده کنند که چرا مثلا تعداد رد صلاحیت‎ها زیاد شده است که باید در این زمینه روشن‌گری کرد.

وی گفت: اما همه باید پای‌بند به قانون باشیم اگر کسی رد صلاحیت شد مجرای قانونی پیش‎بینی شده است و کاندیداها باید اعتراض خودشان را از مجرای قانون پیگیری کنند که امیدوار هستیم کمترین رد صلاحیت را داشته باشیم.

تعدد نامزهای اصول‌گرا کم شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکثر نامزدهای اصول‌گرا بیان داشت: به نسبت همه جریان‎هایی که در این انتخابات داوطلب شدند تکثر نامزدهای اصول‌گرایان نیز طبیعی است گرچه این اتفاق شور انتخابات را برای حضور حداکثری پای صندوق‎های رای زیاد می‎کند اما نباید از برخی مسائل غفلت کرد.

طاهری افزود: با توجه به حساسیت دو انتخابات این انتظار از اصول‌گرایان وجود دارد که اگر می‎خواهیم در حوزه‎های انتخابیه در حوزه استان به نتیجه نزدیک شویم راه حل این است که تعدد نامزهای اصول‌گرا کم شود آسیبی که در انتخابات ریاست‎جمهوری متوجه جریان اصول‌گرایی به دلیل تعدد نامزدها شد و آنها توفیق خدمتگزاری را در قوه‌مجریه از دست دادند این باید درس عبرتی برای آنها در انتخابات آتی باشد.

وی در خصوص ائتلاف جریان اصول‌گرایی در استان گلستان گفت: دوستانی برای این ائتلاف ماه‎ها فعالیت می‎کنند و این ائتلاف به هر تصمیمی که رسید به آن پای‌بند هستیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار