چه کسانی از این اختلاف سود می برند؟

طبق شواهد در این دوره حال سیستانی ها اصلا خوب نیست و آمار و اخباری نیز که بگوش می رسد بیانگر نوعی تشتت و اختلاف بین این قوم فهیم است ...

آتش اختلاف در اردوگاه کاندیداهای سیستانی حوزه گرگان و آق قلا

 به گزارش گلستان24، در میان اقوام گرگانی سیستانی ها از نظر جمعیت و پایگاه اجتماعی رای قابل ملاحظه ای دارند و برای همین است که همواره در مناصب و سمتهای مهم شهر گرگان توانسته اند جایگاهی مهم داشته باشند .

حضور دکتر عبدالحسین ناصری در مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته و رقابت سنگین محمود سالاری و قدسیه آبشناس با آرای بالا نشان دهنده اینست که نمی توان در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا سیستانی ها را براحتی نادیده گرفت .

images15-1

حضور سه دوره ای زهرا نورا در پارلمان محلی یا همان شورای شهر گرگان نیز وزنه ای است که سیستانی ها براحتی آن را در گرگان برداشته اند و اینها بیانگر این نکته است اگر سیستانی ها متحد باشند قطعا کارهای بزرگتری نیز می توانند انجام دهند و مجلس نیز دور از دسترس نیست .

سیستانی ها نقطه مثبت دیگری نیز دارند و آن اینکه شدیدا دلبسته نظام و اصول و مبانی انقلاب هستند و این موضوع باعث شده تا پیوند محکمتری با نیروهای اصیل انقلاب داشته باشند یا برخی مواقع به هم کمک کنند که در ادوار گذشته کمک اصولگرایان گرگان بود که ناصری را به مجلس فرستاد .

اما طبق شواهد در این دوره حال سیستانی ها اصلا خوب نیست و آمار و اخباری نیز که بگوش می رسد بیانگر نوعی تشتت و اختلاف بین این قوم فهیم است که این نکته قبل از هر چیز موجب شادی رقبا از جمله ترکمن ها شده تا راه خود را برای رسیدن به مجلس هموارتر ببینند.

ثبت نام نزدیک به هشت کاندیدای سیستانی در حوزه انتخابیه گرگان و اق قلا شاید اولین نشانه اختلاف در بین سیستانی ها باشد و اگر چه به نوعی وزن بالای تحصیلات و نخبگان این قوم را به رخ گلستانی ها می کشد اما در نهان خود نشان دهنده چند دستگی می باشد .

حمیدرضا بزی ، علیرضا سلیمانی ، احمد صیادی  ، قدسیه آبشناس ، محمد علی فاروقی اول ، عبدالحسین ناصری و یکی دو نفر دیگر از جمله افرادی هستند که در این دوره پا به عرصه گذاشتند و اگر چه بیشتر نظرات برای ماندن آبشناس یا ناصری است اما بقیه کاندیداهای سیستانی نیز به نوعی تا بحال سخنی از کناره گیری نزده اند و همچنان استوار در مسیر انتخابات مجلس دهم مانده اند .

این مورد انرژی دو کاندیدای اصلی یعنی آب شناس و ناصری را برای اجماع گرفته و باعث شده تا وقتی که این دو گزینه برای انتخابات آتی داشته باشند صرف منصرف ساختن این رقبا تازه وارد شود.

در عین حال بنظر می رسد هر گزینه ای که هیئت امنا حسینیه سیستانی ها روی آن نظر دهد گزینه نهایی خواهد بود و باید دید چه زمانی این کار صورت می گیرد و اگر این تشتت بخواهد همین طور ادامه یابد قطعا برای این دوره و ادوار بعدی باید دور این پایگاه اجتماعی مهم را خط بکشیم ، امری که امروز برخی از نخبگان این قوم به دلیل برخی منیت ها قادر به درک این فضا نیستند .

انتهای پیام /سلام گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار