تعدد گزینه ها در اردوگاه سیستانی ها ؛

در پی مذاکرات متعدد بزرگان قوم سیستانی حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا مهندس محمود سالاری از ادامه رقابتهای انتخاباتی به نفع مردم کنار کشید و این انصراف عصر روز جمعه بطور رسمی اعلام شد.

تحلیلی بر آرایش سیستانی ها در انتخابات مجلس حوزه گرگان و آق قلا / گزینه نهایی سیستانی ها واقعا کیست؟

به گزارش گلستان24، بنابه گفته یکی از مسولین رسانه ای مهندس سالاری :مهندس سالاری، به طور رسمی و در میان صدها تن از هواداران و شهروندان سیستانی ساکن استان به منظور وحدت میان قوم سیستانی از انتخابات مجلس کناره گرفت.

 

این عضو ارشدکمپین حمایت از مهندس سالاری در گروه تلگرامی حامیان مهندس سالاری نوشت:مهندس سالاری در سخنانش خواهان کمرنگ شدن مرزهای قومیتی گردید. او با اشاره به تبعیض های قومیتی، انتخاب کاندیدایی از قوم خود را تنها برای جبران این تبعیض ها خواستار شد...

مهندس سالاری به قرآن سوگند خورد که این کار را تنها برای وحدت خود و مردم انجام میدهد، اگرچه بارها در خلوت خود تا به چنین تصمیمی برسد در خود شکسته است و شاهد اشکهای هواداران نزدیکش در جمعی کوچکتر که تصمیمش را عنوان داشت بوده است.

مهندس سالاری افزود همین جمعیت گسترده ای که از دور و نزدیک برای شنیدن این سخنان جمع شده اند، نتیجه ی همین دل شکستگی ست...

مهندس سالاری از هوادارانش عذر خواست و یادآور شد که این کاری ست که برای وحدت و همدلی انجام میدهد

مهندس محمود سالاری از ادامه رقابتهای انتخاباتی برای حفظ وحدت وبه نفع مردم کنار کشید.+تصویروفیلم

وی با توجه به دلیل کناره گیری مهندس سالاری از عرصه انتخابات وگمانه زنی هایی در خصوص اینکه این کناره گیری به نفع فردخاصی از جبهه اصلاحات یا کاندیدای قومی و..افزوده است:مهندس سالاری نامی از کاندیدایی خاص به میان نیاورد،  البته سرکارخانم آبشناس در این نشست از این ایثارگری وبزرگ منشی مهندس سالاری تقدیر وتشکر نمودند.

همچنین ریش سفیدان سیستانی حاضر در نشست با اشاره به آنچه مولای شیعیان علی (ع) کرد، مهندس سالاری را با این گذشت به کوهی استوار همچون دماوند و قله اورست تشبیه نمودند.گفتنی است در این نشست هر فردی در پشت تریبون قرار گرفت از گذشت وایثار مهندس سالاری تشکر وقدردانی نمود.

در لحظه ای که این خبر در حال تنظیم بود موضع جالب توجهی به روی خروجی برخی از پایگاه ها وحتی به صورت پیامک همگان را دچارشوک کرد وان این پیام بود:((سلام جمعی از اعضای اصلی ستاد مهندس سالاری از دکتر خدارحم بزی دعوت کردند در انتخابات حضور یابند وایشان به این دعوت جواب مثبت دادن و اعلام حضور نمودند ))

لازم بذکر است علاوه بر دکترخدارحم بزی(که هنوزقادربه تائیدنیستیم)افرادی چون دکتر ناصری،دکتر نیاوند،دکترمهماندوست،قدسیه آبشناس،حاج حیدرمحمدی از چهره هایی هستند که بعنوان کاندیداهای مطرح سیستانیهادر حوزه انتخابیه گرگان وآق قلا نام برده می شود البته جهره هایی چون زهرا نورا رئیس شورای شهر گرگان نیز هنوز به صورت قطعی معلوم نیست که در آزادشهر کاندیدا خواهندشد یا در گرگان به میدان خواهندآمد؟

آنچه مسلم است این که سیستانیها در تلاش هستند که اینبار از استان گلستان علاوه بر استفاده از توان وظرفیت رای خودشان در حمایت از کاندیداهای مطرح وارزشی به دنبال این هستند که یک فرد شایسته سیستانی را نیز راهی بهارستان نمایند .

انتهای پیام /گلستان نو

ارسال نظر

  • سیستانی
    0

    واقعا چرا میخواین نشون بدین اقوام در استان دنبال اردوکشی و فتنههای قبیله ای هستند؟

آخرین اخبار