یک مقام ایالتی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: بیش از دو هزار روستایی در چادرهای امدادرسانی پناه گرفته‌اند. مردم البته ترسیده‌اند و نگران وقوع مجدد خشونت هستند.

تصاویری از کشتار مسلمانان هند توسط بودائیان
قتل عام زمانی آغاز شد که جناح تندروی جبهه ملی دمکراتیک بودولند به سوی روستائیان آتش گشوده و خانه‌های آنان را به آتش کشیدند.

به گزارش گلستان 24 به نقل از خبرگزاری ابنا، در پی یک رشته حملات هماهنگ روز سه شنبه شورشیان مسلح که به کشته شدن دست کم ۷۶ نفر از جمله ۱۸ کودک منجر شد، اهالی در چادرهای موقت که توسط دولت ایالتی برقرار شده است، پناه گرفته‌اند.

یک مقام ایالتی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: بیش از دو هزار روستایی در چادرهای امدادرسانی پناه گرفته‌اند. مردم البته ترسیده‌اند و نگران وقوع مجدد خشونت هستند.

ایالت کشت چای آسام در شمال شرقی هند در گذشته شاهد منازعات ارضی خشونت بار بین بومیان بودو، مسلمانان و قبایل رقیب در این منطقه بوده است.

پلیس، گروه غیرقانونی «جبهه ملی دموکراتیک بودولند» را مسئول حملات روز سه شنبه دانسته است؛ گروهی که برای چندین دهه برای تشکیل سرزمینی مستقل برای بودو‌ها، مبارزه خشونت بار انجام می‌دهد.

«راجنات سینگ» وزیر کشور هند قرار است امروز (پنجشنبه) برای بررسی وضعیت به «سونیتپور»، محل وقوع این حمله سفر کند.

براساس گزارش رسانه‌های جمعی، تدابیر امنیتی در مناطق حساس آسام به شدت تقویت شده‌اند ولی هنوز هم حدود ۲۵۰ نفر مفقودالاثر هستند.

این قتل عام زمانی آغاز شد که جناح تندروی جبهه ملی دمکراتیک بودولند به سوی روستائیان آتش گشوده و خانه‌های آنان را به آتش کشیدند.


جبهه ملی دمکراتیک بودولند خواهان تشکیل یک ایالت خاص برای اعضای قبیله بودو تحت عنوان بودولند می‌باشد و این جبهه در حال حاضر به دو جناح منشعب شده است که یکی از آن‌ها تحت رهبری «سونگبیجیت» از انجام هرگونه مذاکره‌ای با دولت برای خاتمه فعالیت‌های این جبهه خودداری می‌کند.

گروههای شبه نظامی با استفاده از اسلحه ای کی ۴۷ در پنج حمله پی درپی در دوبخش سونیتپور و کوکراجار به سوی مردم تیراندازی کردند. در زمان وقوع این حملات، افراد محلی کشته شده در حال کار در مزارع چای بودند.

روز چهارشنبه در شرایطی که روستاییان دست به حملات تلافی جویانه علیه بودو‌ها زدند، وزارت کشور هند دستور استقرار نیرو‌ها را در آسام صادر کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار