فیلم انتقادی واضح بر خبرسازی‌های روزانه خبرگزاری‌های آمریکاست.کارگردان کار به‌خوبی توانسته است دروغ‌سازی‌های خبری امریکا را بازتاب دهد.

شبگرد، انتقادی بر دروغ‌سازی‌های خبری آمریکا

نام فیلم: Night crawler (شبگرد)

نویسنده وکارگردان:Dan Gilroy

بازیگران: Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Bill Paxton

خلاصه داستان:لوئیس بلوم جوان پرتلاش وباانگیزه‌ای که درپی یافتن یک شغل است با بازار داغ خبرنگاری جنایی لس‌آنجلس آشنامی‌شودوگروهی از فیلم‌برداران آزاد را پیدامی‌کندکه ازتصادفات،قتل‌ها،ضرب وشتم‌هاو…فیلم‌برداری می‌کنند که اصطلاحاً به آن‌ها "شبگرد" گفته می‌شود. لوئیسدست‌به‌کارمی‌شود ووارداین جامعه‌ی خشن وبی‌رحم می‌شودکه درآن هرآژیرپلیس می‌تواندبه‌منزله پول بادآورده‌ای باشد که ازفیلم‌برداری ازصحنه به دست میادو...

به گزارش گلستان 24 :درون‌مایه فیلم: فیلم انتقادی واضح بر خبرسازی‌های روزانه خبرگزاری‌های آمریکاست.کارگردان کار به‌خوبی توانسته است دروغ‌سازی‌های خبری امریکا را بازتاب دهد.او برای این کار به زندگی یکی از فیلم‌برداران خبری پرداخته است و درضمن آن،آرام‌آرام مخاطب را بادروغ‌هایرسانه‌ایآشنا کرده است.شخصیت اصلی فیلم که اصطلاحاً به او "شبگرد" گفته می‌شوددرصحنه‌ها و تصادفات و.. حاضر می‌شود و فیلم تهیه می‌کند.اما از جایی به بعد برای درامد هرچه بیشتر،تصمیممی‌گیرد کارهایی انجام دهد که خبر اتفاق ببیفتد به همین دلیل دست‌به‌کارهای خطرناکی می‌زند و جان بسیاری را به خطر می‌اندازد تا سوژه خبری موردنظر خود را ایجاد کند.

شبگرد

درسکانس‌های مختلفی از فیلم خبرسازی‌های دروغین رسانه‌های امریکا به بیننده نشان داده می‌شود. به‌طوری‌که در سکانسی از این فیلم تهیه‌کننده کار از گوینده خبر می‌خواهد میزان وحشت و ترس خبر رابیشتر کند تانگرانی لازم در بیننده ایجاد شود.

فیلم از جهت خشونت نمره بالای 4 از 5 را کسب کرده است و نتوانسته است الگوی رفتاری مناسبی را نیز به مخاطب معرفی کند اما بااین‌وجود،بسیاری از تماشاگران خود را به صحت اخبار تلویزیون بی‌اعتماد کرده است..

ارسال نظر

آخرین اخبار