رسانه‌های بین المللی، اظهارات حسن روحانی را درباره برجام و لغو تحریم‌های ایران بازتاب دادند.

بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های خارجی

 به گزارش گلستان24، شنبه شب وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با قرائت بیانیه‌ای مشترک، به‌ صورت رسمی آغاز اجرای برجام و لغو تحریم‌های ایران را اعلام کردند.

 
شبکه تلویزیونی رویترز امروز یکشنبه سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در مجلس شورای اسلامی را در خصوص بودجه سال نود و پنج به شکل مستقیم پوشش داد. 
 
 رویترز در گزارش خود اعلام کرد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز در سخنانی در مجلس اعلام کرد توافق هسته‌ای یک برگ زرین در تاریخ ایران است که موجب افزایش اعتماد ملی شده است. 
 
رویترز افزود: روحانی خواستار اجرای اصلاحات اقتصادی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در دوران پسا تحریم شد.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، امروز یکشنبه در سخنانی در صحن علنی مجلس به مناسبت ارائه لایحه بودجه اعلام کرد اجرایی شدن رسمی توافق هسته‌ای تاریخی که میان ایران و شش قدرت جهانی به امضا رسید، همه طرف‌ها را به جز افراط گرایان خوشحال کرده است. 
 
به موجب این گزارش، روحانی در سخنانی در مجلس اعلام کرد: «در روز اجرای برجام، همه به جز صهیونیست‌ها، جنگ طلبان در منطقه، ‌کسانی که بذر تفرقه و نفاق را در میان کشورهای اسلامی می‌پراکنند و تندرو‌ها در آمریکا، خوشحال و خرسند هستند.» ‌
 
پایگاه قطری العربی الجدید نیز در خبری فوری به نقل از رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد: توافق هسته ای صفحه ای طلایی در تاریخ ایران به حساب می آید.
 
شبکه لبنانی المیادین نیز در خبری فوری به بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران پرداخت. این شبکه به نقل از روحانی، رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد: امروز مرحله عبور از تحریم ها به سوی توسعه آغاز می شود و ما نیازمند کار و سرمایه گذاری هستیم.
این شبکه همچنین به نقل از رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ما در لحظه ای تاریخی به سر می بریم که اراده ملت ایران در آن تحقق یافت. (لحظه ای که) جهان صدای صلح، بزرگی و تمدن ایران را شنید.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه "المصری الیوم" نیز با بازتاب سخنان رئیس جمهور کشورمان، به نقل از وی اعلام کرد: توافق هسته ای، فصلی تازه در روابط ما با جهان خواهد گشود.
 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار