همزمان با بزرگداشت سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور، رسانه‌های خارجی نیز از این رویداد بزرگ به فراخور برداشت ها و سیاست‌های خود در قبال ایران به بازتاب این رویداد بزرگ و حضور میلیونی مردم پرداختند.

بازتاب ضربت متقابل ملت ایران در رسانه های خارجی

 به گزارش گلستان 24، همزمان با بزرگداشت سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور، رسانه‌های خارجی نیز از این رویداد بزرگ به فراخور برداشت ها و سیاست‌های خود در قبال ایران به بازتاب این رویداد بزرگ و حضور میلیونی مردم پرداختند.

در این میان رسانه‌های خارجی ضمن انعکاس این حضور حق هسته‌ای را یکی از مسائل مهم و مورد نظر راهپیمایان برشمرده و این موضوع را بازتاب داده‌اند.

شبکه الجزیره در بازتاب مراسم سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران اشاره کرد و نوشت که رئیس‌جمهور ایران به جهان گفت که فرصت توافق هسته ای را غنیمت شمرند.

این گزارش نوشت که اظهارات روحانی ظاهراً در واکنش به اظهارات روز دوشنبه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بود که گفته بود: موضوع در حال حاضر این است که آیا ایران تمایل و شوق سیاسی برای رسیدن به توافق را دارد یا خیر؟».

روحانی همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرده بود: در حال حاضر، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، گرچه ما هنوز از توافق نهایی فاصله داریم.

وی ادامه داد: ایران گام‌های لازم را برداشته است و نوبت طرف مقابل است که فرصت را غنیمت شمرد.

این شبکه سپس به اظهارات رئیس‌جمهور ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت که روحانی به دیپلمات‌های خارجی گفت که ایران هنوز به «راه حل برد برد» در مذاکرات معتقد است.

 

پخش مستقیم راهپیمایی 22 بهمن از شبکه خبری «راشاتودی» روسیه

همزمان با برپایی بیست و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه خبری «راشاتودی» به پخش مستقیم این مراسم باشکوه و سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان پرداخت.

این شبکه خبری روسی در متن خبر خود آورده است: میلیون‌ها ایرانی سی‌وششمین سال انقلاب اسلامی را جشن گرفتند؛ انقلابی که به سلطنت رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا پایان داد.

 

رادیو ان‌بی‌سی: علی رغم مذاکرات هسته‌ای همچنان شعار مرگ بر آمریکا وجود دارد

یک رسانه آمریکایی با مهم خواندن راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران،‌ دلخوری خود را از شعار مرگ بر آمریکا نشان داد.

رادیو ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی تحت عنوان «انقلاب ایران: چرا پس از دهه‌ها همچنان این موضوع مهم است»، نوشت: «در 11 فوریه ایرانی‌ها در جشن پیروزی انقلاب 1979(1357) به خیایان‌ها می‌آیند. این اتفاق(انقلاب اسلامی) نقطه عطفی برای این کشور رقم زد چرا که مردم محمدرضاشاه پهلوی پادشاه مورد حمایت آمریکا را ساقط کرده و جمهوری اسلامی به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی جایگزین آن شد».

در ادامه این گزارش آمده است: «انقلاب سبب وخامت در روابط ایران با آمریکا و دیگر کشورهای غربی شد. علی رغم مذاکرات پیش رو درباره برنامه هسته‌ای ایران و کاهش موقتی تحریم‌ها، وخامت روابط همچنان امروز هم وجود دارد و شهروندان در خیابان‌ها شعار "مرگ بر آمریکا" می‌دهند».

فاکس نیوز: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در ایران شنیده شد

جروزالم پست: همزمان با حضور میلیون‌ها ایرانی در خیابان‌ها، آیت الله جنتی از غرب خواست گزینه های خود را زیر میز بگذارد.

 

شینهوآ: حضور گسترده ایرانیان در سالگرد پیروزی انقلاب ۳۶ سال پس از سرنگونی رژیم آمریکایی شاه

خبرگزاری رسمی چین امروز 22 بهمن با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت، ایرانیان با بزرگداشت مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده رسیدن به یک توافق خوب با کشورهای 1+5 نیز می‌شوند.

شینهو‌آ با اشاره به حضور گسترده مردم نوشت، «صدها هزار نفر از مردم ایران با در دست داشتن پرچم، بنر و تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله روح الله موسوی خمینی و در دست داشتن تصاویر جانشین وی، رهبر ایران آیت الله خامنه‌ای، در خیابان‌ها حضور دارند.»

شینهو‌آ ادامه ‌می‌دهد، تهران پایتخت ایران شاهد حضور مردم با در دست داشتن بنر و سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسراییلی است. در ادامه شینهوآ به سخنرانی دکتر روحانی ریاست جمهوری کشورمان اشاره کرد و نوشت، روحانی از طرف دیگر مذاکرات خواست از این فرصت استفاده کرده و برای رسیدن به توافق نهایی اقدام کنند.

شینهوآ نوشت، دکتر روحانی روز قبل از 22 بهمن از مردم ایران دعوت کرده بود برای راهپیمایی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب حضور یابند.

در ادامه با اشاره به سخنان ریاست جمهوری کشورمان شینهوآ افزود،  روحانی در سخنان خود به مسایل اقتصادی اشاره کرده و گفت «مشکلات اقتصادی را پشت سر نهادیم و با حمایت مردم، ایران با مسایل برخورد کرده و از حقوق مردم را در مذاکرات دفاع خواهیم کرد.»

در اخر شینهوآ به انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 اشاره کرده و نوشته است، مردم ایران در سال 1357  با رهبری حضرت امام خمینی (ره) رژیم شاهنشاهی تحت حمایت آمریکا را سرنگون کردند.
خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی با پوشش راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوشت که ایرانی‌ها در میدان آزادی تجمع کردند تا سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

این خبرگزاری غربی نوشت که ایرانی‌ها در شهرها و روستاها در سرتاسر کشور در راهپیمایی مشارکت کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: راهپیمایان تصاویر "آیت‌الله علی خامنه‌ای" رهبر ایران و "آیت‌الله روح‌الله خمینی" را در دست داشتند.

 

 


ش

 

ارسال نظر

آخرین اخبار