میثم نیشابوری، در مصاحبه با گلستان24؛

بررسی صلاحیت ها در این دوره هم توسط هیات اجرایی با نگاه سیاسی و حزبی صورت گرفت. شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت ها نگاه سیاسی و حزبی ندارد و دقیقا مطابق قانون عمل می کند.

هیأت اجرایی در بررسی صلاحیت ها کوتاهی کرد/ عملکرد شورای نگهبان مطابق قانون است

میثم نیشابوری، فعال سیاسی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، عنوان کرد: به عقیده بنده اعضای هیات اجرایی از افراد معتمد هستند و ان شاءالله با توجه به وظایف قانونی شان به مر قانون عمل خواهند، اما نگاه سیاسی و حزبی به بررسی صلاحیت ها باعث می شود ناخواسته برخی مسائل به وجود آید.

وی با اعتقاد به این که بررسی صلاحیت ها در این دوره هم توسط هیات اجرایی با نگاه سیاسی و حزبی صورت گرفت، افزود: به عقیده هیات اجرایی اگر افراد را چه رد و چه تایید کند، چون نظر نهایی با شورای نگهبان است، پس بهترین حالت برای مبرا دانستن خود انداختن توپ در زمین هیات نظارت است. در این که هیات اجرایی در بررسی صلاحیت ها کوتاهی کرده هیچ شکی نیست و چقدر خوب بود که این هیات بهتر عمل می کرد.

 

میثم نیشابوری رد صلاحیت

 

فعال فرهنگی شهرستان گرگان همچنین درباره عملکرد شورای نگهبان اظهار کرد: در خصوص عملکرد شورای نگهبان باید بگویم این شورا کاملا به وظیفه قانونی اش عمل کرده و هیچ شخصی را به خاطر اصلاح طلب یا اصولگرا بودن رد یا تایید نکرد، اینکه گفته می شود شورای نگهبان فقط اصلاح طلبان را رد صلاحیت کرده کاملا غلط هست، داشتیم افرادی که اصولگرا بودن و رد صلاحیت هم شدند. بنده صریحا می گویم شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت ها نگاه سیاسی و حزبی ندارد و دقیقا مطابق قانون عمل می کند.

وی تاکید کرد: نباید از شورای نگهبان انتظار داشت در روند بررسی صلاحیت مصلحت اندیشی کند.

 

میثم نیشابوری رد صلاحیت

 

نیشابوری با طرح یک سوال ادامه داد: یک موضوعی که این روزها زیاد شنیده میشود که اشخاصی رد صلاحیت شدند،خانواده شهید،ایثارگر و سابقه حضور در دفاع مقدس و انقلاب را دارند، چطور می شود اینجور افراد توسط شورای نگهبان به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی رد صلاحیت می شوند؟ در قانون آمده اعتقاد و التزام عملی ولی برخی اعتقاد و التزام  زبانی دارند، می گویند اعتقاد و التزام داریم ولی عملا خلاف آن ثابت شده است، همانگونه که در فتنه ۸۸ نمونه های فراوان آن را دیدیم.

وی افزود: بسیارند افرادی که می گویند ولایت فقیه را قبول داریم ولی به عمل که میرسد لنگ میزنند. من از اعضای محترم هیات نظارت در خصوص روند بررسی صلاحیت ها کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

ارسال نظر

  • سامانه تام
    1

    سامانه جامع اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات مردمی تام
    تام افقی نو در اطلاع رسانی انتخابات
    اپلیکیشن موبایلی ویژه نامزدهای انتخاباتی - 29بهمن تا 5اسفند ماه 1394
    انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم و مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم اسفند(94)
    اطلاعات عمومی و اختصاصی نامزدهای انتخاباتی در کل کشور
    دارای مجوز رسمی به شماره 20105525 از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر http://www.taam.ir
    شماره سامانه تلفن گویا33127088 086
    شماره سامانه پیامک 30007650005255

آخرین اخبار