ناصر جانی :شوک ناشی از رد صلاحیت داوطلبان مجلس دهم در استان گلستان فعالیت ثبت نام کنندگان را از تب و تاب انداخته و البته ظاهرا شرایط برای ماهیگیری بعضی ها از آب گل آلود فراهم شده است.

بازتابهای رد صلاحیت ها:تداوم جلسات کاندیداها و رایزنی های پشت پرده

به گزارش گلستان24،آمار رد صلاحیت کاندیداهای استان هر چند رقمی در حدود 50درصد را نشان می دهد اما درمقایسه منطقه ای باید گفت حوزه ترکمن و گمیشان بیشترین تعداد رد صلاحیت ها از میان ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده و به قول صاحب نظران چیزی که دندان گیر باشد به چشم نمی خورد.در حوزه های آق قلا و گنبد هرچند با وجود تعدد رد شده ها شرایط برای اجماع باقی بوده و دست گروه های یاشولی برای معرفی یک نفر بازمی باشد.
1-رد صلاحیت کاندیداهای شاخص درحوزه غرب جلسه اجماع یاشولی ها را تحت تاثیرخود قرارداده و پس از جلسه نیاز آباد نشست دیگری که تاریخ آن مشخص باشد اعلام نشده است.با افزایش تعداد رد صلاحیت ها لیدرهای انتخاباتی درنوعی سردرگمی و بلاتکلیفی قرار گرفته اند.
2- با وجود رد صلاحیت ها پیش بینی می شود حداقل یک کاندیدا و یکی دو داوطلب عدم احراز شده بتوانند شرایط  لازم را برای کاندیداتوری رسمی بدست آورند.پیش تر تصور رد صلاحیت چند تن از کاندیداها می رفت اما عدم تایید کاندیداها در این تعداد از ذهن ها به دور بود. 
3- نیروهای شاخص کاندیداهای رد صلاحیت شده می گویند هیچ تصمیمی برای چند روز آینده نگرفته ومنتظر اعلام تصمیم تیم انتخاباتی خود می باشند.بر اساس شنیده ها یکی از کاندیداهای تایید صلاحیت گرفته درهمان ساعات اولیه تلاش کرده است تا با برخی لیدرها تماس برقرار نماید.
4- عید محمد قره جه کاندیدای اسبق شورای شهر بندر و احمد خوزینی عضو تیم انتخاباتی مهران شکیبایی تایید کرده اند که ازسوی یک کاندیدای تایید صلاحیت شده تماس دریافت داشته اند.
5- خبر رد صلاحیت نظری مهر به جهت اینکه وی دو دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد بیشترین بازتاب را درمیان صاحب نظران داشت.
6-تعدادی ازنیروهای نظری مهر نماینده فعلی مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس دهم ادعا می کنند که مشکل وی برای گرفتن تایید صلاحیت بزودی مرتفع خواهد شد.بنا به گفته بیگ محمد تراج ازحامیان ترکمن نماینده مجلس،وی برای گرفتن تاییدیه شورای نگهبان بسیار امیدوار می باشد.
7-شب گذشته جوانان گروه اجماع موسوم به عقاب های کوهستان دربندرترکمن جلسه درون گروهی راجع به برنامه های آینده خود برگزارکرده و تصمیم گرفتند با تشکیل کمیته تخصصی و انتخاب نفرات از روستاها برنامه های خود را تا مرحله معرفی کاندیدای اصلح پیش ببرند. 
8- یکی از نیروهای قورلی زاده می گوید:ما آنچه را که لازم است  جهت اخذ تاییدیه شورای نگهبان انجام خواهیم داد. همچنین برنامه نشست های خانگی کمافی السابق درجاهای تعیین شده انجام خواهد شد.
9- پس از اعلام اسامی کاندیداهای تایید شده ،تلاشها برای کسب اطلاع درباره رزومه رامین نور قلی پور افزایش یافته است.بنا به گفته یک فعال اجتماعی نورقلی پور اصالتا گمیشانی بوده و ساکن بندرترکمن می باشد.وی در کشور مالزی تا مقطع دکترا تحصیل کرده است وهم اکنون معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی استان را برعهده دارد.
10- بنابر شنیده ها تنی چند از کاندیداهای تایید نشده جلسات شبانه خود را از سر گرفته  وبه شکل سابق نشست هایشان را دنبال کردند.
11- رشید نافعی کاندیدای عدم احراز شده حوزه آق قلا می گوید دربین داوطلبین تاییدصلاحیت شده آن حوزه کسی که بتواند موج سوم ایجاد کند به چشم نمی خورد.
12- طرفداران فرهاد توماج می گویند وی درحال پیگیری موضوع عدم صلاحیت خویش می باشد.فرهاد توماج ازمدت ها پیش  نشست های تاثیر گذاری را درحوزه مذکور به انجام رساند اما اکنون با دریافت نامه رد صلاحیت عرصه را برای نیروهای امانزاده خالی می بیند.
13- برخلاف نظر لیدرهای انتخاباتی,صاحب نظران معتقدند امکان بازگشت هر یک از داوطلبین تایید صلاحیت نشده به جمع کاندیداها به مقدار زیادی ضعیف می باشد و نمی توان چندان به بازگشت شان امیدواربود.
14- فعالان اجتماعی معتقدند به احتمال زیاد انتخابات دوره دهم مجلس برای برخی کاندیداهای ناکام بعنوان پایان فعالیت های سیاسی شان خواهد بود.
15- جلسه کمیته روستایی یاشولی های گنبد در سارجه کر انجام شد.به گفته عضو این کمیته،روستاهای نزدیک به شهرآمادگی خود را به جهت هر گونه همکاری اعلام کرده اند لیکن درروستاهای نوارمرزی مانند بی بی شیروان نیاز برگزاری جلسات نشست احساس می شود.
16- همزمان با جلسه کمیته روستایی گنبدی ها،کمیته شهری نیز دربلوارسینا منزل کاسبی برگزارشد ونمایندگان محلات درآن حضور پیدا کرده اند.

17- یکی از اعضای ستاد سعید اسکندریان خاطرنشان کرده است که وی به شدت پیگیر مساله صلاحیت خود بوده و با توجه به امیدواریهای موجود احتمال بازگشت وی به صحنه رقابت ها زیاد است .وی تاکید کرده است بر اساس این شرایط نشست های خانگی اسکندریان تا اعلام نظر قطعی شورای نگبان درباره صلاحیت ها ادامه خواهد داشت .

/ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار