افشاگری تازه صادق زیباکلام

بلومبرگ تصریح کرده است: خمینی جوان از نظر دیدگاه های سیاسی به میانه روها که خواهان ارتباط بیشتر با دنیا هستند، نزدیک است.

گدایی محبوبیت از طریق تلگرام برای حسن خمینی

به گزارش گلستان24،پس از عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی برای مجلس خبرگان رهبری، روزنامه های طرفدار وی با تیترهای مشابهی به این مسئله پرداختند و بر اساس آنچه خود حسن خمینی اعلام کرده بود، مدعی شدند وی طی یکی دوروز بعد از عدم احراز صلاحیتش با مردم سخن خواهد گفت.

با این همه به تازگی صادق زیباکلام ستون نویس روزنامه های اصلاح طلب گمانه های متعدد پیرامون چرایی ورود سید حسن خمینی را تایید کرده و گفت: ن معتقدم آقای سیدحسن خمینی برای حضور در مجلس خبرگان توسط آقای هاشمی رفسنجانی ترغیب شد. یعنی اگر تصمیم صرفا برعهده ایشان بود اساسا کاندیدا نمی‌شدند؛ اما حضور ایشان در مجلس خبرگان به نفع آقای هاشمی بود چون با حضور ایشان، آقای روحانی، علوی و چند نفر دیگر می‌توانستند یک هسته‌ اعتدالی در برابر هسته رادیکال مجلس خبرگان بوجود آورند.

صادق زیباکلام در حالی که حسن خمینی را یک روحانی «غیرسیاسی» می خواند معتقد است: در تحلیل نهایی ایشان یک روحانی غیرسیاسی است و خیلی وارد عرصه سیاست نخواهد شد. ایشان سیاسی نیستند و بعید است یک روحانی سیاسی شوند. ایشان اصلا فردی سیاسی نیست. البته من نمی‌گویم ایشان مطلقا وارد جریان‌های سیاسی نمی‌شود؛ چرا که ممکن است در آینده بیشتر وارد حوزه سیاست شود؛ اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد ایشان آخوند سیاسی نبوده و نیست.

ورود سید حسن خمینی به صحنه انتخابات به چندماه پیش باز می گردد، زمانی که سید حسن خمینی توسط هاشمی رفسنجانی ، "علامه" خطاب شد، بسیاری دریافتند که پروژه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان کلید خورده است.

در روزهای اخیر که عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی با واکنش عجیب و پیگیرانه رسانه های خارجی همراه شده است، فارین پالیسی نوشته است: "خبر رد صلاحیت، ضربه ای به امید اعتدال گرایان بود."

بلومبرگ نیز تصریح کرده است: خمینی جوان از نظر دیدگاه های سیاسی به میانه روها که خواهان ارتباط بیشتر با دنیا هستند، نزدیک است.

پیشتر و پس از ثبت نام حسن خمینی در انتخابات خبرگان نیز رسانه های خارجی حضور او را به نفع هاشمی و روحانی تحلیل کرده بودند. روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" از اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان استقبال کرد و آن را پروژه دو رئیس جمهور سابق (هاشمی رفسنجانی و خاتمی) برای همراهی بیشتر دولت ایران با قدرتهای جهانی و مقابله با سپاه پاسداران دانسته بود.

این تحلیل ها اما در شرایطی صورت می پذیرفت که پدربزرگ حسن خمینی بنیانگذار انقلاب، یکی از چهره های شاخص در تاریخ ایران بود که بر اهمیت روحیه مقاومت و نیز عدم همراهی با نظام سلطه تاکید داشت و همواره در همه پیامها از کشورهای غربی و امریکا با عنوان "جهانخواران" تعبیر می کرد.

امام خمینی(ره) در بخشی از پیام قبول قطعنامه می نویسد: نکته مهمى که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کى و تا کجا ما را تحمل مى کنند و تا چه مرزى استقلال و آزادى ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزى جز عدول از همه هویتها و ارزشهاى معنوى و الهىمان نمى شناسند. به گفته قرآن کریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمى دارند مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیستها و امریکا و شوروى در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینى و شرافت مکتبى مان را لکه دار نمایند. بعضى مغرضین ما را به اعمال سیاست نفرت و کینه توزى در مجامع جهانى توصیف و مورد شماتت قرار مى دهند، و با دلسوزیهاى بیمورد و اعتراضهاى کودکانه مى گویند جمهورى اسلامى سبب دشمنیها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادىشان افتاده است! که چه خوب است به این سؤال پاسخ داده شود که ملتهاى جهان سوم و مسلمانان، و خصوصا ملت ایران، در چه زمانى نزد غربیها و شرقیها احترام و اعتبار داشته اند که امروز بى اعتبار شده اند!

رفتارهای سید حسن خمینی در حالی صورت میگیرد که گفتمان امام که وی تلاش می کند با نام او وارد صحنه انتخابات شود، متفاوت با آن چیزی است که امروز رسانه های خارجی از همراهی او با هاشمی و اصلاح طلب تحلیل می کنند.

سوء استفاده اصلاح طلبان و هاشمی از سید حسن خمینی تا آنجا پیش رفته است که حتی رسانه های خارجی نیز حضور او را به نفع جریان نومحافظه کار تلقی و تحلیل می کنند.

هاشمی اما تلاشهایش برای استفاده از بیت امام در انتخابات آتی را با یک جمله پرسر وصدا آغاز کرد: «علامه حجت الاسلام و المسلمین حاج حسن آقا خمینی مجتهد نمونه ای است که با هوش بالا به خوبی مسایل را تحلیل می کند و درس خارج ایشان در قم مورد توجه است.»

زمانی که هاشمی از این خطاب استفاده کرد، بسیاری این خطاب را فراتر از یک عنوان ساده تلقی می کنند. هاشمی رفسنجانی همیشه در تلاش بوده تا با معرفی گزینه هایی که به او نزدیک هستند، تلاش انتخاباتی خود را تکمیل کند. حتی محسن غرویان از نزدیکان دفتر هاشمی رفسنجانی که به خاطر مواضع به شدت حامیانه اش از هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد هم مسئولیت گرفته است، می گوید: آیت الله هاشمی از سید حسن آقا به عنوان علامه و استاد درس خارج حوزه یاد کردند و بیت حضرت امام و فرزندان حاج احمد اقا را تجلیل کردند. وی افزود: این سخنان باعث یک سری حساسیت ها و دلواپسی ها و متاسفانه عداوت و کینه هایی شده است.

روز گذشته محمدرضا عارف نیز درباره عدم احراز صلاحیت حسن خمینی گفته است: سیدحسن‌ آقای خمینی رد صلاحیت نشده‌اند بلکه عدم احراز متوجه ایشان شده است که البته ظاهرا به دلیل عدم شرکت در آزمون است با این حال صلاحیت سیدحسن خمینی محرز است و باید بدانیم که ایشان از سرمایه‌های ارزشمند انقلاب و کشور هستند و ما امیدواریم ایشان هر چه زودتر به صحنه انتخابات بازگردند.

این اظهارات نشان می دهد اصلاح طلبان برای حسن خمینی برنامه ویژه ای در پازل هاشمی رفسنجانی تدارک دیده اند.

اخیرا اما کانال تلگرامی سید حسن خمینی که پس از ثبت نام وی، در خبری کذب تلاش کرد تا تاییدیه هایی از مراجع او را مجتهد بنامد، در اقدامی عجیب به گدایی مبوبیت مشغول شده و در مطلبی که در کانالی موسوم به طرفداران سید حسن منتشر کرده، درخواست کرده است که این کانال به دیگران معرفی شود تا طرفداران حسن خمینی زیاد شوند!  

/سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار