سید حسین علوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان؛

هر کس در این مسیر قرار گرفت و با امام راحل (ره) و گفتمان ایشان بیعت کرد به معنای صحیص کلمه، با رسول خدا(ص) بیعت کرده است و این موضوع مبنای فقهی دارد.

بیعت با امام(ره)، بیعت با پیامبر (ص) است/نمایندگانی را انتخاب کنیم که به اندیشه های امام (ره) التزام عملی دارند

سید حسین علوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 19 دی ماه 94 در جمع مردم قم، و طرح این موضوع از طرف ایشان که «بیعت با امام (ره) و راه ایشان بیعت با رسول الله (ص) است،  به چرایی طرح این موضوع در این برهه از زمان از سوی ایشان پرداخته است:

 

اهل بیت (س)، چراغ روشن هدایت بعد از پیامبر (ص)

بعد از رسول بزرگوار اسلام و تقدیم دین مبین اسلام توسط این بزرگوار به جامعه بشیریت، همواره اهل بیت در مسیر این راه تمام تلاش و همت خود را در جلوگیری از انحرافی که عده ای از انسان های بد تینت و کسانی که منافعشان در مبناهای دین اسلام گنجانده نمی شد، گماردند. اهل بیت(س) مراقبت و صیانت می کردند و آنچه که درست بود را تبیین کرده و به مردم انتقال می دادند. مردم در زمان اهل بیت (س) مستقیما می توانستند هر نکته ای که از مسائل و موارد زندگی در اجتماع ، سیاست ، اقتصاد و در حوزه های فرهنگی دارند،  بدست بیاورند. اهل بیت(س) چیزی جدا از فرمایشات رسول بزرگوار اسلام نمی گفتند. همه تلاش ها و جانفشانی اهل بیت(س)، صبرو تربیت شاگردها، برای این بود که مفاهیم ناب دین مبین اسلام زنده بماند، از انحراف آن جلوگیری شده و در اختیار نسل های بعدی قرار بگیرد.

در سیر تکاملی که ذات اقدس الله برای بشر تعیین کرد، بعد از اهل بیت (س) و در زمان حضرت ولی عصر (عج)، این مفاهیم ناب توسط نواب این امام بزرگوار به مردم انتقال داده می شد و مردم می توانستند موضوعات دین را  از نواب ایشان بپرسند. بیعت با نواب خاص، بیعت با امام و در راس آن بیعت با رسول بزرگوار اسلام (ص) بود.

 بعد از اینکه دوره ماموریت نواب خاص امام عصر (عج) به پایان رسید، مراجعه به کسانی که در این حوزه توان فهم و اجتهاد داشتند راه گشا بود. خود حضرت ولی عصر (عج) خطاب به یکی از دوستانشان فرمودند که هر گاه دچار مشکل شدی  به کسانی که ما را می شناسند و با مکتب ما اهل بیت(س) بزرگ شدند مراجعه کنید. ما در حال حاضر فقه ها را کسانی می شناسیم که در مکتب اهل بیت(س) بزرگ شده و با مفاهیم و کلمات آنان و آیات الهی آشنا هستند و می توانند در آیات و روایات استنباط کرده و راه درست را به مردم نشان دهند.

 

سید حسین علوی بیعت با امام انتخابات

 

بیعت با امام(ره)، بیعت با پیامبر (ص) است

در این بین،  ولی فقیه به عنوان بهترین شخصیتی که در زمان غیبت می توان  به او مراجعه کرد و وی را چراغ راه قرار داد، شناخته می شود.  وقتی یک جامعه از این موهبت الهی بهره مند است، دچار آسیب و خطر نمی شود، مسیرش منحرف نشده و از راه راست دور نمی شود. زیرا ولی فقیه در عصر غیبت در واقع همان چراغ راه است. به فرموده حضرت امام راحل (ره) ولی فقیه تمام اختیاراتی که اهل بیت(س)، امامان (ع) و پیامبر(ص) داشتند را به غیر از ولایت تکوینی آنان در اختیار دارد تاثی از فرمایشات ولی فقیه در واقع تاثی از امام عصر (عج) و در ادامه تاثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است.

به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب هنگامی که این راه را به ما نشان می دهند و عنوان می کنند که هر کس در این مسیر قرار گرفت و با امام راحل (ره) و گفتمان ایشان بیعت کرد به معنای صحیص کلمه، با رسول خدا(ص) بیعت کرده است و این موضوع مبنای فقهی دارد.

این فرمایش مقام معظم رهبری، مبتنی بر آیات و روایات است. امروز رهبر معظم انقلاب دارد به ما یاد آوری می کند که نباید از این ریسمان الهی که اهل بیت(س) برای ما باقی گذاشتند دور شویم. حال ما اگر بخواهیم از مسیر اهل بیت و رسول بزرگوار اسلام دور نشیم هیچ چاره ای به غیر از تبعیت از ولی فقیه نداریم . رهبر معظم انقلاب هم که بعد از رحلت امام راحل (ره)، در کسوت ولی فقیه این مسیر را روشن می کند. خود به امام(ره) تاثی می کند.

امروز خیلی ها شعار میدهند که ما در خط امام هستیم اما رفتار آن ها با آنچه که در منظومه امام راحل(س) بوده فاصله دارد. رهبر معظم انقلاب به درستی بعد از امام (س) این مسیر را هدایت می کنند و به ما هم یادآوری می کنند که آن چه می تواند باعث نجات ملت شود اعتقاد نظری و عملی به آن چیزی است که از امام راحل(ره) به ما به یادگار رسیده است.

 

سید حسین علوی بیعت با امام انتخابات

 

تحریف اندیشه های امام(ره)، تاکتیک جدید دشمن

سخنرانی 19 دی ماه 94 مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، اولین باری نبود که ایشان به اهمیت موضوع بیعت با امام (ره) اشاره می کردند. ایشان در موقعیت های مختلفی به این موضوع یادآور شدند. به صورت ویژه هر سال در سخنرانی  سالگرد ارتحال امام راحل(ره) به این موضوع با ادبیات های مختلف اشاره کردند و پیام اخیر ایشان در جهت تکمیل فرمایشات قبلی است.

اما چرا در این زمان ایاشن دوباره موضوع بیعت مجدد با امام راحل (ره) را مطرح کردند؟ امروز اتفاقی در حال وقوع است.  این که دشمن فهمیده است اگر ما در مسیر امام راحل(ره) قرار بگیریم، او فضای ورود به جامعه جمهوری اسلامی را از دست خواهد داد از طرف دیگر هم نمی شود شخصیت حضرت امام(ره) را از جامعه ایران حذف کرد. تنها راهی که برای او باقی می ماند این است که اسم امام (ره) را در جامعه فکری نگه دارد و هم مسیر جامعه را از آرمان های ایشان دور کند. یعنی ما اسم امام(ره) را در جامعه داشته باشیم اما اندیشه فکری امام(ره) در جامعه حاکم نباشد. در واقع دشمن قصد دارد دست به تحریف اندیشه های امام (ره) بزند. این عملیات جدید که دشمن در دستور کار خودش قرار داده است، بسیار حساس، ظریف و فکر شده است.

استکبار ستیزی در راس اندیشه های امام (ره) قرار دارد و ایشان راس این استکبار را آمریکا می داند. امروز ما می خواهیم با آمریکا ارتباط برقرار کنیم. امام(ره) که اجازه نمی دهد ما سرمان را در برابر استکبار خم کنیم. امام را هم که نمی توانیم حذف کنیم، پس چه باید کرد؟ باید در اندیشه های امام(ره) تحریف ایجاد کنیم و ایشان را آن گونه که نیست به مردم معرفی کنیم. به این معنی که اسم امام(ره) باقی می ماند اما اندیشه های ایشان را آن گونه که نبوده معرفی می کنیم، آن زمان است که می توانیم به هدف خود برسیم. اینجا است  که نفوذ نتیجه می دهد.

اگر ما مراقبت نکنیم و یک دستور غلط را پیش ببریم، دچار آسیب می شویم. دقت کنیم که دشمن این تاکتیک را انجام می دهدتا بتواند به نظام جمهوری اسلامی آسیب بزند. امروز که نزدیک انتخابات هم هست ، باید نمایندگانی را انتخاب کنیم که در رفتار ، اندیشه و عمل ، به اندیشه های امام راحل(ره) التزام واقعی داشته باشند.

اگر انتخاب ما درست و بر اساس شاخص هایی که امام راحل(ره) و معظم رهبری بارها به آن اشاره کردند ، باشد؛ می توانیم جامعه اسلامی خود را بیمه کنیم و اجازه ندهیم دشمن پایه های محکم این نظام را که با تلاش و مجاهدت های  بسیار ، در طول تاریخ به دست آمده متزلزل کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار