هاشمی: «اگر امام، نهضت امام و اراده عمومی مردم نبود هیچ کدام این ها نیز نبودند . هدیه بدی به بیت امام(ره) در زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم دادند که ان شاءالله خداوند از شما بگذرد و شما را ببخشد.»

حمله هاشمی به شورایی که صلاحیتش را تایید کرد!

 به گزارش گلستان24، اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن که روز دوشنبه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، افزود: «صلاحیت شخصیتی که شبیه به جدش امام (ره) است را تایید نکردند.»

w (1)

وی ادامه داد: «شما صلاحیت خود را از کجا آوردید؟ چه کسی به شما اجازه داده قضاوت کنید ؟ چه کسی تریبون نماز جمعه و صدا و سیما را به شما داده است؟»

وی تصریح کرد: «اگر امام، نهضت امام و اراده عمومی مردم نبود هیچ کدام این ها نیز نبودند . هدیه بدی به بیت امام(ره) در زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم دادند که ان شاءالله خداوند از شما بگذرد و شما را ببخشد.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:«باید بگذارید مردم به هر که می خواهند رای دهند. من که قدرتی ندارم که فشار بیاورم که در مورد تایید صلاحیت ها تجدیدنظر شود.» 

آیت الله هاشمی رفسنجانی به مساله غدیرخم اشاره کرد و اظهارداشت: «این حکم خدا بود که پیامبر (ص) حضرت علی (ع) را برگزید ولی قبل از وفاتشان به حضرت توصیه کردند که حکومت حق تو است ولی ممکن است شرایطی شکل بگیرد که مردم نخواهند، در این صورت اگر نخواستند کار را به خودشان واگذار کن.»

وی خاطرنشان کرد: «هیچ کسی از حضرت علی (ع) محق تر نیست، اگر مردم نخواستند کسی نمی تواند باشد و این اصل روشن اجتماعی است.» 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به مساله رد صلاحیت ها اشاره کرد و افزود: «البته من هم عقیده دارم که نمی شود ۱۲ هزار نفر با هم رقابت کنند اما راهش این است که از قبل قانونی بگذاریم و نه در جهت سیاسی بلکه در جهت واقعی صلاحیت ها را مشخص کنیم.»

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: «این که مردم اسم بنویسند و بگوییم نمی توانیم احراز کنیم، معلوم است که چند نفر نمی توانند پرونده چند هزار نفری را بررسی کنند.»

وی اضافه کرد: «بگذاریم مردم انتخاب کنند، افکار عمومی کمتر اشتباه می کند و اگر اشتباه کنند خودشان جبران خواهند کرد اما اگر انتخاب را به آنها تحمیل کنیم، شرارت و چیزی همچون آن پیش می آید.»

رجانیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار